Arcydzieło inżynierii, każdy w cenie netto od 3,5 miliona euro. które na nowo przepisuje zasady prędkości i aerodynamiki - najszybsze Bugatti, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.
Pierwszym samochodem produkcyjnym, który odkrył nowy wymiar osiągów na wprost, była rekordowa sensacja Bugatti; Chiron Super Sport 300+. Po zakończeniu szeroko zakrojonego dwuletniego programu testów i rozwoju, pierwszych osiem z zaledwie 30 ekskluzywnych pojazdów jest teraz gotowych do dostawy.
Kiedy Chiron Super Sport 300+ po raz pierwszy trafił na nagłówki gazet w 2019 roku, Bugatti ustanowił zupełnie nowy standard wydajności, przebijając się przez pozornie nie do pokonania barierę 300 mil na godzinę. Pokonanie progu z prędkością 304,773 mil na godzinę (490.484 km/h), ustanawiając nowy rekord świata. Wkrótce potem, z okazji 110. rocznicy francuskiej marki luksusowej, ogłoszono, że w Bugatti Atelier w Molsheim powstanie 30 egzemplarzy modelu Chiron Super Sport 300+.
„Chiron Super Sport 300+ na zawsze pozostanie kamieniem węgielnym znakomitej historii naszej marki, ponieważ podniósł osiągi motoryzacyjne do poziomów, które kiedyś uważano za nieosiągalne” – komentuje Christophe Piochon, dyrektor zarządzający ds. produkcji i logistyki.
„To najszybszy supersportowy samochód, jaki kiedykolwiek wyprodukował Bugatti, i jest prawdziwym świadectwem pasji inżynieryjnej, wiedzy technicznej i nieustannego dążenia do osiągnięcia osiągów, z którym nasza marka jest synonimem. Cieszymy się, że możemy dostarczyć naszym klientom pierwsze osiem jednostek tego rekordzistego pioniera, aby mogli doświadczyć czystego wrażenia prędkości za kierownicą”.
Odkrywanie niezbadanego terytorium z prędkością do 440 km/h wymaga ogromnej mocy. Z kolosalną mocą 1600 KM wyprodukowaną przez zmodyfikowaną wersję kultowego 8,0-litrowego silnika Bugatti W16, Chiron Super Sport 300+ przekracza moc Chirona o 100 KM.
Zwiększając osiągi do jeszcze większych wysokości, inżynierowie Bugatti opracowali nowy system zarządzania temperaturą dla silnika i skrzyni biegów supersportowego samochodu, zapewniając, że wszystkie pozostają chłodne, nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością.
Udoskonalenia oprogramowania silnika, skrzyni biegów, układu napędowego i turbosprężarek są niezbędnymi dodatkami do Chiron Super Sport 300+, które przyczyniają się do ogólnych osiągów samochodu i kompetencji przy wysokich prędkościach.
Wizualnie i technicznie różni się od zwykłego modelu Chiron, zdolność Chiron Super Sport 300+ do osiągania prędkości jest zdefiniowana przez jego aerodynamicznie zoptymalizowane nadwozie, umożliwiające mu przechodzenie w powietrzu z pełną stabilnością powyżej 420 km/h. Przede wszystkim wydłużony tył tego supersportowego samochodu – wydłużający nadwozie o 25 centymetrów – pozwala na przepływ laminarny nad nadwoziem przez dłuższy czas, co znacznie zmniejsza aerodynamiczne przeciągnięcie o ponad 40 procent.
Kurtyny powietrzne zdobiące przednie narożniki supersportowego samochodu rozpraszają nadciśnienie powietrza w kierunku boków samochodu. Jednocześnie wyloty powietrza w nadkolach i za przednimi kołami odprowadzają nadciśnienie z każdego nadkola, zmniejszając opór, wytwarzając również niewielki udźwig ujemny.
Opływowe nadwozie Chiron Super Sport 300+ jest wykonane z odsłoniętego, kruczoczarnego włókna węglowego, uzupełnionego pasem wyścigowym Jet Orange biegnącym przez środek samochodu. Węgiel nadal przedostaje się do osłony silnika samochodu, a nawet do wycieraczki przedniej szyby.
Subtelne akcenty, w tym logo Bugatti „Macaron” wykonane z prawdziwego srebra i czarnej emalii, dodają poczucia ekskluzywności i rzadkości. Niezwykle lekkie i mocne felgi ze stopów magnezu są wykończone na zamówienie w kolorze „Nocturne”.
Wyprzedany Chiron Super Sport 300+ ograniczony do zaledwie 30 pojazdów jest produkowany w siedzibie Bugatti w Molsheim we Francji, każdy zaczyna się w cenie netto 3,5 miliona euro.