Super Cars | 07.02.23

Lamborghini prezentuje Invencible coupe oraz Autentica roadster

Dwa jedyne w swoim rodzaju samochody, roadster i coupe, zostały stworzone, aby uczcić koniec ery supersamochodów V12, zapoczątkowując erę hybryd.


Lamborghini prezentuje Invencible coupe oraz Autentica roadster

Na zaledwie kilka tygodni przed debiutem pierwszego supersportowego samochodu hybrydowego Lamborghini, włoska firma świętuje swój słynny wolnossący silnik V12 z Invencible coupé i Auténtica roadster: dwoma wyjątkowymi, które podkreślają DNA marki i reprezentują szczyt ekskluzywnego nacisku Lamborghini na personalizację, angażując klienta od samego początku w tworzenie modeli, które są naprawdę „szyte na miarę”.

 

Invencible i Auténtica to ostatnie samochody wyprodukowane przez Lamborghini wyposażone w 12-cylindrowy silnik o pojemności 6,5 l montowany wzdłużnie z tyłu (Longitudinale Posteriore: „LP”) przed przejściem do ery hybrydowej. Końcowy ukłon w stronę odchodzącego Lamborghini V12 zapewnia moc 780 KM i maksymalny moment obrotowy 720 Nm przy 6750 obr./min, w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią biegów ISR, napędem na cztery koła i dynamicznym układem kierowniczym Lamborghini, który steruje wszystkimi czterema kołami.

 

Dwa niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju samochody zostały zaprojektowane przez Lamborghini Centro Stile jako kwintesencja maksymalnej kreatywności przy użyciu platformy V12, odzwierciedlając wskazówki projektowe, które przyczyniły się do kultowego znaczenia firmy, a także czerpiąc ze sportowego charakteru inspirowanego torem wyścigowym .

 

Oba nowe samochody mają ten sam monocoque z włókna węglowego z Aventadora, produkowanego w Sant'Agata Bolognese, wraz z nadwoziem wykonanym w całości z włókna węglowego, które obejmuje projekt i technologie pomyślnie przetestowane przez Lamborghini w sportach motorowych. Imponująca maska przypomina maskę Essenzy SCV12, wraz z wyraźnym przednim spojlerem z pionowymi rozpórkami zaprojektowanymi do zarządzania przepływem powietrza w najbardziej efektywny sposób.

 

Sześciokąt, dobrze znany motyw nowoczesnego designu Lamborghini, jest harmonijnie, a jednocześnie wyraźnie zintegrowany z charakterystycznymi elementami wizualnymi samochodu, poczynając od efektownego zespołu przednich i tylnych świateł, podkreślonego innowacyjnymi sześciokątnymi światłami do jazdy LED. Na masce wloty powietrza przypominają wloty z Sesto Elemento, a te same elementy są powtórzone w centralnej potrójnej rurze wydechowej z końcówkami Inconelu: specjalnego, wysokowydajnego stopu stali pochodzącego z przemysłu lotniczego.

 

We wnętrzu obu samochodów dominują czyste linie, z minimalistyczną deską rozdzielczą wzmocnioną sześciokątnymi wlotami powietrza wydrukowanymi w 3D i bez oprzyrządowania na konsoli, aby podkreślić lekkość kabiny i skupić uwagę na czystej przyjemności z jazdy. Sam kokpit jest obramowany włóknem węglowym, z cyfrowym odczytem z dedykowaną grafiką dla każdego samochodu.

 

Invencible coupé charakteryzuje się subtelnym kontrastem między dominującym odcieniem czerwieni a elementami przypominającymi karbon, wzmocnionymi czerwonymi „płatkami”. Nadwozie Rosso Efesto jest uzupełnione progami i ramami drzwi z włókna węglowego, podobnie jak zaciski hamulcowe w Rosso Mars, które osadzone są za jednonakrętkowymi kołami z owiewkami z włókna węglowego, aby zapewnić wentylację układu hamulcowego. Na klasycznych drzwiach nożycowych znajdują się dwa charakterystyczne trójkolorowe sześciokąty: hołd dla włoskiej flagi, który odbija się echem na okładzinach drzwi, a także na kierownicy.

 

Wnętrze, w tym samym kolorze co nadwozie, kontrastuje ze skórą Rosso Alala i Nero Cosmus Alcantara, zaakcentowanymi spersonalizowanymi haftami Rosso Alala i Nero Ade. Na desce rozdzielczej znajduje się logo Lamborghini w kolorze Rosso Efesto: w tym samym kolorze, co łopatki zmiany biegów na kierownicy.

 

W podobnym duchu, zachowując swój naprawdę wyjątkowy charakter, roadster Auténtica ma karoserię w kolorze Grigio Titans z detalami w kolorze Matt Black i malowanie Giallo Auge: kolor powtórzony na zaciskach hamulców, a także na głównych elementach aerodynamicznych. Należą do nich przedni splitter i wywodzące się ze sportów motorowych tylne skrzydło, które optymalizuje obciążenie aerodynamiczne, otoczone parą płetw. Profil samochodu jest wyjątkowy dzięki dwóm kopułom ze zintegrowanymi pałąkami, inspirowanymi samochodami wyścigowymi z otwartym dachem z przeszłości. We wnętrzu na świeżym powietrzu znajdują się eleganckie hafty Giallo Taurus, kontrastowa skórzana tapicerka Nero Ade oraz dwukolorowa Nero Cosmus i Grigio Octans Alcantara.



Toyota GR Supra w limitowanej edycji Jarama Racetrack Edition
Tuning | 08.07.21

Toyota GR Supra w limitowanej edycji Jarama Racetrack Edition

GR Supra to samochód sportowy w najczystszej postaci z klasycznym układem, w którym silnik z przodu napędza tylne koła.

Testy Audi RS Q e-tron w Maroku przed debiutem w Rajdzie Dakar
MotorSport | 21.09.21

Testy Audi RS Q e-tron w Maroku przed debiutem w Rajdzie Dakar

Upał i burze piaskowe podczas przygotowań do swego debiutu w Rajdzie Dakar, Audi Sport przez niemal dwa tygodnie testowało Audi RS Q e-tron w Maroku.

CUPRA Studio w Warszawie
Wiadomości | 08.02.21

CUPRA Studio w Warszawie

Po Hamburgu oraz mieście Meksyk CUPRA otwiera autorskie Studio w Warszawie.