Wiadomości | 30.12.23

Małe Miasteczko w Nowym Meksyku, światowa stolica Lowriderów

W Española w Nowym Meksyku tworzy się historia społeczności lowriderów jako artystami i rzemieślnikami w roli głównej.


Małe Miasteczko w Nowym Meksyku, światowa stolica Lowriderów

Pomiędzy dwoma lasami narodowymi, nad Rio Grande, leży Española, Nowy Meksyk. To miasteczko z populacją nieco ponad 10,000 ludzi, gdzie ekonomiczne znaczenie osiągnęło szczyt, gdy pojawiła się kolej w 1880 roku. Dzisiaj, zaskakująco, stało się światową stolicą lowriderów.

 

Ruch lowriderów zaczął się 60 lat temu w Los Angeles, jako symbol buntu. Był to jawny sprzeciw Chicanos, którzy nie chcieli zlewać się z głównym nurtem amerykańskiej kultury.

 

W Española ruch ten znalazł swoje odzwierciedlenie. Miasto, czasem nazywane "Małym L.A.", ma głębokie związki z hiszpańskojęzyczną i Chicano społecznością z Południowej Kalifornii. Rodziny, które wracały z Zachodu z pieniędzmi i kawałkiem kalifornijskiej kultury, przyniosły ze sobą również lowridery.

 

Fred Rael, prezes zarządu muzeum lowriderów w Española, wspomina, jak hiszpańscy osadnicy zdobili swoje konie i powozy, by pokazać się podczas niedzielnych przejażdżek. Podobnie, w latach 70. i 80., niedzielne przejażdżki samochodami lowriderami były formą pokazania siebie i swojej kultury.

 

Ruch ten spotkał się z oporem ze strony władz. W Kalifornii wprowadzono prawo, że żadna część nadwozia samochodu nie może być niższa niż dolna część koła, co doprowadziło do wynalezienia hydraulicznego zawieszenia w lowriderach.

 

W 2018 roku, rada miasta Española ogłosiła miasto "przyjaznym dla lowriderów" i formalnie przyjęła przydomek "Stolica Lowriderów Świata”.

 

Obecnie, entuzjaści w całym mieście pracują nad tworzeniem własnych lowriderów. Jeff Quintana, budowniczy lowriderów z Española, mówi: „Ludzie tutaj sobie pomagają. To część kultury, ponieważ tak wielu ludzi buduje te samochody”.

 

W każdą wiosnę, miasto gromadzi się na pielgrzymce do kościoła w Española, a w lipcu obchodzi Dzień Lowriderów, z wielką paradą pojazdów.



Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.

Hyundai publikuje szkic modelu Santa Cruz
Wiadomości | 31.03.21

Hyundai publikuje szkic modelu Santa Cruz

Przełamuje nowe horyzonty w segmencie SUV-ów, ciężarówek i crossoverów, oferując nową kategorię pojazdów.

Nowy Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE w ekskluzywnej edycji Formuły 1
Tuning | 25.10.22

Nowy Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE w ekskluzywnej edycji Formuły 1

Prawdziwy game changer w 55-letniej historii AMG. Specjalny, ograniczony czasowo model wyczynowej hybrydy gotowy do wprowadzenia na rynek.