Tuning | 23.09.21

BRABUS 900 Rocket Edition, najszybszy legalny SUV na świecie

Nowy supersamochód z limitowanej edycji ograniczonej do 25 sztuk oparty na modelu Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC Coupe z 4,5-litrowym silnikiem V8-biturbo o mocy 900 KM.

Marina Monako to idealne miejsce dla światowej premiery nowego arcydzieła firmy BRABUS. Najszybszy na świecie legalny SUV, który osiąga prędkość do 330 km/h świętował swoją światową premierę na Monaco Yacht Show 22 września 2021 roku. BRABUS 900 ROCKET EDITION!

 

Nowy supersamochód to limitowana edycja 25 pojazdów opartych na modelu Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC + Coupé. Silnik BRABUS ROCKET 900 V8 biturbo służy jako jednostka napędowa. Dzięki rozbudowie do 4,5 litra i wydajnemu systemowi ładowania o wysokiej wydajności, silnik ten wytwarza maksymalną moc 662 kW / 900 KM i maksymalny moment obrotowy 1250 Nm, który w samochodzie jest ograniczony do 1050 Nm. To katapultuje ekskluzywny supersamochód SUV od zera do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy.

 

Sportowe, elegancko stylizowane komponenty aerodynamiczne wykonane z włókna węglowego i szyte na miarę koła BRABUS aż do 24-calowych kutych kół Monoblock Z „PLATINUM EDITION” z pokazanymi tutaj karbonowymi tarczami aerodynamicznymi nadają samochodowi 4x4 Fastback atletyczny i ekskluzywny wygląd. Do personalizacji wnętrza dostępne są perfekcyjnie przetworzone elementy z delikatnej skóry BRABUS w dowolnym pożądanym kolorze.


Aby rozbudować ośmiocylindrowy silnik ze standardowych 3982 cm³ do 4407 cm³, nie tylko zwiększono otwory cylindrów do 84 milimetrów, a także zamontowano kute tłoki o odpowiedniej wielkości. Specjalny wał korbowy wyfrezowany z masywnego materiału, a następnie dokładnie wyważony o skoku wydłużonym do 100 milimetrów oraz kute, dłuższe korbowody uzupełniają rozszerzenie przemieszczenia.


Po otwarciu maski silnik wypornościowy BRABUS 900 V8 można rozpoznać po pokrywie silnika BRABUS z czerwonymi włóknami węglowymi. Silnik zasilany jest paliwem przez dwie pompy wysokociśnieniowe o zwiększonej wydajności oraz dodatkową pompę wspomagającą.


Inne, równie elementarne, elementy tego wysokowydajnego silnika ukryte są niewidocznie w komorze silnika: Dwie seryjne turbosprężarki zostały zastąpione przez specjalne turbosprężarki BRABUS z większą jednostką sprężarkową i zmodyfikowanymi zespołami kadłuba ze wzmocnionymi łożyskami osiowymi.

 

Większe rury spustowe o średnicy 75 milimetrów są tak samo częścią tej konwersji silnika, jak metalowe katalizatory i specjalne filtry cząstek stałych. Stronę wydechową uzupełnia sportowy układ wydechowy BRABUS ze stali nierdzewnej ze zintegrowanymi klapami wydechowymi i dwiema 90-milimetrowymi dużymi rurami wydechowymi BRABUS z tytanu/węgla z każdej strony pojazdu. Ten system umożliwia aktywne zarządzanie dźwiękiem z solidnym dźwiękiem V8, gdy system jest otwarty lub dyskretne szeptanie w trybie „Coming Home”.

 

Inżynierowie silników BRABUS i technicy elektronicy wykorzystali swoją rozległą wiedzę, aby optymalnie koordynować te wysokowydajne komponenty w obszernych testach na stanowisku badawczym i w równie obszernych jazdach testowych. Gwarantuje to nie tylko maksymalną wydajność, ale także wzorcowe zachowanie emisji i bezbłędną stabilność. BRABUS dokumentuje to przykładową gwarancją tuningu BRABUS przez 3 lata do 100 000 kilometrów.

 

Ogromny wysiłek projektowy znajduje odzwierciedlenie w wyjątkowych osiągach: maksymalna moc 662 kW / 900 KM przy zaledwie 6200 obr./min jest tak samo wartością referencyjną w tej kategorii pojazdów, jak ogromny maksymalny moment obrotowy 1250 Nm między 2500 a 4500. W celu ochrony przenoszenia mocy, wartość ta jest elektronicznie ograniczona do 1050 Nm w pojeździe.

 

Osiągi BRABUS 900 ROCKET EDITION, pokazane tutaj w specjalnym lakierze „Superior Grey”, odpowiadają tym wyjątkowym wartościom: SUV, który waży około dwóch i pół tony, katapultuje się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 3,2 s. Elektroniczny ogranicznik prędkości nie działa, dopóki prędkość nie wyniesie 330km/h.

 

Ekscytujący wygląd i optymalna funkcja aerodynamiczna: projektanci BRABUS opracowali elementy nadwozia wykonane z zaawansowanego technologicznie materiału węglowego dla GLE 63 Coupé. Nie tylko sprawiają, że Fastback wygląda jeszcze bardziej spektakularnie: dzięki wyrafinowanemu kształtowi przedni spojler, który jest przymocowany do dolnej części fartucha, minimalizuje unoszenie przedniej osi przy dużych prędkościach, co dodatkowo optymalizuje stabilność jazdy. Boczne wloty powietrza w przednim zderzaku, wraz z przednią kratką BRABUS i dwoma wlotami powietrza RAM-Air, uzupełniają efektowny wygląd BRABUS. W wejściu po stronie kierowcy znajduje się zapięcie z logo ROCKET. Kiedy klamka jest obsługiwana lub kierowca zbliża się do supersamochodu z kartą-kluczem, włącza się zintegrowane oświetlenie emblematu.

 

Opracowano karbonowe osłony bocznych wylotów powietrza i wkładkę dyfuzora dla tylnego fartucha, który doskonale ustawia scenę dla czterech rur wydechowych wysokowydajnego układu wydechowego BRABUS. Trzyczęściowy spojler tylny stanowi dopełnienie aerodynamicznej koncepcji GLE Coupé.

 

BRABUS 900 ROCKET EDITION jest dostępny od 453,489.02 euro (cena z 19% VAT w Niemczech!).

 

Zużycie paliwa, emisja CO2 i klasa efektywności: BRABUS 900 ROCKET EDITION na bazie Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+: miejski 15,2 l/100 km, pozamiejski 9,3 l/100 km, mieszany: 11,5 l/100 km. Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 284 g/km, klasa efektywności G.

 



Wygraj Shelby GT500 2021 o mocy 760 KM i 25.000 $ w gotówce
Wiadomości | 23.07.21

Wygraj Shelby GT500 2021 o mocy 760 KM i 25.000 $ w gotówce

Masz szansę wygrać prawdziwy kolekcjonerski samochód! Ford Mustang Shelby GT500, w oszałamiającym kolorze Rapid Red z białymi pasami Over-the-Top.

Całkowicie elektryczny Mercedes EQS
Premiery | 15.04.21

Całkowicie elektryczny Mercedes EQS

Mercedes-EQ zaprezentował w pełni elektryczną luksusową limuzynę EQS. Zupełnie nowy model samochodu. Wideo, zdjęcia i dane techniczne.

Wkrótce premiera Alfa Romeo Racing ORLEN C41
MotorSport | 18.02.21

Wkrótce premiera Alfa Romeo Racing ORLEN C41

Dołącz do nas podczas premiery nowego bolidu oraz zespołu. Kiedy premiera?