Tuning | 22.07.21

McMurtry Spéirling samochód bez ograniczeń

To w pełni elektryczny samochód wyścigowy bez ograniczeń, który został zaprojektowany, skonstruowany i zbudowany w Wielkiej Brytanii.

McMurtry Spéirling (co oznacza burzę z piorunami w języku irlandzkim) to w pełni elektryczny samochód wyścigowy bez ograniczeń, który został zaprojektowany, skonstruowany i zbudowany w Wielkiej Brytanii. Firma została założona przez Irlandczyka Sir Davida McMurtry i ma siedzibę w pobliżu Bristolu.

 

Samochód został zaprojektowany zgodnie z bardzo wysokimi standardami bezpieczeństwa w sportach motorowych, z pełnymi strukturami monocoque i crash z włókna węglowego, jednak specyfikacje techniczne osiągów zostały nieograniczone.

 

McMurtry Spéirling został zaprezentowany publicznie podczas wydarzenie na Goodwood Festival of Speed w dniach 8-11 lipca 2021 r. Kierował nim pięciokrotny zwycięzca Le Mans Derek Bell MBE i mistrz brytyjskiego wyścigu Hillclimb z 2015 roku, Alex Summers.

 


Kompaktowy kształt korpusu o niskim oporze zwiększają zasięg i prędkość maksymalną. Osiągi w czasie okrążenia osiągnięto dzięki zastosowaniu systemu docisku McMurtry na żądanie, inspirowanego wcześniej zakazaną technologią wyścigową, system wyposażony jest w system docisku oparty na wentylatorach, aby zwiększyć przyczepność opon i zapewnić maksymalną siłę docisku podczas postoju. McMurtry ponownie rozważył i rozwinął te koncepcje, zanim zastosował je w Spéirlingu, aby zobaczyć, co mogłoby być, gdyby nieograniczona, ewolucja techniczna mogła kontynuować ze złotej ery sportów motorowych. System docisku na żądanie generuje 500 kg docisku przy dowolnej prędkości pojazdu, co znacznie poprawia osiągi w zakrętach, w tym przy niskich prędkościach, gdzie konwencjonalna aerodynamika aktywna jest mniej skuteczna.

 

Samochód waży mniej niż 1000 kg i jest zdolny do ponad 200 mil na godzinę. Symuluje się, że Spéirling może osiągnąć 300 km/h w czasie poniżej 9 sekund.
Pomimo niewielkich rozmiarów, mający tylko 1,5 m szerokości i 3,2 m długości, może pomieścić kierowcę do 201 cm wzrostu.

 

Akumulator jest ściśle zintegrowany z podwoziem, zabezpieczony osłoną ochronną. Ma pojemność 60 kWh, która pozwala na 30-60 minut jazdy GT3 w tempie, z ogromnym potencjałem dla szybszych trybów pracy.

 

W przyszłym roku motoryzacyjny McMurtry rozpocznie program bicia rekordów świata, aby zademonstrować pełne osiągi tego samochodu.



Jeep wprowadza specjalny kolor lakieru Tuscadero dostępny przez ograniczony czas
Wiadomości | 27.08.21

Jeep wprowadza specjalny kolor lakieru Tuscadero dostępny przez ograniczony czas

Tuscadero po raz pierwszy dołącza do palety kolorów nadwozia Jeep Wrangler w modelach Wrangler Sport, Sahara, Rubicon, 4xe i 392.

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO
Super Cars | 14.07.23

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO

Ferrari, na które patrzysz, nie jest konceptem. Nie jest to też samochód produkcyjny. Jest to całkowicie jednorazowy model, skoncentrowany na torze i jednocześnie elegancki.

Toyota Mirai bije rekord świata w dystansie pokonanym na jednym tankowaniu wodoru
Wiadomości | 31.05.21

Toyota Mirai bije rekord świata w dystansie pokonanym na jednym tankowaniu wodoru

Nowa Toyota Mirai poprawiła rekord z niecałych 890 km (należący do Hyundaia NEXO) do ponad 1000 km.