Super Cars | 25.10.22

Hyper-SUV Lotus Eletre, trzy wersje całkowicie nowego elektrycznego modelu

Firma Lotus przedstawiła ceny i dane techniczne jednego z najbardziej wyczekiwanych modeli w swojej historii, wielokrotnie nagradzanego Eletre Hyper-SUV.

Eletre to całkowicie nowy, całkowicie elektryczny model lifestylowy od Lotusa, który kontynuuje swoją transformację z brytyjskiej firmy produkującej samochody sportowe w globalną firmę i markę samochodów wyczynowych.

 

Jest to pierwszy z nowej generacji całkowicie elektrycznych SUV-ów. Bazuje na podstawowych zasadach i DNA Lotusa z prawie 75 lat projektowania i inżynierii samochodów sportowych, przekształcając je w pożądany, całkowicie nowy samochód lifestylowy dla następnej generacji klientów marki Lotus.

 

Słynne doświadczenie firmy w dziedzinie jazdy i prowadzenia, kierowania i zoptymalizowanej aerodynamiki zostało starannie i z szacunkiem ewoluowane. Eletre łączy duszę najnowszego samochodu sportowego Lotus – Emiry – oraz rewolucyjne osiągi aerodynamiczne w pełni elektrycznego hipersamochodu Evija i interpretuje je na nowo jako Hyper-SUV.

 

Dostępne będą trzy różne wersje samochodu – Eletre, Eletre S i Eletre R – z możliwością wyboru dwóch jednostek napędowych. Eletre i Eletre S są wyposażone w jednobiegową wersję 603 KM, z maksymalnym zasięgiem 600 km. Eletre R jest wyposażony w flagowy system podwójnej prędkości 905 KM i maksymalny zasięg 490 km. Wartości momentu obrotowego wynoszą odpowiednio 710 i 985 Nm, co zapewnia osiągi od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 lub 2,95 sekundy. Akumulator 112 kWh dla obu wersji ma czas ładowania (10%-80%) wynoszący zaledwie 20 minut przy użyciu szybkiej ładowarki.

 

Lotus wyjaśnił więcej szczegółów swojej zaawansowanej kabiny „cyfrowego kokpitu” w Eletre, w tym nazwę systemu operacyjnego – Lotus Hyper OS. Lotus wykorzystuje technologię „Unreal Engine” z branży gier, umożliwiając zespołowi Lotus User Experience / User Interface (UX/UI) tworzenie treści i doświadczeń 3D w czasie rzeczywistym nowej generacji. Eletre może pochwalić się najnowocześniejszą mocą przetwarzania, która obejmuje dwa układy Qualcomm 8155 System-On-Chips.


W Eletre zadebiutuje cyfrowa jednostka główna nowej generacji globalnej firmy ECARX zajmującej się technologiami mobilności. Rekonfiguruje wrażenia użytkownika w samochodzie, zapewniając w pełni konfigurowalne wyświetlacze, hostowane na zaawansowanym module informacyjnym kierowcy (DIM) oraz ultracienki, pływający ekran dotykowy OLED z miliardem kolorów, zapewniający bardziej realistyczną grafikę i bardziej futurystyczny efekt wizualny.


Ponadto Lotus współpracuje z HERE Technologies, aby dostarczać zintegrowane usługi nawigacyjne (map) dla Eletre oraz współpracuje z Dolby, twórcą znanego immersyjnego doświadczenia audio Dolby Atmos, aby podnieść poziom słuchania muzyki na nowy poziom. 

 

Kabina premium przenosi wnętrza Lotus na zupełnie nowy poziom pożądania. Standardowo Eletre jest wyposażony w bezprzewodowe ładowanie smartfonów, elektrycznie regulowane w 12 kierunkach przednie fotele, czterostrefową automatyczną klimatyzację i wiele innych funkcji. System informacyjno-rozrywkowy „inteligentny kokpit”, który obejmuje Apple CarPlay / Android Auto i 1380-watowy, 15-głośnikowy system KEF Premium Audio, jest obsługiwany za pomocą umieszczonego centralnie, 15,1-calowego, środkowego ekranu OLED o wysokiej rozdzielczości. Wszystkie wersje Eletre są standardowo wyposażone w pięć miejsc, a wersja czteromiejscowa jest dostępna w ramach pakietu Executive Seat Pack.

 

Standardem jest również wdrażana technologia LIDAR, pierwsza na świecie w seryjnym samochodzie, która obsługuje technologię jazdy autonomicznej od końca do końca (AD). Zintegrowana możliwość aktualizacji oprogramowania OTA zapewnia, że ​​system będzie w pełni gotowy, gdy indywidualne regulacje rynkowe pozwolą na bardziej zaawansowane poziomy AD.

 

W Wielkiej Brytanii Eletre kosztuje od 89 500 funtów (od 95 990 euro w Europie). Standardowa specyfikacja obejmuje pięć trybów jazdy, aktywne zawieszenie pneumatyczne, wektorowanie momentu obrotowego, reflektory matrycowe LED, aktywny przedni grill i 22-calowe 10-ramienne kute koła. Eletre S kosztuje 104 500 funtów (od 120 990 euro w Europie). Flagową wersją jest Eletre R i jest to najszybszy na świecie dwusilnikowy czysto elektryczny SUV. Osiąga maksymalną prędkość 165 mil na godzinę (265 km/h) i może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,95 sekundy. Eletre R kosztuje 120 000 GBP (od 150 990 EUR w Europie).



Alfa Romeo Giulia GTA w wyjątkowych barwach
Wiadomości | 30.04.20

Alfa Romeo Giulia GTA w wyjątkowych barwach

Giulia GTA w wyjątkowych barwach specjalnie zaprojektowanych przez centrum stylistyczne Centro Stile Alfa Romeo. Limitowana edycja ?Giulia GTA? oprócz niezwykłej przyjemności prowadzenia i radości z jazdy oferuje wyjątkowy i ekskluzywny poziom personalizacji nadwozia.

Volkswagen ID.3 z nagrodą za wzornictwo
Wiadomości | 05.05.20

Volkswagen ID.3 z nagrodą za wzornictwo

Marka Volkswagen zdominowała konkurs Automotive Brand Contest 2020. ID.3 całkowicie elektryczny model, został uznany za ?Best of Best? w co najmniej dwóch kategoriach. Nowy Golf, ID.3. SPACE VIZZION samochód koncepcyjny znalazł się również wśród tegorocznych laureatów. Konkurs na markę motoryzacyjną jest jedynym niezależnym międzynarodowym konkursem projektowym dla marek motoryzacyjnych.

Dacia zapowiada nowy 7-miejscowy samochód rodzinny
Wiadomości | 30.08.21

Dacia zapowiada nowy 7-miejscowy samochód rodzinny

Nowy model Dacii będzie znany jako Dacia Jogger i zostanie zaprezentowany podczas wydarzenia on-line na żywo 3 września.