Kia Motors prezentuje dziś Rio czwartej generacji po faceliftingu. Zmiany obejmują wiele obszarów, aby w konkurencyjnym segmencie B odświeżone Rio prezentowało się atrakcyjniej niż rywale.
W zmodernizowanym Rio stylistyka nadwozia i wnętrza, znana z najnowszych modeli marki Kia, łączy się z systemami asystującymi oraz multimedialnymi rodem z aut wyższych klas. Nowe Rio oferuje układy napędowe, które są wydajniejsze niż dotychczasowe. Oferta silników obejmuje pierwszy w autach marki Kia układ hybrydowy z instalacją o napięciu 48 V z benzynową jednostką napędową, współpracującą z mechaniczną skrzynią biegów i wyposażoną w sprzęgło sterowane elektrycznie („clutch-by-wire”).
- Rio po faceliftingu po raz pierwszy dostępne z układem napędowym typu mild-hybrid.
- Mechaniczna skrzynia biegów wyposażona w sprzęgło sterowane elektrycznie („clutch-by-wire”) poprawia wydajność układu napędowego.
- Zmodyfikowana gama jednostek napędowych obejmuje nowy silnik T-GDi „Smartstream” o pojemności 1,0 litra.
- System UVO Connect drugiej generacji i zaawansowany system multimedialny często spotykany w samochodach z wyższych segmentów.
- Jeszcze bardziej atrakcyjny i wyrazisty wygląd nadwozia.
- Nowe zaawansowane systemy wspomagające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo obejmują Lane Following Assist, Smart Cruise Control, Forward Collision-Avoidance Assist oraz Blind-Spot Collision-Avoidance Assist.
- Rio po faceliftingu trafi do sprzedaży w Europie w trzecim kwartale 2020 roku.
Sprzedaż Kia Rio po faceliftingu rozpocznie się w Europie w trzecim kwartale 2020 roku. Oczywiście, samochód będzie oferowany z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150.000 km.
Rio jest pierwszym modelem marki Kia, który jest napędzany zelektryfikowanym układem napędowym typu mild-hybrid z silnikiem benzynowym (MHEV). Nowy układ napędowy z rodziny EcoDynamics+ stanowi połączenie nowej jednostki napędowej T-GDi „Smartstream” o pojemności 1,0 litra (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem paliwa) z układem typu mild-hybrid o napięciu 48V. Dodatkowy moment obrotowy, który generuje silnik elektryczny wpływa zarówno na poprawę osiągów, jak i na zmniejszenie zużycia paliwa. Ponadto, układ napędowy odzyskuje energię podczas hamowania.
Kia Rio po faceliftingu będzie dostępna również z wcześniej oferowanymi benzynowymi jednostkami napędowymi, które poddano licznym modyfikacjom w celu zwiększenia ich wydajności i obniżenia emisji dwutlenku węgla.
Rio po faceliftingu jest wyposażone w ulepszony system nawigacji z ekranem dotykowym i jest jednym z pierwszych modeli marki Kia w Europie, który oferuje system UVO Connect drugiej generacji, czyli zestaw usług cyfrowych, które zapewniają wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym oraz zdalny dostęp do informacji o samochodzie.
Rio po faceliftingu zyskało nowy przód, który emanuje precyzją wykonania i sportowym charakterem. Pozostałe zmiany w stylistyce są bardzo subtelne i miały na celu uproszczenie designu, aby Rio prezentowało się jeszcze bardziej gustownie.
W kabinie odświeżonego Rio wprowadzono wiele modyfikacji, przede wszystkim zastosowano jeszcze lepszej jakości materiały i nowe technologie, aby poprawić ogólną jakość wykonania oraz by pasażerowie mogli czuć się jak w samochodzie wyższej klasy niż segmentu B. Najbardziej widocznymi zmianami są nowy, większy niż dotychczas 8-calowy panoramiczny ekran dotykowy oraz 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami o wyższej rozdzielczości w zestawie wskaźników.