Wiadomości | 29.02.24

Dacia prezentuje trzy światowe premiery podczas Geneva Motor Show 2024

Marka zaprezentowała całkowicie nowe modele Duster oraz Spring oraz niedawno pokazany model zaprojektowany do wyścigu w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Sandridera.

Pierwszy premierowy model to najnowsza wersja kultowego SUV-a Dacii, Duster, który został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana publicznie w tym roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

 

Produkowany od 2010 roku, a następnie odnowiony po raz pierwszy w 2017 roku, Duster ugruntował swoją pozycję, łamiąc normy rynku SUV-ów. Duster odniósł ogromny sukces – wyprodukowano do tej pory ponad 2,2 miliona pojazdów. Opracowany na platformie CMF-B, Duster trzeciej generacji jest solidniejszy i bardziej wyrazisty w swojej konstrukcji oraz oferuje gamę silników odpowiadających potrzebom każdego, w tym TCe 100 Bi-Fuel, HYBRID 140 i łagodną hybrydę 48 V TCe 130 dostępny z przekładnią 4x2 i 4x4.

W cenie zaczynającej się od 20 000 euro nowy Duster pozostaje najlepszym rodzinnym SUV-em w swojej klasie pod względem stosunku ceny do wydajności.


Drugim modelem jest dopiero co ujawniona, całkiem nowa Dacia Spring, która również będzie miała swój pierwszy publiczny debiut na tegorocznej wystawie.

Charakteryzuje się całkowicie nowym wyglądem zewnętrznym i wnętrzem i jest jedynym w Europie w pełni elektrycznym samochodem, który waży mniej niż tonę. Pomimo swojej kompaktowości, nadal może poszczycić się najlepszą ładownością w swoim segmencie i wieloma inteligentnymi funkcjami.

Całkiem nowa Dacia Spring oferuje konfigurowalną cyfrową deskę rozdzielczą z 7-calowym ekranem i 10-calowym multimedialnym ekranem centralnym. Aby zapewnić optymalną wszechstronność, w wersjach Essential i Expression dostępny jest silnik o mocy 45 KM, a w wersjach Expression i Extreme – silnik o mocy 65 KM. Całkowicie nowa Dacia Spring to idealne rozwiązanie dla osób poszukujących prostej, niedrogiej i wydajnej mobilności.

 

Trzeci zaprezentowany premierowy model to Dacia Sandrider, prototyp, którym Dacia po raz pierwszy będzie się ścigać w 2025 roku, zaczynając od Rajdu Dakar, a następnie udając się do Rajdowych Mistrzostw Świata.

Dacia nieustannie na nowo definiuje to, co najważniejsze, wykorzystując trzy wyznaczniki swojej marki: Essential but Cool, Robust & Outdoor oraz Eco-Smart.

Strategia marki idealnie pasuje do tego, czego potrzeba, aby zmierzyć się z Dakarem: naturalnej wielkości laboratorium technologicznego zaangażowanego w mobilność niskoemisyjną.

Wyścig będzie dla Dacii okazją do skupienia się na tym, co najważniejsze, testowania w najtrudniejszym terenie. Skoncentruje się na swoim zaangażowaniu w przystępną dekarbonizację, przy czym Sandrider będzie napędzany paliwem syntetycznym produkowanym przez Aramco.

Projekt Sandridera od samego początku inspirowany był opiniami załóg wyścigowych i doskonale wpisuje się w DNA Dacii.



Alpine A110 R Le Mans, 100 ekskluzywnych egzemplarzy na stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans
MotorSport | 07.06.23

Alpine A110 R Le Mans, 100 ekskluzywnych egzemplarzy na stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Limitowaną serią oddaje hołd najbardziej prestiżowemu wyścigowi długodystansowemu na świecie.

Premiera Volkswagena ID. LIFE concept na Targach Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium
Concept Cars | 10.09.21

Premiera Volkswagena ID. LIFE concept na Targach Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium

Volkswagen prezentuje kompaktowy crossover koncepcyjny i obiecuje poszerzyć portfolio małych samochodów elektrycznych już od 2025 r.

Renault Megane R.S. Ultime to ostatni model Renault Sport, nadchodzi czas Alpine
Wiadomości | 11.01.23

Renault Megane R.S. Ultime to ostatni model Renault Sport, nadchodzi czas Alpine

Ten model kolekcjonerski stanowi zwieńczenie sagi, która rozpoczęła się w 2003 roku. Powstanie tylko 1976 egzemplarzy tego wypasionego hot hatcha.