Podczas 24 Hours of Spa, jednego z najbardziej wyczekiwanych wyścigów w międzynarodowym sezonie sportów motorowych, Maserati zaprezentowało światu swoje najnowsze dzieło do jazdy na torze, Maserati GT2.
Po ogłoszeniu odcinka próbnego na początku marca, po którym nastąpiła intensywna seria testów mających na celu dostrojenie samochodu, House of the Trident oficjalnie zaprezentował swój nowy klejnot technologii i osiągów, opracowany w celu przywrócenia marki Maserati do zawodów GT. Wcześniej wyrzeźbił tam swoją nazwę dzięki zwycięskiemu MC12, który całkowicie zdominował tor od 2005 do 2010 roku.
Maserati GT2 to wyjątkowa synteza przeszłości, teraźniejszości i przyszłości Maserati: czerpie z żywej spuścizny MC12; wyraża najlepszy potencjał, w wersji wyścigowej, supersportowego samochodu MC20 – doprowadzając i tak już wyjątkowy silnik Nettuno V6 o mocy 463 kW/621 KM do granic możliwości i przygotowuje się do wytyczenia nowego kursu w przyszłości Trident , który jest zdeterminowany, aby napisać ekscytujące nowe rozdziały w historii sportów motorowych.
Maserati zaprojektowało i zbudowało samochód wyścigowy dedykowany prywatnym zespołom i dżentelmenom. Arcydzieło osiągów, które łączy historię, innowacyjność i sportowe podejście, cechy, które zawsze charakteryzowały samochody torowe i drogowe Trident. Stworzony i zaprojektowany do udziału w mistrzostwach lub indywidualnych imprezach zarezerwowanych dla klasy GT2, Maserati GT2 zadebiutuje na torze w końcowych etapach 2023 Fanatec GT European Series i ma brać udział w całym sezonie 2024.
Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati, skomentował: „Nasze DNA i duch zawsze tkwiły w wyścigach. Nasza historia zaczęła się i rozwijała od toru do drogi. Decyzja o powrocie do wyścigów torowych stanowi część gruntownych ram strategicznych, zainaugurowanych w tym roku debiutem w Formule E, do których dodaliśmy nasz powrót do świata zawodów GT. Teraz bardziej niż kiedykolwiek chcemy ożywić i pielęgnować pasję do rywalizacji, która zawsze nas charakteryzowała i motywowała do osiągania ważnych kamieni milowych”.
W ten sposób Trident świętuje swój powrót do świata ekscytujących zawodów GT najnowocześniejszym produktem, będącym wynikiem kreatywnego i projektowego partnerstwa między Maserati Innovation Lab, Centro Stile Maserati oraz technologicznej doskonałości dynamicznego symulatora Maserati.
Spectre to coś więcej niż samochód. To deklaracja intencji i symbol świetlanej, śmiałej przyszłości, gdy Rolls-Royce wkracza w całkowicie elektryczną erę.
Automobili Lamborghini pokazało nowy model z napędem na tylne koła, wykorzystując po raz pierwszy rzeczywistość rozszerzoną (AR) na swojej oficjalnej stronie internetowej. Nowy model V10 z napędem na tylne koła oraz specjalnie dostrojonym systemem kontroli trakcji Performance (P-TCS). Dach w górę lub w dół, codzienna jazda i wysoka wydajność towarzyszą niepowtarzalnym dźwiękom wolnossącej jednostki V10, zapewniającej taką samą moc 610 KM (449 kW) i moment obrotowy 560 Nm jak w wersji coupé. Z przyspieszeniem 0-100 km / h zaledwie 3,5 sekundy i maksymalną prędkością 324 km/h.
Nowy model jest dostępny z napędowymi: elektrycznym, hybrydowym i spalinowym. Dla każdego napędu będzie dostępna sportowa wersja N Line.