Premiery | 06.07.21

Lotus Emira najbardziej doskonały model w historii firmy

Całkowicie nowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem doskonale ucieleśnia trwającą transformację kultowego brytyjskiego producenta samochodów sportowych.

Emira to zupełnie nowy samochód sportowy klasy premium z centralnie umieszczonym silnikiem, który doskonale odzwierciedla trwającą transformację biznesu i marki Lotus. Posiada wszystkie cechy charakterystyczne, których świat motoryzacyjny oczekuje od Lotusa – uderzający design, ekscytujące dynamiczne osiągi zapewniające najlepszą w swojej klasie jazdę i prowadzenie, wyjątkową aerodynamikę i niezrównane wrażenia „Dla Kierowców”.

 

Opierając się na spuściźnie Elise, Exige i Evory, Emira stanowi milowy krok naprzód dla marki Lotus. Te natychmiast rozpoznawalne sygnatury marki i podstawowe wartości zostały połączone ze zmianą paradygmatu w zakresie praktyczności, komfortu, funkcjonalności i technologii.

 

Emira została opracowana na nowym, lekkim, klejonym aluminiowym podwoziu, technologii zapoczątkowanej przez Lotusa, która pozostaje nieodłączną częścią DNA samochodów sportowych firmy. Ta innowacyjna architektura pojazdu jest otoczona odważnym i wyrzeźbionym designem, wykorzystującym wyraźnie opracowane z Evija elementy. Kluczowe wymiary Emiry to długość 4412 mm; szerokość 1895mm; wysokość 1225mm; i rozstaw osi 2,575 mm.

 

Pierwsze samochody klientów zaczną być dostarczane na całym świecie od przyszłej wiosny. Emira będzie napędzana dwoma silnikami benzynowymi, szanowanymi na całym świecie ze względu na swoje osiągi. W momencie premiery pierwsze samochody będą dostępne jako limitowane modele „First Edition” napędzane przez uwielbiany i udoskonalany przez Lotusa 3,5-litrowy silnik V6.

Od lata 2022 r. debiutuje pierwszy od ponad dekady silnik nowego samochodu sportowego Lotus – Emira napędzana przez AMG. Nowością w Lotusie jest jednostka AMG z turbodoładowaniem, czterocylindrowa jednostka „i4” o pojemności 2,0 litra, pochodząca z działu wydajności Mercedes-Benz.

 

Współpracując po raz pierwszy z Lotusem, firma AMG została partnerem technicznym programu Emira, wprowadzając kilka fundamentalnych zmian w czterocylindrowym układzie rzędowym przed debiutem Lotusa. Montowana poprzecznie i zapewniająca napęd na tylne koła jednostka została zmodyfikowana z nowym układem wlotu powietrza i nowym wydechem, aby pasowała do charakteru Emiry. Drugi silnik jest bardziej znany, 3,5-litrowa Toyota V6 z doładowaniem, która jest tak uwielbiana przez kierowców Exige i Evora. Samochody będą dostępne z manualną, automatyczną i dwusprzęgłową skrzynią biegów (DCT).

W całej gamie Emira moc wyjściowa będzie wynosić od 360 do 400 KM w momencie premiery, z przyspieszeniem 0-100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy i prędkością maksymalną do 180 mil na godzinę (290 km/h). Maksymalny moment obrotowy wyniesie 430Nm, a emisja CO2 zacznie się poniżej 180g/km. Samochód ma docelową wagę 1405 kg w najlżejszej formie, a ceny zaczynają się od mniej niż 60 000 funtów (mniej niż 72 000 euro).

 

Produkcja odbędzie się w słynnym domu Lotusa w Hethel w Norfolk, po ponad 100 milionach funtów nowych inwestycji w obiekty firmy w Wielkiej Brytanii. Wysoko wykwalifikowane zespoły operacyjne będą wspierane przez nowe procesy i technologie w celu zwiększenia wydajności produkcji, zdolności ilościowych i ogólnej jakości.

Emira zadebiutuje publicznie w nadchodzący weekend na Goodwood Festival of Speed (8-11 lipca).



Światowa premiera nowego supermini od MG
Wiadomości | 06.02.24

Światowa premiera nowego supermini od MG

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie MG Motor zaprezentuje nowe hybrydowe supermini MG3, które po raz pierwszy zostanie zaoferowane europejskim klientom w 2024 roku.

Nowa SKODA ENYAQ iV zdjęcia szpiegowskie
Wiadomości | 07.05.20

Nowa SKODA ENYAQ iV zdjęcia szpiegowskie

Nowa ŠKODA ENYAQ iV to pionierski etap realizacji strategii producenta w obszarze wprowadzania napędów elektrycznych i hybrydowych. Pierwszy model produkcyjny ŠKODY oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen.

Jak powstaje silnik limitowanej CUPRY Formentor VZ5?
Wiadomości | 30.08.23

Jak powstaje silnik limitowanej CUPRY Formentor VZ5?

Pięciocylindrowy silnik modelu CUPRA Formentor VZ5 jest efektem pracy inżynierów, której celem jest zapewnienie maksymalnych osiągów pojazdu. Dziennie powstaje 77 silników.