Concept Cars | 19.12.20

Nissan Design tworzy GT-R X 2050

Twórcy Nissana tworzą model 1: 1 w oparciu o wizję starszych studentów projektowania, dotyczącą super autonomicznej przyszłości.

W 1970 r. Termin „minivan” nie został jeszcze ukuty, SUV-y były używane głównie przez geodetów terenowych, aw Japonii pojawił się nowy rodzaj supersamochodu z nieznanym znaczkiem „GT-R”. A przyszły projektant samochodów Jaebum „JB” Choi wciąż nie mógł urodzić się w Seulu w Korei Południowej. Za 50 lat może się wiele zmienić.

Choi, podobnie jak wielu absolwentów ArtCenter College of Design w Pasadenie w Kalifornii, patrzył w przyszłość na swoją pracę dyplomową - nie 50 lat, ale rok 2050. Wybrał pojazd z buntowniczą duszą - Nissana GT- R - na studium projektowe w przyszłej erze autonomicznej, kiedy maszyny mogą uosabiać emocje kierowcy poprzez fizyczne połączenie.

Choi rozpoczynał także staż w Nissan Design America (NDA) w La Jolla w Kalifornii w czasie, gdy ograniczenia dotyczące COVID-19 zmieniły sposób, w jaki wszyscy myśleli o przyszłości. Wkrótce jego praca dyplomowa rozwinęła się i narodziła się wizja „Nissana GT-R (X) 2050”.

„Staż w NDA rozpocząłem w styczniu i przez około dwa miesiące brałem udział w projektach firmowych. Następnie przez resztę stażu rozpocząłem projekt„ humanoidalnej wizji ”, pracując w domu z powodu COVID-19” - powiedział Choi. „Nie wyobrażałem sobie wtedy, że zespół NDA weźmie mnie pod swoje skrzydła i pomoże mi stworzyć pełnowymiarową modelkę”.

Ukończony projekt ma prawie 10 stóp długości i ma nieco ponad dwie stopy wysokości. Pojedynczy pasażer, kierowca, spoczywa poziomo w pozycji „na brzuchu” z kończynami wyprostowanymi w kształcie litery X. Kierowca nosi futurystyczny, dopasowany kombinezon i kask, który przypomina kaski ochronne i skórzane motocyklistów superbike.

„JB to niezwykle utalentowany, niezwykle kreatywny projektant, a jego pomysły na temat przyszłych supersamochodów napędzanych integracją mózgu z pojazdem doskonale pasują do zaawansowanych prac Nissana w dziedzinie B2V” - powiedział wiceprezes NDA David Woodhouse. „Jego praca magisterska dotyczyła przede wszystkim wykazania, jakie technologie więzi emocjonalnej mogą stworzyć oraz korzyści, jakie może przynieść klientom. Pomaganie JB w nadaniu formy temu pomysłowi modelu 1: 1 było bardzo ekscytujące dla zespołu NDA”.

Choi, jako „maszyna do noszenia”, przewiduje, że połączenie ludzkiego mózgu z komputerem zapewni lepszą wydajność niż „zwykłe” samojezdne samochody. Mówi, że pojazd naśladuje kształt ludzkiego ciała, dzięki czemu może skutecznie chronić mózg.

„Dzisiejsze egzoszkielety wzmacniają ludzi, nosząc konstrukcje mechaniczne. Starałem się dopasować rozmiar ciała tak bardzo, jak mogłem, jakbym nosił samochód” - wyjaśnia Choi o kompaktowym układzie pojazdu. „Chciałem stworzyć nową formę maszyny, która nie jest pojazdem do jazdy, jest przestrzenią, w której maszyna i człowiek stają się jednością”.

Futurystyczny projekt Choi nadal czerpie inspiracje z obecnego Nissana GT-R - a mianowicie jego śmiałych, dramatycznych powierzchni, monolitycznych brył nadwozia i elementów konstrukcyjnych V-motion. Ma również kultowe tylne światła GT-R i akcenty w czerwone paski GT-R NISMO.

Kolejnym unikalnym elementem jest kask w stylu GT-R i kombinezon „dokujący”. Hełm został zaprojektowany tak, aby można go było włożyć do gniazda kamery przedniej kamery współdzielonej z wizją VR. Nadajnik „mózg-rdzeń” pomógłby ludzkiemu mózgowi aktywować cyfrowe sygnały.

Jako pojazd, który byłby „napędzany”, najprawdopodobniej w nocy, manewrowość byłaby krytyczną częścią jego osiągów przy dużej mocy. Choi wyobraża sobie, że jednoczęściowe zespoły koła / opony pojazdu mają kształt zbliżony do kwadratu, umożliwiając mu obrót o 360 stopni. Zewnętrzna średnica opony ma 21 cali, a wewnętrzna średnica koła 15 cali. Wzór szprych kół został zaprojektowany tak, aby pomóc kołu szybko się ochłodzić, nawet przy ekstremalnym hamowaniu.

GT-R (X) 2050 wyposażono również w aktywne skrzydło, które po rozłożeniu zwiększałoby docisk. Skrzydła składają się, aby kierowca mógł wsiadać i wysiadać z samochodu.

„JB zasadniczo wyobraził sobie nowy środek transportu, którego ludzie mogliby doświadczać jak ubrania,„ do noszenia ”zamiast tradycyjnego pojazdu„ powozu ”. Jest to rodzaj myślenia przełamującego, który zawsze był promowany w NDA. Mamy zaszczyt pomóc urzeczywistnić wizję JB ”- podsumował Woodhouse.



BRABUS 800 XLP SUPERBLACK oparty na modelu Mercedes-AMG G 63
Tuning | 20.01.22

BRABUS 800 XLP SUPERBLACK oparty na modelu Mercedes-AMG G 63

Wraz ze światową premierą ten wyjątkowy pickup, którego cena zaczyna się od 725 900 euro jest definicją nieograniczonej radości. V8 Biturbo, 800 KM.

Czy wiesz jak urosła SKODA ?
Wiadomości | 09.02.21

Czy wiesz jak urosła SKODA ?

Fabryki SKODY na całym świecie. Digitalizacja, globalizacja i nowoczesność.

Audi RSQ8-R od ABT Sportsline czyli tuning na sterydach
Tuning | 15.08.20

Audi RSQ8-R od ABT Sportsline czyli tuning na sterydach

W 2021 roku ABT Sportsline będzie obchodzić 125. urodziny. Aby jeszcze bardziej zwiększyć oczekiwanie na rocznicę, teraz na każdy z tych lat przypada dokładnie jeden ABT RSQ8-R.