Super Cars | 04.08.21

McLaren Speedtail zwany Albert, hołd dla pierwszego prototypu

McLaren Special Operations przedstawia dziś model Speedtail Albert, wykonanego na zamówienie przez sprzedawcę McLarena z Beverly Hills.


McLaren Speedtail zwany Albert, hołd dla pierwszego prototypu

Oparty na kształcie łzy, najbardziej aerodynamicznie wydajnym kształcie znalezionym w naturze, Speedtail jest apoteozą opływowego hipersamochodu, trzymiejscowego Hyper-GT, który stał się trzecim samochodem w gamie Ultimate Series McLarena. Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu o mocy 1070 koni mechanicznych Speedtail pokonuje 112 metrów na sekundę podczas jazdy z maksymalną prędkością 402 km/h, co czyni go najszybszym jak dotąd samochodem drogowym McLarena.

 

„Albert” jest jednym z ostatnich pojazdów w serii produkcyjnej 106 samochodów Speedtail i hołdem dla pierwszego pojazdu testującego atrybuty Speedtail z 2018 roku. Nawiązujący do nazwy modeli testowych McLaren F1 z 1992 roku, które zostały nazwane na cześć siedziby w Albert Drive w Woking w Anglii, oryginalny prototyp pojazdu MVY02 Speedtail został ochrzczony 'Albert' jako hołd złożony jego trzymiejscowemu poprzednikowi.

 

Prototypowy pojazd „Albert” został opracowany w celu sprawdzenia koncepcji centralnej pozycji kierowcy w Speedtail, testowania ergonomii i widoczności kierowcy oraz pozycji kamery cofania. Pierwotnie zbudowany z przednich paneli z 720S, prototyp „Albert” był pierwszym Speedtailem, który jeździł po drogach publicznych.

 

Zewnętrzny „kamuflaż” został osiągnięty dzięki prostej dwumetrowej winylowej okleinie nadwozia z nadrukowanymi liniami stylistycznymi, które reprezentują zoptymalizowany przepływ powietrza nad samochodem. „Albert” Speedtail kontynuuje tę spuściznę, prezentując jeden z najbardziej złożonych motywów malowania, jakie kiedykolwiek ukończono przez MSO.

Kolory wybrane do hołdu dla „Alberta” to Magnesium Silver – kolor, w którym samochód drogowy F1 został po raz pierwszy pokazany podczas Grand Prix Monako w 1992 roku – oraz Ueno Grey, kolor F1 GTR, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1995. Pełna obróbka projektowa jest ściśle oparta na winylowym kamuflażu z 2018 roku.

 

„Jako jeden z ostatnich modeli Speedtail, które zostaną zbudowane w McLaren Production Centre, bardzo ważne było dla nas w McLaren Beverly Hills, aby „Albert” uhonorował bogate dziedzictwo marki, w szczególności oddając hołd ikonie, jaką jest McLaren F1. Współpracowaliśmy z MSO na każdym etapie, łącznie z pomysłami koncepcyjnymi, aby stworzyć naprawdę zindywidualizowany i pięknie szczegółowy samochód, który celebruje innowacyjność i doskonałość projektową najszybszego do tej pory samochodu drogowego McLaren. Mamy szczęście, że udało nam się pozyskać „Alberta” dla jednego z naszych najlepszych klientów i jesteśmy absolutnie zachwyceni końcowym rezultatem”. - Parris Mullins, McLaren Beverly Hills.

 

Nowy „Albert” został zbudowany w McLaren Production Center (MPC) z korpusem z włókna węglowego o połysku 1K. Ze względu na niezwykle złożony i szczegółowy charakter projektu lakieru, zespół MSO najpierw ukończył panele testowe, aby zrozumieć wykonalność procesu, i współpracował z zespołem wizualizatorów w celu dopracowania renderów. W sumie „Albert” wymagałby 12-tygodniowej modyfikacji po budowie w zakładzie MSO, aby osiągnąć ukończenie; obejmowało to dwutygodniowe maskowanie, sześciotygodniowe malowanie oraz pozostały czas na wyschnięcie i zmontowanie pojazdu po malowaniu.

Nawiązując do wielkoformatowych wydruków tynków, maskowanie liberii zostało wykonane przez dwóch specjalistów lakierników. Musiało to zostać wykonane na zbudowanym samochodzie, z zamontowanymi kołami, aby zapewnić dokładne wyrównanie projektu z panelami podczas opływania pojazdu. W sumie maskowanie barw wymagało prawie dwóch kilometrów cienkiej taśmy, aby ukończyć początkowy układ projektu.

Sześciotygodniowy proces malowania wymagał demontażu samochodu, aby zapewnić pełną dokładność i bezbłędne wykończenie. Efekt mieszania lakieru został umieszczony na zewnętrznych panelach nadwozia, z przodu pomalowanym na szaro Ueno, a tył na srebrno-magnezowe. Po pierwszym nałożeniu lakieru wszystkie panele nadwozia zostały poddane obróbce i ponownie dopasowane, aby zapewnić idealne wyrównanie, a dopiero po tym nałożono ostateczny lakier bezbarwny.

 

„Albert” Speedtail zadebiutuje publicznie na Sunset GT, imprezie poświęconej luksusowym samochodom i kawie, której gospodarzem jest O’Gara Beverly Hills, która odbędzie się w niedzielę 8 sierpnia 2021 r. w Sunset Plaza w Los Angeles w USA.



Poznaj wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL
Wiadomości | 14.07.21

Poznaj wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL

Dzięki genom AMG projekt wnętrza nadchodzącego modelu SL przekształca kultową tradycję pierwszego Roadstera 300 SL w nowoczesną erę.

Donkervoort pokazał model D8 GTO-JD70 w wersji Bare Naked Carbon Edition
Tuning | 28.07.20

Donkervoort pokazał model D8 GTO-JD70 w wersji Bare Naked Carbon Edition

Ponad połowa wszystkich 70 planowanych sztuk modeu JD70 - po jednym na każdy rok dotychczasowego życia założyciela Joopa Donkervoorta - została sprzedana, a część została zamówiona w specjalnej karbonowej edycji.

Lexus przedstawia podrasowany model LX 600 OFFROAD
Tuning | 12.01.22

Lexus przedstawia podrasowany model LX 600 OFFROAD

Podczas Tokyo Auto Salon 2022 Lexus zaprezentował nowy, spersonalizowany model LX w wersji mocno terenowej.