Elektryczne | 27.10.23

Lexus prezentuje dwa koncepcyjne samochody elektryczne nowej generacji na Japan Mobility Show 2023

Koncepcyjny elektryczny sedan LF-ZC to zapowiedź nowego modelu produkcyjnego na 2026 rok oraz koncept LF-ZL jako propozycja nowego flagowego SUV-a z bateryjnym napędem elektrycznym.

Podczas tegorocznych targów w Tokio debiutuje model LF-ZC, koncepcyjny sedan z bateryjnym napędem elektrycznym. To zapowiedź nowego modelu produkcyjnego, który trafi na rynek w 2026 roku. Druga premiera to koncepcyjny model LF-ZL, propozycja nowego flagowego SUV-a z napędem elektrycznym na baterię.

 

Lexus LF-ZC ma smukłą sylwetkę, nisko położony środek ciężkości i przestronną kabinę. Stylistyka nadwozia jest elegancka i funkcjonalna, jak przystało na nowoczesnego sedana.

Lexus LF-ZL otrzymuje nowy system operacyjny, którego jednym z zadań jest dostosowanie pracy układu jezdnego do indywidualnych upodobań i nawyków kierowcy, aby zapewnić mu optymalne wrażenia z jazdy. Nowością jest także oparty na sztucznej inteligencji wirtualny asystent, który będzie wspierał kierowcę podczas jazdy i dawał mu różnego rodzaju spersonalizowane sugestie.

 

Obydwa koncepty są wyposażone w inteligentny cyfrowy kokpit nowej generacji, który zapewnia szybki, intuicyjny dostęp do najważniejszych funkcji. Nowy system operacyjny Arene OS z nowoczesnym, elastycznym interfejsem pozwoli na bieżąco aktualizować aplikacje i funkcje, w tym systemy bezpieczeństwa czynnego i multimedia.

 

Opracowując następną generację aut elektrycznych (BEV), Lexus koncentruje się na jeszcze większej przyjemności z jazdy oraz intuicyjnym prowadzeniu. Aby to osiągnąć, inżynierowie nie tylko muszą wziąć pod uwagę specyfikę pojazdów typu BEV pod względem bezwładności, ale chcą potraktować ją jako atut. Świetne właściwości jezdne to także efekt zastosowania znanego z Lexusa RZ 450e napędu na wszystkie koła DIRECT4, który zapewnia płynną kontrolę siły napędowej, oraz intuicyjnego, liniowego działania układu steer-by-wire.

 

Charakterystyczny dla Lexusa kształt klepsydry, który w obecnych modelach Lexusa jest widoczny w projekcie przedniego grilla, w samochodach nowej generacji definiuje całą sylwetkę auta, płynnie przechodząc od przodu, wzdłuż boków aż do tylnego zderzaka. Elementy funkcjonalne zostały przekształcone w stylistyczne wyróżniki, co najlepiej ilustruje integracja elementów aerodynamicznych, takich jak wloty i wyloty powietrza.

 

Przyciski i przełączniki zwykle rozmieszczone na desce rozdzielczej i konsoli centralnej są zastąpione dwoma cyfrowymi ekranami, ergonomicznie umieszczonymi w zasięgu ręki kierowcy. Ekran po lewej stronie daje dostęp do takich funkcji jak zmiana biegów, wybór trybu jazdy oraz ustawienia systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy (ADAS). Natomiast ekran po prawej stronie umożliwia kontrolę systemów podnoszących komfort, takich jak system audio, klimatyzacja i udogodnienia oparte na sztucznej inteligencji.

 

Zasada „ręce na kierownicy, oczy patrzą na drogę” jest realizowana dzięki nowoczesnemu wyświetlaczowi head-up display na przedniej szybie, wyświetlającemu najważniejsze informacje daleko przed samochodem. Cyfrowe lusterka boczne pozwalają monitorować otoczenie samochodu bez odwracania uwagi od drogi. Szeroki monitor przed pasażerem na przednim fotelu może służyć jako otwarta platforma rozrywki i łączności.

 

Koncept LF-ZL to zapowiedź flagowego modelu Lexusa następnej generacji, który zapewni właścicielom prestiż i doświadczenia najwyższej klasy. Auto wyznaczy nowe standardy za sprawą innowacyjnej architektury modułowej zaprojektowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych BEV oraz zaawansowanego systemu operacyjnego Arene OS. Wnętrze stanie się jeszcze bardziej przestronne i relaksujące dzięki temu, że kompaktowe elementy napędu elektrycznego dają większe możliwości optymalnego rozłożenia ich na platformie. Technologie zastosowane w koncepcyjnym LF-ZL zapewnią jeszcze wyższe standardy komfortu zgodnie z tradycyjnymi zasadami gościnności Omotenashi.



Odrestaurowany retro-futurystyczny Hyundai Pony Coupe
Concept Cars | 19.05.23

Odrestaurowany retro-futurystyczny Hyundai Pony Coupe

Przywrócony do życia przez Hyundai Motor Company koncepcyjny model Pony Coupe ma swoją światową premierę prawie 50 lat po pierwotnym debiucie nad włoskim jeziorem Como.

Morgan Plus 8 GTR, najmocniejszy samochód w historii firmy
Tuning | 14.12.21

Morgan Plus 8 GTR, najmocniejszy samochód w historii firmy

Ulepszenia wydajności zwiększyły moc wyjściową Plus 8 do 375 KM, co czyni go najpotężniejszym Morganem w historii fabryki z Malvern Link.

Światowa premiera TECHART na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku
Tuning | 01.03.23

Światowa premiera TECHART na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku

TECHART, wiodąca marka uszlachetniająca samochody Porsche, 17 marca zaprezentuje nowy supersportowy samochód budowany na zamówienie.