R8 GT będzie limitowany do zaledwie 333 egzemplarzy na całym świecie, z czego 150 trafi na rynek amerykański.
Audi of America składa hołd pierwszej generacji Audi R8 GT z 2012 roku ogłaszając pojawienie się zupełnie nowego R8 GT. Wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litra ma teraz moc 602 KM, co czyni go najmocniejszym seryjnie produkowanym modelem z napędem na tylne koła w historii marki. Specjalnie dla R8 GT opracowano nowy tryb jazdy Torque Rear, aby zapewnić bardziej precyzyjną i kontrolowaną nadsterowność podczas jazdy po torze. R8 GT demonstruje konsekwentny transfer technologii ze sportów motorowych do produkcji seryjnej. R8 GT będzie limitowany do zaledwie 333 egzemplarzy na całym świecie, z czego 150 trafi na rynek amerykański.
Żadne inne Audi nie jest bliżej sportów motorowych niż R8. Silnik R8 V10 jest prawie identyczny z silnikiem wyścigowym R8 LMS opracowanym równolegle, z jedynie określonymi regulacjami wprowadzonymi w samochodzie wyścigowym. W porównaniu z modelem R8 V10 performance RWD o mocy 562 koni mechanicznych inżynierowie Audi Sport GmbH podnieśli osiągi modelu R8 GT do 602 koni mechanicznych – teraz pasując do modelu R8 performance quattro.
Niepowtarzalny dźwięk silnika rezonuje z wysokoobrotowego 10-cylindrowego silnika o pojemności 5,2 litra, który wytwarza 413 funtów na stopę. momentu obrotowego i maksymalnej prędkości obrotowej silnika do 8700 obr./min. W rezultacie nowe R8 GT przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną do 300 km/h. Jednym z unikalnych elementów konstrukcyjnych R8 GT są pomalowane na czarno pokrywy zaworów silnika.
Po raz pierwszy Audi Sport GmbH oferuje tryb Torque Rear w modelu R8. Kierowcy mają dostęp do siedmiu charakterystycznych krzywych zapisanych w systemie kontroli trakcji (ASR), oferujących różne poziomy wspomagania — poziom 1 zapewnia maksymalne wspomaganie przy zmniejszonym momencie obrotowym silnika, co prowadzi do niskiego poślizgu kół, podczas gdy poziom 7 zapewnia jedynie minimalne wspomaganie przy zwiększonym momentu obrotowego silnika, co prowadzi do dużego poślizgu kół.
Kolejnym charakterystycznym dodatkiem do R8 GT jest 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów z jeszcze krótszymi czasami zmiany biegów – pozwalająca kierowcom wybrać spersonalizowany poziom wspomagania ESC, umożliwiając kontrolowaną i jednocześnie precyzyjną nadsterowność. Skrzynia biegów pozwala na jeszcze bardziej imponujące przyspieszenie na wszystkich biegach dzięki zmienionemu przełożeniu w porównaniu z modelami R8 performance RWD.
Nowe Audi R8 GT zacznie pojawiać się u dealerów na początku 2023 roku. Sugerowana cena detaliczna zaczyna się od 249 900 USD.
LEXUS prezentuje odświeżony model luksusowego coupe Lexus LC na rok 2021. Dla Lexusa bardzo charakterystyczne jest nieustanne dopracowywanie każdego modelu w gamie. Inżynierowie marki wciąż poszukują sposobów udoskonalenia każdego szczegółu. Dzięki tej skrupulatności powstał odświeżony model LC na rok 2021. Luksusowe coupe Lexus LC na rok 2021 przeszło facelifting. Masa nieresorowana obniżona o około 10 kg. Zmiany w zawieszeniu dla płynniejszego i bardziej komfortowego działania, z nowymi ustawieniami amortyzatorów i zwiększoną sztywnością tylnego stabilizatora. Wprowadzenie Asystenta aktywnego pokonywania zakrętów (Active Cornering Assist). LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. Skrócony czas zmiany biegów dla napędu Multi Stage Hybrid System Lexusa LC 500h. Nowe kolory wnętrza i nadwozia oraz nowy wzór 20-calowcyh, kutych felg aluminiowych. Zaktualizowany system multimediów z integracją ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.
Park Assist ze zdalnym sterowaniem umożliwia zaparkowanie Touaregiem nawet na niewielkiej przestrzeni za pomocą smartfona kierowca może kontrolować proces wjazdu i wyjazdu auta z miejsca parkingowego. Zdalne parkowanie możliwe dzięki czterem kamerom i 12 czujnikom ultradźwiękowym.
Czy użytkownicy kamperów mogą biwakować poza wyznaczonymi miejscami? Czy mogą zatrzymać się na noc w leśnej głuszy? Pokazujemy kilka narzędzi jak to łatwo sprawdzić.