Super Cars | 24.12.23

Mercedes-AMG prezentuje nowy SL 63 S E PERFORMANCE

SL zawsze był ikoną w portfolio Mercedes-Benz. Najnowsza wersja legendarnego roadstera przenosi ten status w przyszłość.


Mercedes-AMG prezentuje nowy SL 63 S E PERFORMANCE

Ręcznie wykonany silnik AMG 4,0 l V8 Biturbo roadstera i elektryczna jednostka napędowa AMG zapewniają łączną moc 805 KM i łączny moment obrotowy 1047 Nm. To sprawia, że nowy model E PERFORMANCE jest najpotężniejszym jak dotąd modelem SL. Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego na tylną oś, szybkie narastanie momentu obrotowego i liniowe przekazywanie mocy zapewniają imponujące osiągi. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę zajmuje zaledwie 2,8 sekundy. Standardowe zawieszenie AMG ACTIVE RIDE Control z aktywną stabilizacją przechyłów i aktywnym kierowaniem tylnej osi zapewnia szeroki zakres właściwości jezdnych – od komfortowego po bardzo dynamiczny. Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE 2024 pojawi się u dealerów w USA w 2024 roku.

 

„SL zawsze był ikoną w portfolio Mercedes-Benz. Najnowsza wersja legendarnego roadstera przenosi ten status w przyszłość. Przede wszystkim nowy SL 63 S E PERFORMANCE, który dzięki swojej innowacyjnej technologii jest najbardziej potężny członek rodziny SL. Dzięki tej unikalnej koncepcji oferujemy naszym klientom nie tylko doskonałe osiągi, ale także opcję jazdy w pełni elektrycznym. Bogate opcje wyposażenia i użyte materiały wysokiej jakości sprawiają, że SL jest również jednym z najbardziej ekskluzywnych roadsterów na rynku – prawdziwy samochód marzeń.” Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG

 

W SL 63 S E PERFORMANCE ręcznie wykonany silnik AMG 4,0L V8 Biturbo jest połączony z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. Stale wzbudzony synchroniczny silnik elektryczny o mocy 201 KM jest zintegrowany z elektrycznie przełączaną dwubiegową skrzynią biegów i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Lekki akumulator o dużej wydajności znajduje się również z tyłu, nad tylną osią. Ta kompaktowa konstrukcja ma wiele zalet.

Silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylną oś i dlatego może bardziej bezpośrednio przekształcać swoją moc w napęd – co zapewnia dodatkowe wsparcie podczas ruszania z miejsca, przyspieszania lub wyprzedzania. Jeśli na tylnej osi wystąpi poślizg kół, moc napędowa silnika elektrycznego w razie potrzeby przenoszona jest również na koła przednie, aby zapewnić lepszą przyczepność. Umożliwia to mechaniczne połączenie w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ za pośrednictwem wału napędowego i osi napędowych przednich kół. Umiejscowienie na tylnej osi poprawia rozkład masy i nacisku na oś oraz stanowi podstawę dynamicznego prowadzenia.

 

Rozwój litowo-jonowych magazynów energii inspirowany jest technologiami sprawdzonymi w hybrydowych samochodach wyścigowych Formuły 1™ zespołu Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Wysokowydajny akumulator AMG łączy w sobie dużą moc, którą można często wykorzystywać, z niską masą, aby zwiększyć ogólne osiągi SL Roadstera. Do tego dochodzi szybki pobór energii i akumulator o dużej gęstości mocy.

 

Wysokowydajny akumulator ma pojemność 6,1 kWh, co zapewnia moc ciągłą wynoszącą 94 KM i moc szczytową 201 KM. Ładowanie odbywa się za pomocą pokładowej ładowarki AC o mocy 3,7 kW na stacji ładowania, stacji ładowania Wallbox lub gniazdku domowym. Bateria została zaprojektowana z myślą o szybkim dostarczaniu i pobieraniu energii, a nie o jak najdłuższym zasięgu.

 

Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowego akumulatora AMG jest bezpośredni układ chłodzenia. Zaawansowany technologicznie płyn chłodzący na bazie cieczy nieprzewodzącej prądu elektrycznego opływa wszystkie ogniwa 560 i chłodzi je indywidualnie. Każdy akumulator potrzebuje określonej temperatury, aby zapewnić optymalne dostarczanie mocy. Jeśli moduł magazynowania energii stanie się zbyt zimny lub zbyt gorący, tymczasowo zmniejsza moc, aby chronić komponenty o wysokiej wydajności. Stała temperatura akumulatora ma zatem decydujący wpływ na jego wydajność, żywotność i stabilność.



Nowy model Mitsubishi w Europie
Wiadomości | 06.12.23

Nowy model Mitsubishi w Europie

Mitsubishi Motors zapowiedziała dziś wprowadzenie do Europy całkowicie nowego, elektrycznie napędzanego modelu SUV-a klasy C i opublikowała pierwsze zdjęcie pojazdu.

Aston Martin, Tesla, Apple a teraz Rimac Automobili. Chris Porritt ciekawa historia nowego CTO
Wiadomości | 23.07.20

Aston Martin, Tesla, Apple a teraz Rimac Automobili. Chris Porritt ciekawa historia nowego CTO

Chris Porritt, były Wiceprezes Tesla dołączył do Rimac Automobili jako CTO (dyrektor ds. technologii).

Formuła E i FIA przedstawiają samochód wyścigowy GEN3
MotorSport | 02.12.21

Formuła E i FIA przedstawiają samochód wyścigowy GEN3

Seria wiodących w branży projektów, produkcji i innowacji technologicznych w najszybszym, najlżejszym, najmocniejszym i najbardziej wydajnym samochodzie wyścigowym Formuły E w historii.