Bugatti prezentuje nowy supersportowy samochód, który może pochwalić się wyjątkowym połączeniem komfortu i maksymalnej prędkości.
Dzięki nisko zawieszonemu przodowi, specjalnemu aerodynamicznemu kształtowi po bokach i wydłużonemu tyłowi zapewniającemu maksymalne osiągi, na pierwszy rzut oka widać, że nowy Bugatti Chiron Super Sport został zaprojektowany bez kompromisów w celu uzyskania optymalnych osiągów aerodynamicznych. Inżynierowie Bugatti opracowali nowy supersportowy samochód, który zapewnia maksymalną prędkość, a jednocześnie w pełni obejmuje luksus i komfort.
Bugatti opracował nowy projekt pojazdu ze zoptymalizowaną aerodynamiką dla opływowego nadwozia Chiron Super Sport. Nowy Chiron Super Sport to bezkompromisowe wcielenie mantry projektowej Bugatti: „forma podąża za wydajnością”. Od przedniego splittera po tylny dyfuzor, każdy centymetr jego poszycia został zaprojektowany z myślą o maksymalnej prędkości.
Przy prędkościach powyżej 420 km/h pojazd musi zapewniać wystarczającą siłę docisku przy minimalnym oporze. „Naszym celem było nadanie pojazdowi neutralnej konfiguracji przy maksymalnej prędkości, a jednocześnie nadanie mu jak najbardziej opływowego kształtu”. wyjaśnia Frank Heyl, zastępca dyrektora ds. projektowania w Bugatti. Siły nośne wywierane na nadwozie przy prędkości 440 km/h są ogromne. Korpus Chiron Super Sport generuje ogromną siłę docisku, aby przeciwdziałać temu podnoszeniu i doskonale równoważyć siły. „Proces projektowania polegał zatem w szczególności na osiągnięciu wydajności aerodynamicznej” – kontynuuje Heyl. Wydłużony tył Chiron Super Sport, znany jako długi ogon, nadaje mu nowe proporcje i bardzo charakterystyczną estetykę. Opcjonalny, nowy poziomy podział kolorów wizualnie rozszerza proporcje Chiron Super Sport, sprawiając, że supersportowy samochód wydaje się jeszcze niższy.
W celu uzyskania osiągów aerodynamicznych tył urósł o około 25 centymetrów, aby jak najdłużej utrzymać laminarny przepływ do nadwozia. Projektanci Bugatti powiększyli również przekrój dyfuzora, podnosząc krawędź spływu dyfuzora wyżej, zmniejszając w ten sposób powierzchnię spływu tyłu o 44 procent. W rezultacie generowany strumień aerodynamiczny i opór wiatru są znacznie zmniejszone – czynniki, które w przeciwnym razie spowalniają pojazd. Pożądaną zaletą tych technicznych modyfikacji jest to, że tył ma jeszcze lepsze proporcje i jest zarówno szerszy, jak i niżej zawieszony. Długi ogon pomaga utrzymać laminarny przepływ powietrza na ciele tak długo, jak to możliwe.
Dziewięć otworów wentylacyjnych na każdym błotniku to coś więcej niż tylko ukłon w stronę Bugatti EB 110 Super Sport – służą one również do uwolnienia ciśnienia powietrza z nadkoli przednich kół, generując w ten sposób usprawniony docisk przedniej osi. Dodatkowe wyloty za przednimi nadkolami również pomagają zrównoważyć obciążenia aerodynamiczne.
Aby uzyskać jeszcze większą ekskluzywność, nowe aluminiowe felgi z pięcioma ramionami w kształcie litery Y są dostępne tylko dla Chiron Super Sport. Te nowe felgi Super Sport są również dostępne w opcji z szlifem diamentowym. Kultowe magnezowe koła Chiron Pur Sport, które dodatkowo zmniejszają masę nieresorowanej masy, są również dostępne jako opcja.
Wnętrze to połączenie ponadczasowej elegancji i niezrównanego komfortu. Jest to mieszanka naturalnych elementów, takich jak skóra i polerowane aluminium, wraz z zaawansowanymi technologicznie aplikacjami z włókna węglowego. To wnętrze doskonale przystosowane do szybkich wypraw kontynentalnych.
Z silnym naciskiem na maksymy techniczne podczas projektowania, wymagania stawiane nowemu supersportowemu samochodowi są wysokie. Nawet przy prędkości maksymalnej do 440 km/h sterowanie musi być łatwe i bezpieczne.