Jeep zaprezentował nowego Compassa, pierwszego SUV-a Jeepa wprowadzonego na rynek europejski przez Grupę Stellantis.
W nowym Compassie zastosowano najlepsze rozwiązania jakościowe odpowiadające bardziej gustom klienta europejskiego, dzięki doskonałej jakości wykończenia i zaawansowanej technologii pokładowej. Nowy model oferuje także ważne nowe funkcje, które przenoszą go na jeszcze wyższy poziom pod względem designu, bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności.
W czym tkwi jego sekret? Jego wyjątkowość polega na połączeniu off-roadowego charakteru z miejskim samochodem w celu zaspokojenia potrzeb Klientów z segmentu C-SUV. Osób racjonalnych, rzeczowych, ale zafascynowanych możliwością oderwania się od codziennej rutyny, nazywanych „pragmatycznymi marzycielami”.
Nowy model prezentuje elegancką i świeżą estetykę, wzmocnioną wyrafinowanym i charakterystycznym stylem - który pozostaje wierny elementom stylizacyjnym marki, doskonałą dynamikę jazdy oraz bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa i łączności. Wszystko zwieńczone słynnymi możliwości Jeepa 4x4, cechą utrwaloną ponad 80-letnią pozycją lidera jazdy terenowej.
Krótko mówiąc, niezależnie od tego, czy chodzi o pragmatyczną potrzebę mobilności, czy też o chęć przeżycia ekscytujących codziennych „przygód”, odpowiedzią jest nowy Compass zapewniający równowagę między osiągami a emocjami, racjonalnym użytkowaniem a marzeniami o wolności i przygodzie. Wszystko w myśl hasła przewodniego marki: „Go Anywhere, Do Anything”.
Ponieważ 80 lat później Jeep nadal jest Jeepem.
Nowy Compass oferuje bogatą gamę wydajnych silników spalinowych i hybrydowych plug-in, które są zgodne z normą Euro 6D Final oraz szereg najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego poprawiających dynamikę i słynne możliwości Jeepa 4x4.
Ceny w Polsce zaczynają się od 99 900 PLN za model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Longitude.
16 czerwca w barcelońskim centrum CASA SEAT hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki SEAT MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter SEAT MÓ eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65. W wydarzeniu wzięli udział m.in. burmistrz Barcelony Ada Colau, CEO i wiceprezes SEAT-a ds. finansowych Carsten Isensee oraz Wayne Griffths, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu SEAT-a i CEO CUPRY.