Wiadomości | 12.01.23

Honda zwiększa atrakcyjność modelu Jazz

Nowa Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do polskich salonów późną wiosną 2023 roku.


Honda zwiększa atrakcyjność modelu Jazz

Crosstar to bardziej surowa, przypominająca SUV-a odmiana modelu Jazz. Oferuje m.in. wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i czarne, off-roadowe nakładki zewnętrzne. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającemu się w oczy czarnemu wykończeniu nadkoli oraz stylowym progom. Charakterystyczne dla Crosstara, 16-calowe felgi aluminiowe zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny efekt wizualny.

 

Na wiosnę 2023 roku do polskich salonów trafi jednak wersja Hondy Jazz Crosstar e:HEV wyposażona w wiele nowych elementów stylistycznych, a także zmieniony hybrydowy układ napędowy e:HEV, o poprawionych właściwościach dynamicznych i zwiększonej mocy.

 

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV doczekał się zmian w wyglądzie zewnętrznym, które podkreślają jego śmielszy, surowy styl. Bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu uzupełnia zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz korespondujące z nimi nowe listwy boczne. Dopełnieniem zmian jest nowe wykończenie felg aluminiowych oraz wprowadzenie nowego niebieskiego lakieru nadwozia: Fjord Mist.

 

We wnętrzu Jazz Crosstar e:HEV pojawi się natomiast nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy.

 

Jazz Crosstar e:HEV jest napędzany zaawansowanym, dynamicznym i oszczędnym zespołem hybrydowym Hondy. Najnowsza generacja układu napędowego e:HEV wykorzystuje dwa silniki elektryczne, oszczędny silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną. System oferuje wybór trzech inteligentnych trybów jazdy, zapewniając wysoki poziom sprawności i kultury pracy w realnych warunkach eksploatacji.

 

Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono oszczędność, osiągi i moc modelu. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 10 kW (13 KM), do 90 kW (122 KM), a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał 7 kW, osiągając 79 kW (107 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm.  Oszczędny system hybrydowy Hondy osiąga emisję CO2 na poziomie 109 g/km i spalanie tylko 4,8 l/100 km (WLTP, wartości uśrednione). Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na wysokim poziomie 253 Nm.

 

Modyfikacje dotyczą również automatycznej przekładni Hondy. Dzięki nim poprawiła się płynność oraz walory dynamiczne, co przekłada się na większe poczucie kontroli nad pojazdem. W Jazz Crosstar e:HEV zastosowano nowy sposób reakcji układu napędowego na wciśnięcie gazu, aby spotęgować pozytywne odczucia podczas przyspieszania.



Renault 4EVER Trophy w kolorach z 1962 roku
Concept Cars | 12.05.23

Renault 4EVER Trophy w kolorach z 1962 roku

Samochód pokazowy Renault 4EVER Trophy powraca do kultowego błękitu Ile-de-France, który zadebiutował w modelu 4L w 1962 roku.

Światowa premiera nowego Maserati MC20 Cielo
Premiery | 27.05.22

Światowa premiera nowego Maserati MC20 Cielo

Opracowany w Maserati Innovation Lab i produkowany w historycznej fabryce przy Viale Ciro Menotti, spyder jest w 100% produkowany we Włoszech i w 100% w Modenie, podobnie jak wersja coupé.

Chevrolet ogłasza koniec produkcji modelu Camaro
Wiadomości | 22.03.23

Chevrolet ogłasza koniec produkcji modelu Camaro

Po dziewięciu dobrych latach modelowych na rynku, z setkami tysięcy sprzedanych egzemplarzy, szósta generacja Chevroleta Camaro zakończy produkcję tego kultowego modelu.