Premiery | 17.02.21

McLaren Artura światowa premiera

McLaren przedstawia zupełnie nowy supersamochód hybrydowy nowej generacji o wysokich osiągach.

Zupełnie nowy McLaren Artura został dzisiaj pokazany, wyznaczając początek zarówno nowego rozdziału dla pionierskiej firmy produkującej luksusowe supersamochody, jak i nowej ery w technologii i osiągach supersamochodów.

 

Pierwszy seryjnie produkowany supersamochód hybrydowy o wysokich osiągach McLarena skupia ponad pół wieku doświadczenia i wiedzy firmy w zakresie wyścigów i samochodów drogowych, tworząc supersamochód nowej generacji, który łączy przełomową technologię z zaangażowaniem McLarena w czyste zaangażowanie kierowcy.

 

Oparta na filozofii McLarena superlekkiej inżynierii, całkowicie nowa Artura to destylacja wszystkich cech charakterystycznych dla McLarena - charakterystyczny projekt, niezrównane osiągi, dynamiczna doskonałość i innowacja inżynieryjna - z elektryfikacją teraz przynoszącą dodatkowe korzyści jeszcze szybszej przepustnicy reakcji, niższa emisja i możliwość jazdy w trybie czystego pojazdu elektrycznego na trasach bezemisyjnych na odległość do 30 km.

 

Zupełnie nowy od podstaw, Artura dał inżynierom i projektantom McLarena nowe możliwości wprowadzania innowacji, wśród nich przede wszystkim zachowanie filozofii inżynierii superlekkiej McLarena podczas dodawania hybrydowych elementów układu napędowego, w tym silnika elektrycznego i akumulatora.

 

Wymagający program redukcji wagi, obejmujący każdy obszar Artury od platformy podwozia - to debiut nowej architektury McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA) - poprzez wyjątkowo kompaktowy układ napędowy HPH do ciężaru okablowania stosowanego w układach elektrycznych (gdzie uzyskano redukcję o 10%), w efekcie Artura ma najlżejszą suchą masę wynoszącą 1395 kg. Całkowita waga komponentów hybrydowych wynosi zaledwie 130 kg (w tym 88-kilogramowy akumulator i 15,4-kilogramowy silnik elektryczny), co daje masę krawędziową DIN wynoszącą 1498 kg, co jest porównywalne z porównywalnymi supersamochodami, które nie mają hybrydowych układów napędowych, co daje Arturze super lekką zaletę.



Porsche Taycan trafia do Księgi Rekordów Guinnessa
Elektryczne | 24.11.20

Porsche Taycan trafia do Księgi Rekordów Guinnessa

Najdłuższy drift samochodem elektrycznym na torze Hockenheimring Porsche Experience Center.

Pożegnanie stalowej ramy podwozia w Morgan Motor Company czas na aluminium
Wiadomości | 09.07.20

Pożegnanie stalowej ramy podwozia w Morgan Motor Company czas na aluminium

W 2020 roku, po 84 latach produkcji, Morgan Motor Company zbudował swój ostatni czterokołowy samochód na tradycyjnym podwoziu z ramą stalową, co oznacza koniec ery firmy.

Polestar 3 crossover wielkości Porsche Cayenne będzie produkowany w USA
Elektryczne | 16.06.21

Polestar 3 crossover wielkości Porsche Cayenne będzie produkowany w USA

Polestar, spółka zależna Volvo Car, rozpocznie produkcję w pełni elektrycznych pojazdów w USA pod koniec przyszłego roku.