Z zaledwie 50 wyprodukowanymi egzemplarzami, MC12 Stradale ucieleśnia esencję ekstremalnych osiągów, doskonałości inżynieryjnej i śmiałej wizji, które zawsze wyróżniały markę Trident.
Wyposażony w silnik V12 o pojemności skokowej 5988 cm³ i mocy 630 KM przy 7500 obr./min, MC12 Stradale wyróżnia się charakterystycznym białym kolorem nadwozia z niebieskimi akcentami, nawiązującymi do Maserati Birdcage Type 61, produkowanego w latach 1959-1961. Stał się supersamochodem, który podbija serca entuzjastów i kolekcjonerów na całym świecie, nawet 20 lat po debiucie.
Wynik aukcji nie tylko przewyższa poprzedni rekord tego modelu o 37 procent, ale także czyni ten MC12 najdroższym współczesnym Maserati, jakie kiedykolwiek sprzedano. Potwierdza to ponadczasową wartość samochodu, który wyznaczył epokę.
W rzeczywistości MC12 Stradale narodził się jako dopuszczona do ruchu drogowego wersja MC12 GT1, absolutnego faworyta zawodów FIA GT w latach 2004-2010, z czternastoma tytułami (i 22 zwycięstwami), w tym 2 Pucharami Konstruktorów, 5 Mistrzostwami Kierowców i 6 Mistrzostwami Zespołowymi, a także trzema sukcesami w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa. Ten bezpośredni związek ze światem wyścigów pomógł zbudować mit MC12, czyniąc go symbolem zaawansowanej technologii, ponadczasowego designu i światowej klasy osiągów.
Teraz uznanie zdobyte na aukcji podczas Monterey Car Week w 2025 roku odzwierciedla nie tylko wartość kolekcjonerską modelu, ale także rosnące zainteresowanie supersamochodami, które łączą w sobie sportowe dziedzictwo, rzadkość i innowacyjność techniczną.
Opracowany w Maserati Innovation Lab i produkowany w historycznej fabryce przy Viale Ciro Menotti, spyder jest w 100% produkowany we Włoszech i w 100% w Modenie, podobnie jak wersja coupé.
W 2022 roku Lamborghini świętuje legendarny 12-cylindrowy silnik, który napędza najbardziej kultowe modele od prawie 60 lat.
Nowy SEAT Ibiza i Arona zostały zaprojektowane, by odpowiedzieć na współczesne wymogi digitalizacji i dostępności w sieci.