Super Cars | 04.08.21

McLaren Speedtail zwany Albert, hołd dla pierwszego prototypu

McLaren Special Operations przedstawia dziś model Speedtail Albert, wykonanego na zamówienie przez sprzedawcę McLarena z Beverly Hills.


McLaren Speedtail zwany Albert, hołd dla pierwszego prototypu

Oparty na kształcie łzy, najbardziej aerodynamicznie wydajnym kształcie znalezionym w naturze, Speedtail jest apoteozą opływowego hipersamochodu, trzymiejscowego Hyper-GT, który stał się trzecim samochodem w gamie Ultimate Series McLarena. Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu o mocy 1070 koni mechanicznych Speedtail pokonuje 112 metrów na sekundę podczas jazdy z maksymalną prędkością 402 km/h, co czyni go najszybszym jak dotąd samochodem drogowym McLarena.

 

„Albert” jest jednym z ostatnich pojazdów w serii produkcyjnej 106 samochodów Speedtail i hołdem dla pierwszego pojazdu testującego atrybuty Speedtail z 2018 roku. Nawiązujący do nazwy modeli testowych McLaren F1 z 1992 roku, które zostały nazwane na cześć siedziby w Albert Drive w Woking w Anglii, oryginalny prototyp pojazdu MVY02 Speedtail został ochrzczony 'Albert' jako hołd złożony jego trzymiejscowemu poprzednikowi.

 

Prototypowy pojazd „Albert” został opracowany w celu sprawdzenia koncepcji centralnej pozycji kierowcy w Speedtail, testowania ergonomii i widoczności kierowcy oraz pozycji kamery cofania. Pierwotnie zbudowany z przednich paneli z 720S, prototyp „Albert” był pierwszym Speedtailem, który jeździł po drogach publicznych.

 

Zewnętrzny „kamuflaż” został osiągnięty dzięki prostej dwumetrowej winylowej okleinie nadwozia z nadrukowanymi liniami stylistycznymi, które reprezentują zoptymalizowany przepływ powietrza nad samochodem. „Albert” Speedtail kontynuuje tę spuściznę, prezentując jeden z najbardziej złożonych motywów malowania, jakie kiedykolwiek ukończono przez MSO.

Kolory wybrane do hołdu dla „Alberta” to Magnesium Silver – kolor, w którym samochód drogowy F1 został po raz pierwszy pokazany podczas Grand Prix Monako w 1992 roku – oraz Ueno Grey, kolor F1 GTR, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1995. Pełna obróbka projektowa jest ściśle oparta na winylowym kamuflażu z 2018 roku.

 

„Jako jeden z ostatnich modeli Speedtail, które zostaną zbudowane w McLaren Production Centre, bardzo ważne było dla nas w McLaren Beverly Hills, aby „Albert” uhonorował bogate dziedzictwo marki, w szczególności oddając hołd ikonie, jaką jest McLaren F1. Współpracowaliśmy z MSO na każdym etapie, łącznie z pomysłami koncepcyjnymi, aby stworzyć naprawdę zindywidualizowany i pięknie szczegółowy samochód, który celebruje innowacyjność i doskonałość projektową najszybszego do tej pory samochodu drogowego McLaren. Mamy szczęście, że udało nam się pozyskać „Alberta” dla jednego z naszych najlepszych klientów i jesteśmy absolutnie zachwyceni końcowym rezultatem”. - Parris Mullins, McLaren Beverly Hills.

 

Nowy „Albert” został zbudowany w McLaren Production Center (MPC) z korpusem z włókna węglowego o połysku 1K. Ze względu na niezwykle złożony i szczegółowy charakter projektu lakieru, zespół MSO najpierw ukończył panele testowe, aby zrozumieć wykonalność procesu, i współpracował z zespołem wizualizatorów w celu dopracowania renderów. W sumie „Albert” wymagałby 12-tygodniowej modyfikacji po budowie w zakładzie MSO, aby osiągnąć ukończenie; obejmowało to dwutygodniowe maskowanie, sześciotygodniowe malowanie oraz pozostały czas na wyschnięcie i zmontowanie pojazdu po malowaniu.

Nawiązując do wielkoformatowych wydruków tynków, maskowanie liberii zostało wykonane przez dwóch specjalistów lakierników. Musiało to zostać wykonane na zbudowanym samochodzie, z zamontowanymi kołami, aby zapewnić dokładne wyrównanie projektu z panelami podczas opływania pojazdu. W sumie maskowanie barw wymagało prawie dwóch kilometrów cienkiej taśmy, aby ukończyć początkowy układ projektu.

Sześciotygodniowy proces malowania wymagał demontażu samochodu, aby zapewnić pełną dokładność i bezbłędne wykończenie. Efekt mieszania lakieru został umieszczony na zewnętrznych panelach nadwozia, z przodu pomalowanym na szaro Ueno, a tył na srebrno-magnezowe. Po pierwszym nałożeniu lakieru wszystkie panele nadwozia zostały poddane obróbce i ponownie dopasowane, aby zapewnić idealne wyrównanie, a dopiero po tym nałożono ostateczny lakier bezbarwny.

 

„Albert” Speedtail zadebiutuje publicznie na Sunset GT, imprezie poświęconej luksusowym samochodom i kawie, której gospodarzem jest O’Gara Beverly Hills, która odbędzie się w niedzielę 8 sierpnia 2021 r. w Sunset Plaza w Los Angeles w USA.



Odliczanie do premiery elektrycznego Volkswagena ID. Buzz
Elektryczne | 21.02.22

Odliczanie do premiery elektrycznego Volkswagena ID. Buzz

Volkswagen w tej chwili przeprowadza ostatnie testy prototypów modelu ID. Buzz, a flota przedprodukcyjnych samochodów podróżuje po Europie.

Nettuno nowy silnik od Maserati, który wykorzystuje technologię F1 w samochodzie drogowym
Wiadomości | 01.07.20

Nettuno nowy silnik od Maserati, który wykorzystuje technologię F1 w samochodzie drogowym

Nowy silnik jest bijącym sercem supersamochodu sportowego MC20, którego światowa premiera odbędzie się we wrześniu.

Ekskluzywna jazda próbna nowym Volkswagenem Tiguan trzeciej generacji
Wiadomości | 21.06.23

Ekskluzywna jazda próbna nowym Volkswagenem Tiguan trzeciej generacji

Tiguan od lat jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Volkswagen na całym świecie. Od debiutu jesienią 2007 roku ponad 7,4 miliona osób na całym świecie wybrało tego SUV-a.