Wiadomości | 13.10.23

Pierwszy realny test zderzeniowy samochodów elektrycznych

Mercedes-Benz ujawnia nie tylko bezkompromisowe podejście do bezpieczeństwa, ale i demonstruje to, przeprowadzając i publikując rzadki, realny test zderzeniowy dwóch swoich elektrycznych modeli.

"Nasze elektryki są równie bezpieczne jak wszystkie inne modele" – deklaruje Mercedes-Benz, a jako dowód przeprowadza coś wyjątkowego: realny crash test dwóch elektrycznych aut - EQA i EQS SUV. To zupełnie coś innego, niż suchy, laboratoryjny test - tu mamy do czynienia z prędkościami 56 km/h i zderzeniem czołowym, które nie tylko spełnia, ale i przewyższa normy prawne.

 

Mercedes nie tylko obala mity na temat bezpieczeństwa elektryków, ale robi to publicznie, pokazując światu, jak solidne są ich pojazdy podczas prawdziwej kolizji. Nie jest to tylko kwestia przestrzegania przepisów – mamy tu także do czynienia z badaniem przy wyższej, niż zazwyczaj, prędkości, a także z zastosowaniem rzeczywistych pojazdów, które są cięższe, niż stosowane w standardowych testach.

 

„Bezpieczeństwo to nasze DNA i jeden z głównych priorytetów dla wszystkich użytkowników dróg” - mówi Markus Schäfer, Członek Zarządu Grupy Mercedes-Benz AG. Mercedes nawet stawia sobie za cel redukcję liczby wypadków do zera do 2050 roku, co wykracza poza globalne cele „Wizji Zero”.

 

Ciekawostką jest również to, że manekiny używane w teście to nie tylko męskie modele. Hybrid III 5th Percentile Female, czyli manekin kobiety o wzroście ok. 1,5 m i wadze ok. 49 kg, siedział za kierownicą obu pojazdów. Mercedes, stosując różnorodność, pokazuje zaangażowanie w projektowanie systemów ochrony dla jak najszerszego spektrum klientów.

 

"Chociaż używamy manekinów kobiecych w Mercedes-Benz od ponad 20 lat, to ważne jest, aby pamiętać, że nie są to po prostu ludzkie lalki, ale instrumenty pomiarowe" - wyjaśnia Dr. Hanna Paul, szefowa technologii manekinów w Mercedes-Benz AG.



Opel Rocks-e wypełnia lukę między skuterem a samochodem osobowym
Elektryczne | 25.08.21

Opel Rocks-e wypełnia lukę między skuterem a samochodem osobowym

Nowy dwumiejscowy samochód elektryczny z drzwiami otwieranymi w przeciwnych kierunkach, którym mogą kierować osoby od 15 roku życia z odpowiednią kategorią prawa jazdy.

Opel zaprezentował dziś nowego Grandlanda
Wiadomości | 09.06.21

Opel zaprezentował dziś nowego Grandlanda

Odważna stylistyka, cyfrowy kokpit i zaawansowana technologia, cechy które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów.

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2020 na podium w rankingach
Wiadomości | 04.07.20

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2020 na podium w rankingach

Zaledwie 2 miesiące po rynkowym debiucie w Polsce, najnowszy model Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wspiął się na drugie miejsce w rankingu wartości rezydualnych sporządzanym przez specjalistów z firmy Eurotax. Jest także drugim najczęściej kupowanym modelem PHEV w naszym kraju.