Lamborghini zaprasza Cię, by poczuć dreszczyk emocji, jaki daje SC20, jedyny w swoim rodzaju supersportowy samochód z otwartym dachem, który łączy ekstremalny design z wyścigową aerodynamiką i osiągami.
Lamborghini Squadra Corse przedstawia SC20, unikalny egzemplarz samochodu z otwartą górą, homologowanego do użytku drogowego. SC20 to drugi egzemplarz zaprojektowany przez dział sportów motorowych i zaprojektowany przez Centro Stile w Sant'Agata Bolognese: samochód powstał zgodnie z życzeniem klienta, który był zaangażowany w projekt od pierwszych rysunków projektantów Lamborghini.
>>> MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ 20.04.2021. <<<
>>> Trzy premiery Lamborghini podczas targów w Szanghaju. Hipersamochód Essenza SCV12, Huracán STO debiut w Chinach, Huracán Fluo Capsule po raz pierwszy w regionie Azji i Pacyfiku.
Wspólnym celem było zbudowanie wyjątkowego pojazdu, ekstremalnego w swojej konstrukcji i osiągach, zdolnego do połączenia rozwiązań aerodynamicznych zaczerpniętych z wyścigowych Lamborghini, zawierającego niespotykane dotąd linie i ekskluzywne detale. „Dwa lata po SC18 Alston, SC20 był nowym, intrygującym wyzwaniem. Głównymi źródłami inspiracji były Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster i Concept S, a rezultatem jest dramatyczne połączenie kreatywności i wyścigowej postawy ”- powiedział Mitja Borkert, Head of Design Lamborghini Centro Stile.
Korpus z włókna węglowego został ręcznie polerowany i gładzony przez inżynierów Lamborghini zajmujących się aerodynamiką, aby zapewnić optymalny przepływ powietrza zarówno dla osiągów, jak i dla pasażerów kokpitu, zapewniając wygodną jazdę na świeżym powietrzu nawet przy dużych prędkościach. Wyraźny przedni splitter jest otoczony dwoma płetwami, a wloty powietrza na przedniej masce są inspirowane tymi z Huracán GT3 EVO, podczas gdy wyprofilowane boki nadwozia odzwierciedlają rozwiązania przyjęte w Essenza SCV12. Muskularny tył jest zwieńczony dużym skrzydłem z włókna węglowego, które można ustawić w trzech różnych pozycjach: niskie, średnie i wysokie obciążenie.
SC20 posiada ekskluzywne detale, począwszy od kolorów nadwozia na bazie Bianco Fu (biały), stworzonej dla klienta, na którym wyróżnia się malowanie Blu Cepheus (niebieski). Ten sam odcień znajduje się we wnętrzu, na przemian z Nero Cosmus (czarny) i Bianco Leda (biały). Najważniejszym elementem przedziału pasażerskiego jest widoczne włókno węglowe zastosowane w pokrywie deski rozdzielczej, tylnej ścianie, panelach drzwi, konsoli środkowej i wykończeniu kierownicy, oprócz monocoque. Włókno węglowe jest również używane w skorupach siedzeń tapicerowanych Alcantarą i skórą. Z drugiej strony klamki drzwi są wykonane z litego aluminium. Wreszcie, otwory wentylacyjne są tworzone przy użyciu technologii druku 3D w fabryce Sant'Agata Bolognese.
Maurizio Reggiani, dyrektor techniczny Automobili Lamborghini, stwierdził: „SC20 to połączenie wyrafinowanej inżynierii, włoskiego rzemiosła, sportowego charakteru i zaawansowanego projektu. Jest to również przykład zastosowania naszego silnika V12 i włókna węglowego do radykalnego pojazdu z otwartym dachem, który niewątpliwie nosi DNA Lamborghini ”.
Jego silnik oparty jest na flagowym V12 Lamborghini: 12-cylindrowym wolnossącym 12-cylindrowym wolnossącym silniku Lamborghini o pojemności 6498 cm3, rozwijającym 770 KM przy 8500 obr./min i rozwijającym 720 Nm momentu obrotowego przy 6750 obr./min. Jest zarządzany przez zoptymalizowaną siedmiobiegową przekładnię Independent Shifting Rod (ISR). Moc jest przenoszona na ziemię przez napęd na cztery koła z centralnym elektronicznym mechanizmem różnicowym, a opony Pirelli PZero Corsa są montowane na aluminiowych obręczach z pojedynczą nakrętką, 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu.
Giorgio Sanna, szef Lamborghini Motorsport, skomentował: „SC20 to jeszcze jedno ćwiczenie techniczne i stylistyczne, które łączy doświadczenie Squadra Corse z projektem Lamborghini, mistrzowsko zinterpretowane przez nasze Centro Stile w oparciu o życzenia klienta, na którym skupiono się podczas projektu cały proces rozwoju i budowy pojazdu ”.