Super Cars | 11.04.24

Lamborghini kończy produkcję samochodów z silnikiem V10

Lamborghini świętuje swój kultowy supersportowy samochód V10, wypuszczając limitowaną edycję dziesięciu egzemplarzy wyposażonych w ekskluzywny pakiet poprawiający osiągi.


Lamborghini kończy produkcję samochodów z silnikiem V10

Automobili Lamborghini przedstawia Huracán STJ, limitowaną edycję dziesięciu egzemplarzy i ostatnie święto supersportowego samochodu wyposażonego w silnik V10, ikonę inżynierii producenta samochodów Sant'Agata Bolognese.

 

Wolnossący silnik V10 jest symbolem historii Automobili Lamborghini i przyczynił się do sukcesu zaprezentowanej po raz pierwszy w 2014 roku rodziny Huracán, która do końca roku zostanie zastąpiona zupełnie nowym supersportowym samochodem wyposażonym w nowy hybrydowy układ napędowy.

 

Dzięki konstrukcji opartej na Huracán STO, STJ reprezentuje szczyt osiągów osiągnięty w historii rodziny Huracán dzięki wprowadzeniu ekskluzywnego pakietu zaprojektowanego w celu dalszego wzmocnienia ducha wyścigowego Huracán STO. STJ oznacza Super Trofeo Jota: Super Trofeo składa hołd ustanowionym w 2009 roku mistrzostwom jednej marki Lamborghini, podczas gdy Jota odnosi się do Załącznika J do Regulaminu FIA, który określa specyfikacje samochodów wyścigowych, oraz do długiej tradycji modeli Lamborghini opracowanych dla toru, zaczynając od Miura SVJ i kontynuując Aventador SVJ.

 

Huracán STJ wyróżnia się dedykowanym pakietem aerodynamicznym opracowanym przez techników Lamborghini Squadra Corse, wykorzystując know-how zdobyty przez dziesięć lat pracy w czołówce zawodów Gran Turismo. Wyrafinowana aerodynamika STO została jeszcze bardziej ulepszona poprzez dodanie kultowego „cofango”: dwóch całkowicie nowych aerodynamicznych dodatków z włókna węglowego (flick), podczas gdy kąt tylnego skrzydła został zwiększony o 3° w porównaniu z modelem produkcyjnym aby zapewnić 10% wzrost obciążenia aerodynamicznego przy jednoczesnym zachowaniu idealnej równowagi samochodu.

 

Podobnie jak STO, Huracán STJ zapewnia maksymalną moc 640 KM przy 8000 obr./min i moment obrotowy 565 Nm (przy 8000 obr./min.) kontrolowany przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów (LDF – Lamborghini Doppia Frizione) w połączeniu z tylną skrzynią biegów -tylko napęd na koła.

 

Przyczepność mechaniczna została znacznie zwiększona dzięki zestawowi czterech regulowanych amortyzatorów pochodzących z wyścigów, które zastępują standardowe elementy aktywne. Amortyzatory można regulować w czterech kierunkach, aby zoptymalizować odbicie i kompresję zarówno przy wysokich, jak i niskich częstotliwościach, zapewniając całkowitą swobodę wyboru konfiguracji w oparciu o charakterystykę toru. Specjalna charakterystyka amortyzatorów pozwala na zastosowanie mniejszej sztywności sprężyn przy zachowaniu optymalnej kontroli dynamicznej samochodu i zwiększeniu precyzji kierowania. Aby zmaksymalizować dynamikę jazdy, opracowano specjalne opony Bridgestone Potenza Race, wykonane ze specjalnej mieszanki o wysokiej przyczepności i zamontowane na 20-calowych felgach z pojedynczą nakrętką.

Te cechy techniczne umożliwiły poprawę czasu okrążenia toru Nardò Technical Center Handling Track o ponad jedną sekundę w porównaniu z Huracán STO.



BRABUS 900 Rocket Edition, najszybszy legalny SUV na świecie
Tuning | 23.09.21

BRABUS 900 Rocket Edition, najszybszy legalny SUV na świecie

Nowy supersamochód z limitowanej edycji ograniczonej do 25 sztuk oparty na modelu Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC Coupe z 4,5-litrowym silnikiem V8-biturbo o mocy 900 KM.

Alfa Romeo Tonale metamorfoza marki
Premiery | 08.02.22

Alfa Romeo Tonale metamorfoza marki

Wierna swojemu DNA, Alfa Romeo, którą od 1910 roku cechuje szlachetna włoska sportowa elegancja, dzięki nowemu modelowi Tonale, przechodzi radykalną ewolucję ku przyszłości.

Nowe elektryczne BMW iX3 premiera już we wtorek
Wiadomości | 09.07.20

Nowe elektryczne BMW iX3 premiera już we wtorek

Już w najbliższy wtorek 14 lipca zapraszamy na premierę nowego elektrycznego modelu BMW.