Wiadomości | 13.10.23

Pierwszy realny test zderzeniowy samochodów elektrycznych

Mercedes-Benz ujawnia nie tylko bezkompromisowe podejście do bezpieczeństwa, ale i demonstruje to, przeprowadzając i publikując rzadki, realny test zderzeniowy dwóch swoich elektrycznych modeli.

"Nasze elektryki są równie bezpieczne jak wszystkie inne modele" – deklaruje Mercedes-Benz, a jako dowód przeprowadza coś wyjątkowego: realny crash test dwóch elektrycznych aut - EQA i EQS SUV. To zupełnie coś innego, niż suchy, laboratoryjny test - tu mamy do czynienia z prędkościami 56 km/h i zderzeniem czołowym, które nie tylko spełnia, ale i przewyższa normy prawne.

 

Mercedes nie tylko obala mity na temat bezpieczeństwa elektryków, ale robi to publicznie, pokazując światu, jak solidne są ich pojazdy podczas prawdziwej kolizji. Nie jest to tylko kwestia przestrzegania przepisów – mamy tu także do czynienia z badaniem przy wyższej, niż zazwyczaj, prędkości, a także z zastosowaniem rzeczywistych pojazdów, które są cięższe, niż stosowane w standardowych testach.

 

„Bezpieczeństwo to nasze DNA i jeden z głównych priorytetów dla wszystkich użytkowników dróg” - mówi Markus Schäfer, Członek Zarządu Grupy Mercedes-Benz AG. Mercedes nawet stawia sobie za cel redukcję liczby wypadków do zera do 2050 roku, co wykracza poza globalne cele „Wizji Zero”.

 

Ciekawostką jest również to, że manekiny używane w teście to nie tylko męskie modele. Hybrid III 5th Percentile Female, czyli manekin kobiety o wzroście ok. 1,5 m i wadze ok. 49 kg, siedział za kierownicą obu pojazdów. Mercedes, stosując różnorodność, pokazuje zaangażowanie w projektowanie systemów ochrony dla jak najszerszego spektrum klientów.

 

"Chociaż używamy manekinów kobiecych w Mercedes-Benz od ponad 20 lat, to ważne jest, aby pamiętać, że nie są to po prostu ludzkie lalki, ale instrumenty pomiarowe" - wyjaśnia Dr. Hanna Paul, szefowa technologii manekinów w Mercedes-Benz AG.



Premiera Pagani Huayra R
Super Cars | 22.03.21

Premiera Pagani Huayra R

Najbardziej ekstremalny Hypercar Pagani stworzony wyłącznie do użytku na torze w zaledwie 30 sztukach po 2,6 miliona Euro. Wideo.

Ford Mustang Cobra Jet 1400. W pełni elektryczny dragster
Premiery | 23.04.20

Ford Mustang Cobra Jet 1400. W pełni elektryczny dragster

Po raz pierwszy w historii Ford Performance wprowadza unikatowego, fabrycznego wyścigowego dragstera Mustanga Cobra Jet 1400 z całkowicie elektrycznym napędem. Ten jedyny w swoim rodzaju wyścigowy dragster wytwarza potężną moc 1400 koni mechanicznych i miażdżący moment obrotowy 1491 Nm. Bezszelestnie oraz bez kropli paliwa pokona ćwierć mili poniżej 8 sekund przy prękości ponad 170 km/h.

FIA ogłosiła nową serię wyścigów ELEKTRYCZNĄ GT
MotorSport | 23.04.21

FIA ogłosiła nową serię wyścigów ELEKTRYCZNĄ GT

FIA ogłosiła stworzenie zupełnie nowych przepisów technicznych dla samochodów GT z napędem elektrycznym.