R8 GT będzie limitowany do zaledwie 333 egzemplarzy na całym świecie, z czego 150 trafi na rynek amerykański.
Audi of America składa hołd pierwszej generacji Audi R8 GT z 2012 roku ogłaszając pojawienie się zupełnie nowego R8 GT. Wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litra ma teraz moc 602 KM, co czyni go najmocniejszym seryjnie produkowanym modelem z napędem na tylne koła w historii marki. Specjalnie dla R8 GT opracowano nowy tryb jazdy Torque Rear, aby zapewnić bardziej precyzyjną i kontrolowaną nadsterowność podczas jazdy po torze. R8 GT demonstruje konsekwentny transfer technologii ze sportów motorowych do produkcji seryjnej. R8 GT będzie limitowany do zaledwie 333 egzemplarzy na całym świecie, z czego 150 trafi na rynek amerykański.
Żadne inne Audi nie jest bliżej sportów motorowych niż R8. Silnik R8 V10 jest prawie identyczny z silnikiem wyścigowym R8 LMS opracowanym równolegle, z jedynie określonymi regulacjami wprowadzonymi w samochodzie wyścigowym. W porównaniu z modelem R8 V10 performance RWD o mocy 562 koni mechanicznych inżynierowie Audi Sport GmbH podnieśli osiągi modelu R8 GT do 602 koni mechanicznych – teraz pasując do modelu R8 performance quattro.
Niepowtarzalny dźwięk silnika rezonuje z wysokoobrotowego 10-cylindrowego silnika o pojemności 5,2 litra, który wytwarza 413 funtów na stopę. momentu obrotowego i maksymalnej prędkości obrotowej silnika do 8700 obr./min. W rezultacie nowe R8 GT przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną do 300 km/h. Jednym z unikalnych elementów konstrukcyjnych R8 GT są pomalowane na czarno pokrywy zaworów silnika.
Po raz pierwszy Audi Sport GmbH oferuje tryb Torque Rear w modelu R8. Kierowcy mają dostęp do siedmiu charakterystycznych krzywych zapisanych w systemie kontroli trakcji (ASR), oferujących różne poziomy wspomagania — poziom 1 zapewnia maksymalne wspomaganie przy zmniejszonym momencie obrotowym silnika, co prowadzi do niskiego poślizgu kół, podczas gdy poziom 7 zapewnia jedynie minimalne wspomaganie przy zwiększonym momentu obrotowego silnika, co prowadzi do dużego poślizgu kół.
Kolejnym charakterystycznym dodatkiem do R8 GT jest 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów z jeszcze krótszymi czasami zmiany biegów – pozwalająca kierowcom wybrać spersonalizowany poziom wspomagania ESC, umożliwiając kontrolowaną i jednocześnie precyzyjną nadsterowność. Skrzynia biegów pozwala na jeszcze bardziej imponujące przyspieszenie na wszystkich biegach dzięki zmienionemu przełożeniu w porównaniu z modelami R8 performance RWD.
Nowe Audi R8 GT zacznie pojawiać się u dealerów na początku 2023 roku. Sugerowana cena detaliczna zaczyna się od 249 900 USD.
Elektryczna hybryda ma lekki korpus wykonany z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym, dwa tylne silniki elektryczne z łączną mocą 619 KM.
Pierwszy model Volvo sprzedawany wyłącznie online.
Choć na światowe premiery nowych generacji modeli Kodiaq i Superb musimy jeszcze trochę poczekać, to jednak marka prezentuje całkowicie przeprojektowane wnętrza pojazdów.