Premiery | 14.07.21

Gorący sportowy sedan. Hyundai prezentuje premierę modelu Elantra N

Debiut Elantry N zapewnia najwyższy poziom wydajności submarki N w historii oraz łączy to, co najlepsze, wysokie osiągi i praktyczność.

Dynamiczne osiągi Elantry N są dodatkowo wspierane przez mechanizm różnicowy N Corner Carving (e-LSD, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu), układ zmiennych zaworów wydechowych i kontrolę startu — wszystkie z nich to wyspecjalizowane, wysokowydajne funkcje, które są stosowane w standardzie. W modelach DCT, N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) i N Track Sense Shift (NTS) są dostępne jako standardowe funkcje, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy.

 

Elantra N zapewnia solidne hamowanie. Tarcze hamulcowe o średnicy 360 mm są wyposażone w klocki z materiału o wysokim współczynniku tarcia, aby zapewnić najlepszą w swojej klasie skuteczność hamowania w pojazdach o wysokich osiągach. Ponadto w osłonie przeciwpyłowej znajduje się otwór chłodzący wraz z konstrukcją prowadzącą powietrze hamulca, aby poprawić wydajność chłodzenia, a obszar jest również zoptymalizowany pod kątem odprowadzania ciepła z tarcia podczas hamowania. Zwrócono uwagę na każdy szczegół, aby utrzymać stałą siłę hamowania nawet w trudnych warunkach jazdy.

 

Po raz pierwszy w Hyundaiu Elantra N stosuje zintegrowaną oś napędową (IDA), inspirowaną technologią stosowaną w samochodach rajdowych WRC. Dzięki zintegrowaniu wału napędowego, piasty koła i łożyska redukcja masy o 1,7 kg umożliwia uzyskanie „lżejszego i mocniejszego” samochodu. Jest to również korzystne pod względem odporności na skrajne boczne przeciążenia.

 

Dzięki zintegrowaniu kanału wlotowego i filtra powietrza w komorze wlotowej, reakcja silnika Elantra N jest wyostrzona, podczas gdy waga układu dolotowego jest zmniejszona, a ciśnienie ssania zmniejszone o około 10 procent lub więcej. Kształt mocowania układu napędowego został zoptymalizowany, aby poprawić integrację ruchu między układem napędowym a nadwoziem podczas jazdy i zwiększyć szybkość reakcji na prowadzenie.

 

Ponadto, Hyundai Motor po raz pierwszy zastosował podwójny izolator do przedniego zawieszenia. To, w połączeniu z podwójną tuleją wahacza wzdłużnego, zapewnia optymalne osiągi podczas jazdy i prowadzenia, a także hałas, wibracje i szorstkość (NVH) poprzez oddzielenie charakterystyki przód/tył i lewo/prawo.

 

Elantra N wykorzystuje czteropunktowe pierścienie rozpórkowe i tylne sztywne drążki, aby wzmocnić sztywność nadwozia. System R-MDPS ze sprzężeniem zwrotnym momentu obrotowego zapewnia spójne wyczucie układu kierowniczego, nawet gdy zmienia się środowisko zewnętrzne, takie jak temperatura. Te wysokowydajne technologie opracowane przez N zostały zastosowane w ogólnie produkowanych masowo pojazdach i oczekuje się, że doprowadzą do poprawy ogólnych osiągów linii produktów w przyszłości.

 

Elantra N dodaje specjalną funkcję zapewniającą przyjemność z jazdy. N Sound Equalizer (NSE) to wirtualny dźwięk silnika, który nie tylko zapewnia dźwięki jazdy, które reprezentują Hyundai Motorsports, takie jak dźwięki samochodów wyścigowych TCR, ale ma również funkcję korektora, która pozwala kierowcy dostosować szczegóły dla każdego zakresu (skowyt, gardło, bas), z uwzględnieniem osobistych preferencji. Pozwala to kierowcy słyszeć bardziej realistyczny i dynamiczny dźwięk silnika podczas jazdy. Ponadto system zmiennych zaworów wydechowych, który wydaje charakterystyczne dźwięki „popcorn” i „bang”, teraz wykorzystuje liniową metodę sterowania, aby zredukować dudnienie dźwięku podczas pracy na biegu jałowym, zachowując jednocześnie charakterystyczną nutę wydechu N, ku uciesze kierowcy.

 

Wreszcie, Elantra N jest pierwszym pojazdem N, w którym zastosowano opony Michelin PS4S w rozmiarze 245 na 19-calowych kołach w celu zapewnienia dynamicznej jazdy.



Pierwsze spojrzenie na wnętrze nowego Mercedesa EQE SUV
Wiadomości | 16.08.22

Pierwsze spojrzenie na wnętrze nowego Mercedesa EQE SUV

EQE SUV to wielofunkcyjny wariant luksusowej limuzyny EQE, dostępny podobnie jak ten ostatni z kluczowymi innowacjami EQS, a jednocześnie bardziej dynamiczny niż SUV EQS.

Skonfiguruj nowego Cadillaca Escalade 2021
Wiadomości | 23.04.20

Skonfiguruj nowego Cadillaca Escalade 2021

Klienci mogą teraz spersonalizować Escalade 2021 za pomocą nowego wizualizatora 3D. Wizualizator Cadillac Escalade to wciągające cyfrowe wrażenia 360 stopni z widokami pod każdym kątem nowego Escalade, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Ostatnio ulepszona funkcjonalność pozwala również klientom doświadczyć choreografii oświetlenia zewnętrznego w nowym otoczeniu nocnym. Konsumenci mogą również wskoczyć do wnętrza i eksplorować widok z miejsc w pierwszym lub drugim rzędzie.

Mercedes-Benz, nowa Klasa E
Premiery | 25.04.23

Mercedes-Benz, nowa Klasa E

Od ponad 75 lat Klasa E wyznacza standardy luksusowych limuzyn średniej klasy. W 2023 roku otworzy nowy rozdział w limuzynie biznesowej i wyznaczy drogę w przejściu z silnika spalinowego na elektryczny.