Doświadczenia zdobyte podczas ścisłej współpracy z ekspertami Formuły 1 w Mercedes-AMG High Performance Powertrains i zespołem Mercedes-AMG Petronas F1 Team.
Wraz z przyszłą elektryfikacją układu napędowego, Mercedes-AMG łączy doskonałe osiągi i imponującą dynamikę jazdy z maksymalną wydajnością. Rozwój przyszłych koncepcji napędu przyniósł korzyści i nadal będzie korzystał z cennego doświadczenia zdobytego podczas ścisłej współpracy z ekspertami Formuły 1 w Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) i zespołem Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Współpraca między trzema specjalistami od wyczynów zostanie jeszcze bardziej zintensyfikowana w 2021 roku, co znajdzie odzwierciedlenie między innymi w łączeniu sportów motorowych. Przede wszystkim jednak wzajemny transfer wiedzy umożliwia również fascynujące modele AMG, takie jak hipersamochód Project ONE, który przenosi technologię hybrydową Formuły 1 na drogę niemal jeden do jednego. Kolejne zelektryfikowane modele drogowe zadebiutują jeszcze w tym roku.
Nowa strategia jazdy opiera się na dwóch filarach: z jednej strony na ofercie hybryd o wysokich osiągach z całkowicie niezależną koncepcją napędu pod nazwą technologiczną E PERFORMANCE. Drugi filar tworzą wersje akumulatorowo-elektryczne AMG oparte na nowej architekturze Mercedes Electric Vehicle Architecture (EVA) dla pojazdów luksusowych i premium. Obszerne modyfikacje napędu, podwozia, konstrukcji i wyposażenia zapewniają typowe dla AMG emocjonujące wrażenia z jazdy, nawet z napędem całkowicie elektrycznym.
Podczas GP Ice Race w Zell am See zobaczyliśmy flagowy model rodziny 718, który był napędzany odnawialną benzyną na bazie zaawansowanego biopaliwa wytworzonego z odpadów spożywczych.
CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca, pierwszego samochodu z miedzianym logo na masce. Inżynierowie hiszpańskiej marki zadbali o jeszcze bardziej sportowy charakter, wyższy poziom bezpieczeństwa i większy komfort jazdy.