Super Cars | 11.04.24

Lamborghini kończy produkcję samochodów z silnikiem V10

Lamborghini świętuje swój kultowy supersportowy samochód V10, wypuszczając limitowaną edycję dziesięciu egzemplarzy wyposażonych w ekskluzywny pakiet poprawiający osiągi.


Lamborghini kończy produkcję samochodów z silnikiem V10

Automobili Lamborghini przedstawia Huracán STJ, limitowaną edycję dziesięciu egzemplarzy i ostatnie święto supersportowego samochodu wyposażonego w silnik V10, ikonę inżynierii producenta samochodów Sant'Agata Bolognese.

 

Wolnossący silnik V10 jest symbolem historii Automobili Lamborghini i przyczynił się do sukcesu zaprezentowanej po raz pierwszy w 2014 roku rodziny Huracán, która do końca roku zostanie zastąpiona zupełnie nowym supersportowym samochodem wyposażonym w nowy hybrydowy układ napędowy.

 

Dzięki konstrukcji opartej na Huracán STO, STJ reprezentuje szczyt osiągów osiągnięty w historii rodziny Huracán dzięki wprowadzeniu ekskluzywnego pakietu zaprojektowanego w celu dalszego wzmocnienia ducha wyścigowego Huracán STO. STJ oznacza Super Trofeo Jota: Super Trofeo składa hołd ustanowionym w 2009 roku mistrzostwom jednej marki Lamborghini, podczas gdy Jota odnosi się do Załącznika J do Regulaminu FIA, który określa specyfikacje samochodów wyścigowych, oraz do długiej tradycji modeli Lamborghini opracowanych dla toru, zaczynając od Miura SVJ i kontynuując Aventador SVJ.

 

Huracán STJ wyróżnia się dedykowanym pakietem aerodynamicznym opracowanym przez techników Lamborghini Squadra Corse, wykorzystując know-how zdobyty przez dziesięć lat pracy w czołówce zawodów Gran Turismo. Wyrafinowana aerodynamika STO została jeszcze bardziej ulepszona poprzez dodanie kultowego „cofango”: dwóch całkowicie nowych aerodynamicznych dodatków z włókna węglowego (flick), podczas gdy kąt tylnego skrzydła został zwiększony o 3° w porównaniu z modelem produkcyjnym aby zapewnić 10% wzrost obciążenia aerodynamicznego przy jednoczesnym zachowaniu idealnej równowagi samochodu.

 

Podobnie jak STO, Huracán STJ zapewnia maksymalną moc 640 KM przy 8000 obr./min i moment obrotowy 565 Nm (przy 8000 obr./min.) kontrolowany przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów (LDF – Lamborghini Doppia Frizione) w połączeniu z tylną skrzynią biegów -tylko napęd na koła.

 

Przyczepność mechaniczna została znacznie zwiększona dzięki zestawowi czterech regulowanych amortyzatorów pochodzących z wyścigów, które zastępują standardowe elementy aktywne. Amortyzatory można regulować w czterech kierunkach, aby zoptymalizować odbicie i kompresję zarówno przy wysokich, jak i niskich częstotliwościach, zapewniając całkowitą swobodę wyboru konfiguracji w oparciu o charakterystykę toru. Specjalna charakterystyka amortyzatorów pozwala na zastosowanie mniejszej sztywności sprężyn przy zachowaniu optymalnej kontroli dynamicznej samochodu i zwiększeniu precyzji kierowania. Aby zmaksymalizować dynamikę jazdy, opracowano specjalne opony Bridgestone Potenza Race, wykonane ze specjalnej mieszanki o wysokiej przyczepności i zamontowane na 20-calowych felgach z pojedynczą nakrętką.

Te cechy techniczne umożliwiły poprawę czasu okrążenia toru Nardò Technical Center Handling Track o ponad jedną sekundę w porównaniu z Huracán STO.



Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach
Wiadomości | 28.04.20

Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Do polskich salonów Mitsubishi Motors dotarły właśnie pierwsze dostawy debiutującego właśnie najnowszego modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020 - najpopularniejszego na świecie i w Europie samochodu SUV z elektrycznym napędem hybrydowym z zasilaniem z gniazdka (plug-in).

Kia zapowiada globalną premierę zupełnie nowej Kia K3
Wiadomości | 04.08.23

Kia zapowiada globalną premierę zupełnie nowej Kia K3

Kia ma zaprezentować wyjątkowy kamień milowy, przygotowując światową premierę zupełnie nowej Kia K3 w Meksyku.

IONIQ 5 kolejna zapowiedź
Elektryczne | 26.01.21

IONIQ 5 kolejna zapowiedź

Hyundai udostępnił kolejny krótki zwiastun swojego w pełni elektrycznego nowego modelu.