Super Cars | 24.12.23

Mercedes-AMG prezentuje nowy SL 63 S E PERFORMANCE

SL zawsze był ikoną w portfolio Mercedes-Benz. Najnowsza wersja legendarnego roadstera przenosi ten status w przyszłość.


Mercedes-AMG prezentuje nowy SL 63 S E PERFORMANCE

Ręcznie wykonany silnik AMG 4,0 l V8 Biturbo roadstera i elektryczna jednostka napędowa AMG zapewniają łączną moc 805 KM i łączny moment obrotowy 1047 Nm. To sprawia, że nowy model E PERFORMANCE jest najpotężniejszym jak dotąd modelem SL. Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego na tylną oś, szybkie narastanie momentu obrotowego i liniowe przekazywanie mocy zapewniają imponujące osiągi. Przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę zajmuje zaledwie 2,8 sekundy. Standardowe zawieszenie AMG ACTIVE RIDE Control z aktywną stabilizacją przechyłów i aktywnym kierowaniem tylnej osi zapewnia szeroki zakres właściwości jezdnych – od komfortowego po bardzo dynamiczny. Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE 2024 pojawi się u dealerów w USA w 2024 roku.

 

„SL zawsze był ikoną w portfolio Mercedes-Benz. Najnowsza wersja legendarnego roadstera przenosi ten status w przyszłość. Przede wszystkim nowy SL 63 S E PERFORMANCE, który dzięki swojej innowacyjnej technologii jest najbardziej potężny członek rodziny SL. Dzięki tej unikalnej koncepcji oferujemy naszym klientom nie tylko doskonałe osiągi, ale także opcję jazdy w pełni elektrycznym. Bogate opcje wyposażenia i użyte materiały wysokiej jakości sprawiają, że SL jest również jednym z najbardziej ekskluzywnych roadsterów na rynku – prawdziwy samochód marzeń.” Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG

 

W SL 63 S E PERFORMANCE ręcznie wykonany silnik AMG 4,0L V8 Biturbo jest połączony z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. Stale wzbudzony synchroniczny silnik elektryczny o mocy 201 KM jest zintegrowany z elektrycznie przełączaną dwubiegową skrzynią biegów i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Lekki akumulator o dużej wydajności znajduje się również z tyłu, nad tylną osią. Ta kompaktowa konstrukcja ma wiele zalet.

Silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylną oś i dlatego może bardziej bezpośrednio przekształcać swoją moc w napęd – co zapewnia dodatkowe wsparcie podczas ruszania z miejsca, przyspieszania lub wyprzedzania. Jeśli na tylnej osi wystąpi poślizg kół, moc napędowa silnika elektrycznego w razie potrzeby przenoszona jest również na koła przednie, aby zapewnić lepszą przyczepność. Umożliwia to mechaniczne połączenie w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ za pośrednictwem wału napędowego i osi napędowych przednich kół. Umiejscowienie na tylnej osi poprawia rozkład masy i nacisku na oś oraz stanowi podstawę dynamicznego prowadzenia.

 

Rozwój litowo-jonowych magazynów energii inspirowany jest technologiami sprawdzonymi w hybrydowych samochodach wyścigowych Formuły 1™ zespołu Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Wysokowydajny akumulator AMG łączy w sobie dużą moc, którą można często wykorzystywać, z niską masą, aby zwiększyć ogólne osiągi SL Roadstera. Do tego dochodzi szybki pobór energii i akumulator o dużej gęstości mocy.

 

Wysokowydajny akumulator ma pojemność 6,1 kWh, co zapewnia moc ciągłą wynoszącą 94 KM i moc szczytową 201 KM. Ładowanie odbywa się za pomocą pokładowej ładowarki AC o mocy 3,7 kW na stacji ładowania, stacji ładowania Wallbox lub gniazdku domowym. Bateria została zaprojektowana z myślą o szybkim dostarczaniu i pobieraniu energii, a nie o jak najdłuższym zasięgu.

 

Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowego akumulatora AMG jest bezpośredni układ chłodzenia. Zaawansowany technologicznie płyn chłodzący na bazie cieczy nieprzewodzącej prądu elektrycznego opływa wszystkie ogniwa 560 i chłodzi je indywidualnie. Każdy akumulator potrzebuje określonej temperatury, aby zapewnić optymalne dostarczanie mocy. Jeśli moduł magazynowania energii stanie się zbyt zimny lub zbyt gorący, tymczasowo zmniejsza moc, aby chronić komponenty o wysokiej wydajności. Stała temperatura akumulatora ma zatem decydujący wpływ na jego wydajność, żywotność i stabilność.



MINI Electric Pacesetter jedzie na Brooklyn jako oficjalny samochód bezpieczeństwa
Tuning | 09.07.21

MINI Electric Pacesetter jedzie na Brooklyn jako oficjalny samochód bezpieczeństwa

Koncept MINI został zatwierdzony jako oficjalny samochód bezpieczeństwa sezonu 2021 FIA Formuły E.

Aston Martin Cognizant Formula One prezentuje oszałamiający nowy bolid AMR21
MotorSport | 03.03.21

Aston Martin Cognizant Formula One prezentuje oszałamiający nowy bolid AMR21

Powrót ultra-luksusowej marki po 61 latach na szczyt sportów motorowych.

Chevy Beast Concept
Concept Cars | 04.11.21

Chevy Beast Concept

Zaprojektowany, aby zademonstrować możliwości komponentów Chevrolet Performance, napędzany silnikiem o mocy 650 koni mechanicznych z doładowaniem. SEMA Show 2021.