Podczas Goodwood Festival of Speed Lamborghini Squadra Corse zaprezentowało pierwszy hybrydowy prototyp wyścigów długodystansowych LMDh.
Lamborghini Squadra Corse wprowadza dziś na Goodwood Festival of Speed swój pierwszy hybrydowy prototyp do wyścigów długodystansowych, SC63. SC63, którego testy rozpoczną się w ciągu kilku tygodni, ma startować w klasie Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA 2024, w tym w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, oraz w klasie GTP w IMSA WeatherTech Sports Car Championship Endurance Cup, składającej się z klasyczne wyścigi, takie jak 24-godzinny wyścig Daytona i 12-godzinny wyścig Sebring. Lamborghini nawiązało współpracę z włoskim zespołem Iron Lynx, aby prowadzić samochód w międzynarodowych zawodach i pozyskało światowej klasy kierowców ze świata Formuły 1 i wyścigów długodystansowych.
Projekt LMDh reprezentuje nową koncepcję wyścigów i wpisuje się w strategię Direzione Cor Tauri przedstawioną w 2021 r.: plan działania na rzecz elektryfikacji, który doprowadzi firmę do hybrydyzacji całej gamy modeli do końca 2024 r., zwiększając jednocześnie emocje z jazdy i osiągi. Dzięki SC63 podejście to zostało zastosowane również w programie sportów motorowych, stanowiącym nowy filar Manifestu Lamborghini: Driving Humans Beyond.
Oficjalnie zmierzony i potwierdzony notarialnie czas 6:29,090 minut na torze o długości 20,832 km hipersamochód pobił swój własny rekord o ponad pięć sekund.
Ferrari 499P, które wygrało 24 Godziny Le Mans, czwartą rundę FIA WEC 2023, to samochód, który wprowadza na tor wiele technologii, reprezentujących najwyższy poziom branży motoryzacyjnej.
Chociaż to pierwsza generacja PEUGEOT 208 w 2012 roku była pierwszym samochodem produkcyjnym wyposażonym w PEUGEOT i-Cockpit?, samochody koncepcyjne odegrały ważną rolę w pracy nad tym rozwiązaniem. Są one prawdziwymi laboratoriami pomysłów!