Super Cars | 23.09.21

Pierwsze Bugatti Chiron Super Sport 300+ gotowe do premiery

Arcydzieło inżynierii, każdy w cenie netto od 3,5 miliona euro. które na nowo przepisuje zasady prędkości i aerodynamiki - najszybsze Bugatti, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.

Pierwszym samochodem produkcyjnym, który odkrył nowy wymiar osiągów na wprost, była rekordowa sensacja Bugatti; Chiron Super Sport 300+. Po zakończeniu szeroko zakrojonego dwuletniego programu testów i rozwoju, pierwszych osiem z zaledwie 30 ekskluzywnych pojazdów jest teraz gotowych do dostawy.

 

Kiedy Chiron Super Sport 300+ po raz pierwszy trafił na nagłówki gazet w 2019 roku, Bugatti ustanowił zupełnie nowy standard wydajności, przebijając się przez pozornie nie do pokonania barierę 300 mil na godzinę. Pokonanie progu z prędkością 304,773 mil na godzinę (490.484 km/h), ustanawiając nowy rekord świata. Wkrótce potem, z okazji 110. rocznicy francuskiej marki luksusowej, ogłoszono, że w Bugatti Atelier w Molsheim powstanie 30 egzemplarzy modelu Chiron Super Sport 300+.

 

„Chiron Super Sport 300+ na zawsze pozostanie kamieniem węgielnym znakomitej historii naszej marki, ponieważ podniósł osiągi motoryzacyjne do poziomów, które kiedyś uważano za nieosiągalne” – komentuje Christophe Piochon, dyrektor zarządzający ds. produkcji i logistyki.

 

„To najszybszy supersportowy samochód, jaki kiedykolwiek wyprodukował Bugatti, i jest prawdziwym świadectwem pasji inżynieryjnej, wiedzy technicznej i nieustannego dążenia do osiągnięcia osiągów, z którym nasza marka jest synonimem. Cieszymy się, że możemy dostarczyć naszym klientom pierwsze osiem jednostek tego rekordzistego pioniera, aby mogli doświadczyć czystego wrażenia prędkości za kierownicą”.

 

Odkrywanie niezbadanego terytorium z prędkością do 440 km/h wymaga ogromnej mocy. Z kolosalną mocą 1600 KM wyprodukowaną przez zmodyfikowaną wersję kultowego 8,0-litrowego silnika Bugatti W16, Chiron Super Sport 300+ przekracza moc Chirona o 100 KM.

Zwiększając osiągi do jeszcze większych wysokości, inżynierowie Bugatti opracowali nowy system zarządzania temperaturą dla silnika i skrzyni biegów supersportowego samochodu, zapewniając, że wszystkie pozostają chłodne, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością.

Udoskonalenia oprogramowania silnika, skrzyni biegów, układu napędowego i turbosprężarek są niezbędnymi dodatkami do Chiron Super Sport 300+, które przyczyniają się do ogólnych osiągów samochodu i kompetencji przy wysokich prędkościach.


Wizualnie i technicznie różni się od zwykłego modelu Chiron, zdolność Chiron Super Sport 300+ do osiągania prędkości jest zdefiniowana przez jego aerodynamicznie zoptymalizowane nadwozie, umożliwiające mu przechodzenie w powietrzu z pełną stabilnością powyżej 420 km/h. Przede wszystkim wydłużony tył tego supersportowego samochodu – wydłużający nadwozie o 25 centymetrów – pozwala na przepływ laminarny nad nadwoziem przez dłuższy czas, co znacznie zmniejsza aerodynamiczne przeciągnięcie o ponad 40 procent.

Kurtyny powietrzne zdobiące przednie narożniki supersportowego samochodu rozpraszają nadciśnienie powietrza w kierunku boków samochodu. Jednocześnie wyloty powietrza w nadkolach i za przednimi kołami odprowadzają nadciśnienie z każdego nadkola, zmniejszając opór, wytwarzając również niewielki udźwig ujemny.

 

Opływowe nadwozie Chiron Super Sport 300+ jest wykonane z odsłoniętego, kruczoczarnego włókna węglowego, uzupełnionego pasem wyścigowym Jet Orange biegnącym przez środek samochodu. Węgiel nadal przedostaje się do osłony silnika samochodu, a nawet do wycieraczki przedniej szyby.

 

Subtelne akcenty, w tym logo Bugatti „Macaron” wykonane z prawdziwego srebra i czarnej emalii, dodają poczucia ekskluzywności i rzadkości. Niezwykle lekkie i mocne felgi ze stopów magnezu są wykończone na zamówienie w kolorze „Nocturne”.

Wyprzedany Chiron Super Sport 300+ ograniczony do zaledwie 30 pojazdów jest produkowany w siedzibie Bugatti w Molsheim we Francji, każdy zaczyna się w cenie netto 3,5 miliona euro.



Mini telewizja od Porsche
Wiadomości | 16.05.20

Mini telewizja od Porsche

Porsche poszerza swoją ofertę cyfrowej komunikacji. Po raz pierwszy producent samochodów sportowych ze Stuttgartu zaprezentuje światowej publiczności dwa nowe warianty modelu 911 na własnym internetowym kanale telewizyjnym.

Podrasuj swojego w pełni elektrycznego Polestar 2
Tuning | 25.06.20

Podrasuj swojego w pełni elektrycznego Polestar 2

Opcjonalny pakiet Performance dla Polestar 2 obejmuje czterotłokowy układ hamulcowy Brembo o podwyższonej zdolności hamowania i zoptymalizowanej regeneracji energii dla elektrycznego układu napędowego, regulowane amortyzatory z podwójnym przepływem Öhlins, z 22 dostępnymi ustawieniami dla preferencji kierowcy, 20-calowe lekkie kute felgi aluminiowe, zmniejszające masę nieresorowaną o 3,3 funta. każdy, a także kołpaki zaworów i pasy bezpieczeństwa.

Wyjątkowe Lamborghini Sian wykonane z ponad 400 000 elementów LEGO Technic
Wiadomości | 26.07.22

Wyjątkowe Lamborghini Sian wykonane z ponad 400 000 elementów LEGO Technic

Po premierze modelu w skali 1:8 w 2020 roku ten model w naturalnej wielkości odtwarza wizjonerski projekt limitowanej edycji włoskiego samochodu sportowego.