Super Cars | 25.10.22

Hyper-SUV Lotus Eletre, trzy wersje całkowicie nowego elektrycznego modelu

Firma Lotus przedstawiła ceny i dane techniczne jednego z najbardziej wyczekiwanych modeli w swojej historii, wielokrotnie nagradzanego Eletre Hyper-SUV.

Eletre to całkowicie nowy, całkowicie elektryczny model lifestylowy od Lotusa, który kontynuuje swoją transformację z brytyjskiej firmy produkującej samochody sportowe w globalną firmę i markę samochodów wyczynowych.

 

Jest to pierwszy z nowej generacji całkowicie elektrycznych SUV-ów. Bazuje na podstawowych zasadach i DNA Lotusa z prawie 75 lat projektowania i inżynierii samochodów sportowych, przekształcając je w pożądany, całkowicie nowy samochód lifestylowy dla następnej generacji klientów marki Lotus.

 

Słynne doświadczenie firmy w dziedzinie jazdy i prowadzenia, kierowania i zoptymalizowanej aerodynamiki zostało starannie i z szacunkiem ewoluowane. Eletre łączy duszę najnowszego samochodu sportowego Lotus – Emiry – oraz rewolucyjne osiągi aerodynamiczne w pełni elektrycznego hipersamochodu Evija i interpretuje je na nowo jako Hyper-SUV.

 

Dostępne będą trzy różne wersje samochodu – Eletre, Eletre S i Eletre R – z możliwością wyboru dwóch jednostek napędowych. Eletre i Eletre S są wyposażone w jednobiegową wersję 603 KM, z maksymalnym zasięgiem 600 km. Eletre R jest wyposażony w flagowy system podwójnej prędkości 905 KM i maksymalny zasięg 490 km. Wartości momentu obrotowego wynoszą odpowiednio 710 i 985 Nm, co zapewnia osiągi od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 lub 2,95 sekundy. Akumulator 112 kWh dla obu wersji ma czas ładowania (10%-80%) wynoszący zaledwie 20 minut przy użyciu szybkiej ładowarki.

 

Lotus wyjaśnił więcej szczegółów swojej zaawansowanej kabiny „cyfrowego kokpitu” w Eletre, w tym nazwę systemu operacyjnego – Lotus Hyper OS. Lotus wykorzystuje technologię „Unreal Engine” z branży gier, umożliwiając zespołowi Lotus User Experience / User Interface (UX/UI) tworzenie treści i doświadczeń 3D w czasie rzeczywistym nowej generacji. Eletre może pochwalić się najnowocześniejszą mocą przetwarzania, która obejmuje dwa układy Qualcomm 8155 System-On-Chips.


W Eletre zadebiutuje cyfrowa jednostka główna nowej generacji globalnej firmy ECARX zajmującej się technologiami mobilności. Rekonfiguruje wrażenia użytkownika w samochodzie, zapewniając w pełni konfigurowalne wyświetlacze, hostowane na zaawansowanym module informacyjnym kierowcy (DIM) oraz ultracienki, pływający ekran dotykowy OLED z miliardem kolorów, zapewniający bardziej realistyczną grafikę i bardziej futurystyczny efekt wizualny.


Ponadto Lotus współpracuje z HERE Technologies, aby dostarczać zintegrowane usługi nawigacyjne (map) dla Eletre oraz współpracuje z Dolby, twórcą znanego immersyjnego doświadczenia audio Dolby Atmos, aby podnieść poziom słuchania muzyki na nowy poziom. 

 

Kabina premium przenosi wnętrza Lotus na zupełnie nowy poziom pożądania. Standardowo Eletre jest wyposażony w bezprzewodowe ładowanie smartfonów, elektrycznie regulowane w 12 kierunkach przednie fotele, czterostrefową automatyczną klimatyzację i wiele innych funkcji. System informacyjno-rozrywkowy „inteligentny kokpit”, który obejmuje Apple CarPlay / Android Auto i 1380-watowy, 15-głośnikowy system KEF Premium Audio, jest obsługiwany za pomocą umieszczonego centralnie, 15,1-calowego, środkowego ekranu OLED o wysokiej rozdzielczości. Wszystkie wersje Eletre są standardowo wyposażone w pięć miejsc, a wersja czteromiejscowa jest dostępna w ramach pakietu Executive Seat Pack.

 

Standardem jest również wdrażana technologia LIDAR, pierwsza na świecie w seryjnym samochodzie, która obsługuje technologię jazdy autonomicznej od końca do końca (AD). Zintegrowana możliwość aktualizacji oprogramowania OTA zapewnia, że ​​system będzie w pełni gotowy, gdy indywidualne regulacje rynkowe pozwolą na bardziej zaawansowane poziomy AD.

 

W Wielkiej Brytanii Eletre kosztuje od 89 500 funtów (od 95 990 euro w Europie). Standardowa specyfikacja obejmuje pięć trybów jazdy, aktywne zawieszenie pneumatyczne, wektorowanie momentu obrotowego, reflektory matrycowe LED, aktywny przedni grill i 22-calowe 10-ramienne kute koła. Eletre S kosztuje 104 500 funtów (od 120 990 euro w Europie). Flagową wersją jest Eletre R i jest to najszybszy na świecie dwusilnikowy czysto elektryczny SUV. Osiąga maksymalną prędkość 165 mil na godzinę (265 km/h) i może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,95 sekundy. Eletre R kosztuje 120 000 GBP (od 150 990 EUR w Europie).



BMW i Vision Circular
Concept Cars | 15.09.21

BMW i Vision Circular

Vision Vehicle to jeden z pięciu różnych pojazdów koncepcyjnych, za pomocą których BMW prezentuje na targach IAA Mobility 2021 sposób, w jaki wyobraża sobie indywidualną mobilność w mieście.

Honda zaprezentowała swój drugi w pełni elektryczny pojazd e:Ny1
Elektryczne | 17.05.23

Honda zaprezentowała swój drugi w pełni elektryczny pojazd e:Ny1

Jest to kolejny w pełni elektryczny samochód Hondy z segmentu B, który pojawi się w Europie, po cieszącym się dużym uznaniem samochodzie miejskim Honda e.

Limitowana edycja TECHART GTstreet R opartą na Porsche 911 Turbo S
Tuning | 18.02.23

Limitowana edycja TECHART GTstreet R opartą na Porsche 911 Turbo S

TECHART GTstreet R zawiera unikalną grafikę autorstwa światowej sławy filipińskiego artysty multimedialnego Ronalda Ventury.