Tuning | 15.06.21

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe coupe po liftingu

Większy komfort jazdy, szersza gama wyposażenia, teraz jeszcze bardziej indywidualny niż kiedykolwiek.

Odnoszący sukcesy na całym świecie 4-drzwiowy AMG GT Coupé jest teraz jeszcze bardziej indywidualny niż kiedykolwiek. Ekskluzywna edycja podkreśla wieloaspektowy charakter czterodrzwiowego samochodu sportowego. Ponadto dostępny jest rozszerzony wybór felg, tapicerki, elementów wykończenia, kolorów nadwozia oraz zmodernizowane zawieszenie z jeszcze szerszym rozpiętością między sportowym charakterem a komfortem. Dzięki szeroko zakrojonej aktualizacji zeszłego lata 4-drzwiowe Coupé AMG GT jest już wyposażone w najnowocześniejszą technologię. Nowe funkcje obejmują zaktualizowane systemy wspomagania jazdy oraz, montowany standardowo, szerokoekranowy kokpit, w tym system multimedialny MBUX z wyświetlaczami i funkcjami charakterystycznymi dla AMG. Nowe modele zadebiutują w wariantach 6-cylindrowych, które pojawią się w europejskich salonach już w sierpniu.

 

Trzeci kompletny pojazd opracowany przez Mercedes-AMG to ciągła historia sukcesu. AMG GT 4-Door Coupé otworzył nowe grupy klientów i wzbudził duże zainteresowanie marką. Łączy najwyższą dynamikę jazdy sportowego samochodu AMG GT ze zwiększoną praktycznością na co dzień, dzięki czterem drzwiom i przestrzeni dla maksymalnie pięciu pasażerów. Wyrafinowane zawieszenie pneumatyczne, aktywna tylna oś skrętna, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła i nowoczesna koncepcja ogólna zachwycają klientów na całym świecie. Biorąc pod uwagę, że samochód jest rekordzistą w zakresie najszybszego czasu na północnej pętli toru Nürburgring, jasne jest również, że technologia i dopracowanie są na najwyższym poziomie i wyznaczają standardy w tym segmencie.

 

Ta seria modeli podniosła również poprzeczkę dalej we wnętrzu dzięki wysokiej jakości i precyzyjnemu projektowi wszystkich powierzchni i komponentów, innowacyjnym kontrolkom wyświetlacza, przyciskom na kierownicy oraz licznym konfiguracjom siedzeń i wyposażenia.


Konstrukcja wersji sześciocylindrowych pozostaje niezmieniona, ale widok z przodu można opcjonalnie dostosować do wyglądu modeli ośmiocylindrowych.


Zmienione zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ nadal opiera się na wielokomorowym układzie zawieszenia pneumatycznego, w połączeniu z adaptacyjnym, elektronicznie regulowanym tłumieniem. Ten system tłumienia jest zupełnie nowy: po raz pierwszy zastosowano dwa tak zwane zawory ograniczające ciśnienie. Te bezstopniowe zawory sterujące, umieszczone na zewnątrz amortyzatora, umożliwiają jeszcze dokładniejsze dostosowanie siły tłumienia do różnych warunków jazdy i programów jazdy: jeden zawór kontroluje tłumienie odbicia, tj. siłę, jaka występuje podczas odbicia koła, a drugi tłumienie kompresji podczas ściskania koła. Etapy odbicia i kompresji są kontrolowane niezależnie od siebie. Technologia ta pozwala z jednej strony na zwiększenie komfortu, ale z drugiej na jeszcze bardziej sportową dynamikę jazdy. Dzięki temu pasażerowie są prawie całkowicie chronieni przed nierównymi nawierzchniami. Mimo to karoseria pozostaje jak najlepiej ustabilizowana.

 

Jednostka sterująca zawieszenia analizuje dane – w tym dane z czujników przyspieszenia i toru koła – w celu dostosowania siły tłumienia dla każdego koła w ciągu kilku milisekund do sytuacji. Inżynierom AMG udało się znacznie zwiększyć rozpiętość między sportowym charakterem a komfortem, między innymi poprzez poszerzenie różnicy między minimalną i maksymalną charakterystyką siły tłumienia oraz zapewnienie jeszcze większej elastyczności w projektowaniu map. Dzięki zastosowaniu dwóch zaworów regulacyjnych amortyzator jest w stanie zapewnić regulację siły tłumienia w całym zakresie drgań koła. Dzięki specjalnej konstrukcji zaworów amortyzator szybko i wrażliwie reaguje na zmieniające się nawierzchnie i warunki jazdy.



Kei-car kategoria pojazdów, która praktycznie nie istnieje w Europie
Wiadomości | 09.04.23

Kei-car kategoria pojazdów, która praktycznie nie istnieje w Europie

Przyjazny, mocny wygląd SUV-a z przestronnym, wygodnym wnętrzem. Mitsubishi Delica Mini należy do kategorii pojazdów, która określa mikrosamochody.

Całkowicie nowe BMW serii 4 Cabrio
Wiadomości | 30.09.20

Całkowicie nowe BMW serii 4 Cabrio

Wyróżniającym elementem modeli z nowej gamy BMW serii 4 jest starannie przemyślane wzmocnienie ich sportowych możliwości.

Volvo Cars ma być w pełni elektryczne do 2030 roku
Wiadomości | 02.03.21

Volvo Cars ma być w pełni elektryczne do 2030 roku

Chce zostać liderem rynku samochodów elektrycznych premium i planuje stać się firmą produkującą w pełni elektryczne samochody.