Wiadomości | 02.05.20

Lexus LC Convertible jak stworzyć perfekcyjny miękki dach?

Pomysłowa konstrukcja wygląda elegancko, a po złożeniu nie ogranicza przestrzeni bagażowej. Można go otworzyć lub zamknąć w 15 sekund. Sprawdzany 18 000 razy, By zyskać pewność jego trwałości został sprawdzany 18 000 razy.


Lexus LC Convertible jak stworzyć perfekcyjny miękki dach?

Wielowarstwowy dach można otworzyć lub zamknąć w 15 sekund. Sprawdzany 18 000 razy, by zyskać pewność jego trwałości. Pomysłowa konstrukcja wygląda elegancko, a po złożeniu nie ogranicza przestrzeni bagażowej. Nowy dach zwiększa dynamikę prowadzenia samochodu.

Luksusowy kabriolet LC Convertible to pierwszy samochód Lexusa ze składanym, miękkim dachem. Dlatego inżynierowie marki nie szczędzili wysiłków, by stworzyć dla tego wyjątkowego samochodu idealny dach.

Nowy dach nie tylko nadaje sylwetce LC Convertible elegancki, wyszukany kształt, który bezpośrednio nawiązuje do wersji LC Coupe. Dzięki przemyślanej konstrukcji działa cicho i szybko, nie ograniczając cennej przestrzeni ładunkowej, gdy jest złożony.

EKSTREMALNE TESTY DO GRANIC WYTRZYMAŁOŚCI

Inżynierowie przewidują, że przez około 10 lat mechanizm składanego dachu będzie działać bez potrzeby regulacji, jednak Lexus nie poprzestał na tym, oczekując najwyższej jakości i niezawodności. Dlatego zbadano granice wytrzymałości dachu, stwierdzając po intensywnych, dokładnych testach, że może wytrzymać około 18 000 cykli otwierania i zamykania, zanim pojawi się jakikolwiek, najmniejszy nawet problem.

Podczas wnikliwych badań udowodniono, że system zachowuje swoją sprawność również w bardzo niskich temperaturach i podczas opadów śniegu.

CISZA I SPOKÓJ

Wyciszona kabina, wolna od zewnętrznego hałasu i wibracji jest ważną częścią Omotenashi – filozofii gościnności Lexusa, z której wynika najwyższa dbałość o klienta. Wielowarstwowy, materiałowy dach modelu LC Convertible skutecznie tłumi niepożądany hałas, a sterujący nim silnik hydrauliczny pracuje cicho i wydajnie.

OSZCZĘDNOŚĆ MIEJSCA

Często spotykanym w kabrioletach rozwiązaniem jest projektowanie miejsca na złożony dach kosztem przestrzeni ładunkowej. Lexus LC Cabrio ma w swoim bagażniku tyle samo przestrzeni co model coupe – 172 litry, ponieważ jego przemyślany projekt i konstrukcja pozwoliły na umieszczenie złożonego dachu pomiędzy kolumnami tylnego zawieszenia, a sterujący nim silnik hydrauliczny zamontowano w pustej przestrzeni za tylnymi siedzeniami.

W GÓRĘ LUB W DÓŁ W 15 SEKUND

Aby rozłożyć lub złożyć dach Lexusa LC Convertible, wystarczy piętnaście sekund. To zadanie można wykonać nawet podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Ta właściwość konstrukcji dachu również została gruntownie przetestowana, a zespół projektowy korzystał z tunelu aerodynamicznego, by zyskać pewność, że system poradzi sobie z różnymi prędkościami i warunkami jazdy – w tym również z czołowym wiatrem.

Celem nie było jak najszybsze wykonanie operacji, lecz zapewnienie odpowiedniej jakości działania. Dlatego zanim ruch dachu rozpocznie się na dobre, pojawia się nawet krótka przerwa. Ten szczegół to odzwierciedlenie ruchu towarzyszącego stawianiu znaków w tradycyjnej japońskiej kaligrafii.

IDEALNE WYWAŻENIE I PRĘDKOŚĆ

W Lexusie przyjęto założenie, że kabriolet powinien być tak samo szybki, jak coupe i aby upewnić się, że osiągnięcie maksymalnej prędkości jest możliwe z podniesionym i opuszczonym dachem, przeprowadzono zarówno badania w tunelu aerodynamicznym, jak i na torze testowym.

Pod względem prowadzenia, w rzeczywistości nowy dach pozytywnie wpływa na dynamikę auta. Dzieje się tak, ponieważ wszystkie jego główne elementy znajdują się między osiami samochodu i dzięki temu kabriolet ma niższy niż coupe środek ciężkości – co jest kluczem do idealnego wyważenia i wspaniałego prowadzenia. Dla zredukowania do minimum masy szkieletu dachu – lecz bez uszczerbku dla jakości jego działania, Lexus zastosował rzadko spotykane połączenie magnezu i aluminium.



Przedstawiamy Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae
Premiery | 07.07.21

Przedstawiamy Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae

Najnowszy super sportowy samochód Lamborghini jest świetnym pożegnaniem tej wersji modelowej. Napędzany 6,5-litrowym silnikiem V12 LP, rozwija 780 KM i osiąga prędkość maksymalną 355 km/h.

Pininfarina zaprezentowało nowy elektryczny koncept SUV-a Pura Vision
Concept Cars | 05.08.23

Pininfarina zaprezentowało nowy elektryczny koncept SUV-a Pura Vision

Elegancka sylwetka i dramatyczne proporcje tego studium projektowego wyrażają filozofię projektowania przekształcając DNA kultowych modeli z przeszłości, aby zdefiniować przyszłość.

Kultowy wolnossący 6-cylindrowy silnik BMW w prototypowym Coupe Oletha
Super Cars | 18.02.23

Kultowy wolnossący 6-cylindrowy silnik BMW w prototypowym Coupe Oletha

Niemiecka inżynieria i precyzja połączone z amerykańską pomysłowością i pasją. Czy słyszałeś już o modelu Smit Oletha Coupe?