Wiadomości | 21.06.23

Ekskluzywna jazda próbna nowym Volkswagenem Tiguan trzeciej generacji

Tiguan od lat jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Volkswagen na całym świecie. Od debiutu jesienią 2007 roku ponad 7,4 miliona osób na całym świecie wybrało tego SUV-a.

W ramach ostatnich jazd testowych marka Volkswagen ujawnia pierwsze szczegóły swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: trzecia generacja nowego Tiguana będzie dostępna z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i pełnowymiarowymi funkcjami, takimi jak reflektory HD Matrix. Opiera się na nowej generacji modułowej matrycy poprzecznej MQB evo. Dzięki napędowi hybrydowemu typu plug-in nowy Tiguan będzie w przyszłości osiągał zasięg elektryczny do 100 kilometrów. Światowa premiera odbędzie się jesienią, a bestseller trafi na rynek w 2024 roku.

 

Teraz Volkswagen całkowicie odświeża ten odnoszący sukcesy model. Volkswagen udoskonalił modułową matrycę poprzeczną dla nowego Tiguana. Nowa generacja nosi nazwę MQB evo.

 

Matrycowe reflektory IQ.LIGHT HD. Tiguan będzie jednym z pierwszych pojazdów w swojej klasie, który będzie dostępny z opcjonalnymi reflektorami matrycowymi HD. Technologia reflektorów matrycowych IQ.LIGHT HD została opracowana wspólnie dla Tiguana i Touarega. Opierając się na zasadzie top-down, technologia oświetlenia modelu klasy premium będzie teraz stosowana w średniej wielkości Tiguanie.

 

Volkswagen wziął pod uwagę specyficzne wymagania klientów w zakresie intuicyjnej obsługi. Na przykład Tiguan wchodzi na rynek z nowo opracowanym kokpitem i nowym systemem informacyjno-rozrywkowym. Ekran o przekątnej do 38 centymetrów (15 cali) wyraźnie wyświetla ważne funkcje, takie jak nawigacja, muzyka i klimatyzacja, i można go dostosować za pomocą szybkiego dostępu.

 

W przyszłości Tiguan będzie oferowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów (DSG). Elektronicznie sterowane zawieszenie dla większego komfortu i dynamiki. MQB evo stanowi punkt wyjścia dla nowej generacji adaptacyjnej kontroli zawieszenia DCC: opcjonalnego DCC Pro z dwuzaworowymi amortyzatorami. Nowy model jest teraz dodatkowo standardowo wyposażony w menedżera dynamiki pojazdu – system MQB, który zadebiutował w aktualnym Golfie GTI.

 

TDI, TSI, eTSI i eHybrid. Dzięki MQB evo w Tiguanie możliwe są różne rodzaje napędu. Będzie oferowany z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI), turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI), łagodnymi hybrydami z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (eTSI) oraz systemami hybrydowymi typu plug-in (eHybrid).

 



Tylko jedna sztuka. Alfa Romeo Giulia SWB według Zagato
Tuning | 21.12.22

Tylko jedna sztuka. Alfa Romeo Giulia SWB według Zagato

Z okazji stulecia Zagato stworzyło nowy jedyny w swoim rodzaju samochód, który idealnie pasuje do historii obu marek, gdzie pierwszym celem było i jest połączenie piękna z wydajnością.

Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych
Wiadomości | 10.05.21

Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych

Dobrze zakamuflowane prototypy kompaktowego SUV-a nowej generacji po raz pierwszy wyruszają poza teren Porsche.

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Volkswagena ID.3
Wiadomości | 22.10.20

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Volkswagena ID.3

Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.