Tuning | 04.07.23

BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK

900 koni mechanicznych w niezrównanym pickupie opartym na Mercedesie-AMG G 63, który posiada doskonałe właściwości terenowe dzięki trzem osiom portalowym 6X6.

Gdy supersamochód nosi etykietę BRABUS XLP, koneserzy motoryzacji wiedzą, że jest to szczególnie ekskluzywny pickup o wysokich osiągach, oparty na Mercedesie-AMG G 63. BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK jest oparty na aktualnej Klasie G i hipnotyzuje swoją skrzynią ładunkową za kabiną. Co więcej: jak wskazuje oznaczenie modelu 6x6, nowy supersamochód ma dodatkową tylną oś, dzięki czemu porusza się na sześciu kołach. Oczywiście z napędem na wszystkie koła!


Supersamochód BRABUS 6x6 ma 6,18 m długości i 2,09 m szerokości. Jest napędzany przez bardzo specjalną elektrownię, którą można zobaczyć przez przezroczystą szybę maseki BRABUS „Powerview”.

 

Silnik BRABUS ROCKET 900 V8 twin-turbo o pojemności skokowej 4,5 litra. Oprócz wielu innych funkcji, silnik ten jest wyposażony w dwie specjalne wysokowydajne turbosprężarki. Generuje moc 662 kW/900 KM i maksymalny moment obrotowy 1250 Nm, który w pojeździe jest elektronicznie ograniczony do 1050 Nm. W połączeniu z dziewięciobiegową skrzynią biegów i napędem na sześć kół, silnik ten rozpędza BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h.

 

Jednak nowy wysokowydajny pickup BRABUS imponuje nie tylko niesamowicie mocnym silnikiem, ale także wyjątkowymi właściwościami podczas jazdy po utwardzonych drogach.

 

Model 6x6 został wyposażony w dłuższą ramę drabinową do nadwozia typu pickup. Stwarza to miejsce na platformę pickupa, a także mieści drugą tylną oś. Pojazd jest wyposażony w osie portalowe opracowane specjalnie dla XLP, które zostały zaprojektowane jako niezależne zawieszenia również na dwóch tylnych osiach. W rezultacie prześwit pod pojazdem zwiększa się do ogromnych 47,3 cm, czyli znacznie więcej niż w pojeździe, na którym jest oparty. Ponadto ta koncepcja konstrukcyjna umożliwia znacznie większą artykulację zawieszenia kół, co dodatkowo optymalizuje możliwości terenowe.

 

BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK porusza się na sześciu kutych kołach BRABUS Monoblock HD z oponami terenowymi w rozmiarze 325/55 R 22 na wszystkich osiach.

 

Nazwa „SUPERBLACK” odzwierciedla nie tylko nadwozie pojazdu, które jest pomalowane na wysoki połysk w kolorze czarnym i uzupełnione sportowymi elementami z odsłoniętego włókna węglowego, ale także ekskluzywne wnętrze BRABUS MASTERPIECE, w którym króluje najlepsza skóra „Mondial Black”. Całość uzupełnia szara lamówka i sportowe elementy karbonowe.

 

Przedstawiony tutaj BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK kosztuje 1 186 000 euro (cena eksportowa w Niemczech bez ustawowego podatku VAT).



NASCAR, ikona amerykańskich wyścigów świętuje 75-lecie
Wiadomości | 15.11.23

NASCAR, ikona amerykańskich wyścigów świętuje 75-lecie

NASCAR jest tak samo częścią USA, jak hamburgery, kowboje i muzyka country. W 2023 roku amerykańskie stowarzyszenie sportów motorowych obchodzi swoje 75. urodziny.

Światowa premiera Nowego Multivana
Premiery | 10.06.21

Światowa premiera Nowego Multivana

Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje światową premierę nowej generacji bestsellera zbudowanego według całkowicie nowej koncepcji.

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.