Super Cars | 11.04.24

Lamborghini kończy produkcję samochodów z silnikiem V10

Lamborghini świętuje swój kultowy supersportowy samochód V10, wypuszczając limitowaną edycję dziesięciu egzemplarzy wyposażonych w ekskluzywny pakiet poprawiający osiągi.


Lamborghini kończy produkcję samochodów z silnikiem V10

Automobili Lamborghini przedstawia Huracán STJ, limitowaną edycję dziesięciu egzemplarzy i ostatnie święto supersportowego samochodu wyposażonego w silnik V10, ikonę inżynierii producenta samochodów Sant'Agata Bolognese.

 

Wolnossący silnik V10 jest symbolem historii Automobili Lamborghini i przyczynił się do sukcesu zaprezentowanej po raz pierwszy w 2014 roku rodziny Huracán, która do końca roku zostanie zastąpiona zupełnie nowym supersportowym samochodem wyposażonym w nowy hybrydowy układ napędowy.

 

Dzięki konstrukcji opartej na Huracán STO, STJ reprezentuje szczyt osiągów osiągnięty w historii rodziny Huracán dzięki wprowadzeniu ekskluzywnego pakietu zaprojektowanego w celu dalszego wzmocnienia ducha wyścigowego Huracán STO. STJ oznacza Super Trofeo Jota: Super Trofeo składa hołd ustanowionym w 2009 roku mistrzostwom jednej marki Lamborghini, podczas gdy Jota odnosi się do Załącznika J do Regulaminu FIA, który określa specyfikacje samochodów wyścigowych, oraz do długiej tradycji modeli Lamborghini opracowanych dla toru, zaczynając od Miura SVJ i kontynuując Aventador SVJ.

 

Huracán STJ wyróżnia się dedykowanym pakietem aerodynamicznym opracowanym przez techników Lamborghini Squadra Corse, wykorzystując know-how zdobyty przez dziesięć lat pracy w czołówce zawodów Gran Turismo. Wyrafinowana aerodynamika STO została jeszcze bardziej ulepszona poprzez dodanie kultowego „cofango”: dwóch całkowicie nowych aerodynamicznych dodatków z włókna węglowego (flick), podczas gdy kąt tylnego skrzydła został zwiększony o 3° w porównaniu z modelem produkcyjnym aby zapewnić 10% wzrost obciążenia aerodynamicznego przy jednoczesnym zachowaniu idealnej równowagi samochodu.

 

Podobnie jak STO, Huracán STJ zapewnia maksymalną moc 640 KM przy 8000 obr./min i moment obrotowy 565 Nm (przy 8000 obr./min.) kontrolowany przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów (LDF – Lamborghini Doppia Frizione) w połączeniu z tylną skrzynią biegów -tylko napęd na koła.

 

Przyczepność mechaniczna została znacznie zwiększona dzięki zestawowi czterech regulowanych amortyzatorów pochodzących z wyścigów, które zastępują standardowe elementy aktywne. Amortyzatory można regulować w czterech kierunkach, aby zoptymalizować odbicie i kompresję zarówno przy wysokich, jak i niskich częstotliwościach, zapewniając całkowitą swobodę wyboru konfiguracji w oparciu o charakterystykę toru. Specjalna charakterystyka amortyzatorów pozwala na zastosowanie mniejszej sztywności sprężyn przy zachowaniu optymalnej kontroli dynamicznej samochodu i zwiększeniu precyzji kierowania. Aby zmaksymalizować dynamikę jazdy, opracowano specjalne opony Bridgestone Potenza Race, wykonane ze specjalnej mieszanki o wysokiej przyczepności i zamontowane na 20-calowych felgach z pojedynczą nakrętką.

Te cechy techniczne umożliwiły poprawę czasu okrążenia toru Nardò Technical Center Handling Track o ponad jedną sekundę w porównaniu z Huracán STO.



Światowa premiera nowej Klasy E
Wiadomości | 05.03.20

Światowa premiera nowej Klasy E

Po odwołaniu Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2020 roku Mercedes-Benz przedstawi swoje najważniejsze wiosenne nowości w cyfrowym świecie.

Lotus E-R9
Concept Cars | 16.02.21

Lotus E-R9

Concept Car nowej generacji. Eelektryczna wyścigówka długodystansowa możliwa do 2030 roku.

The Surgeon. Jedyny w swoim rodzaju Bentley Flying Spur Hybrid
Super Cars | 07.12.22

The Surgeon. Jedyny w swoim rodzaju Bentley Flying Spur Hybrid

Znakomity samochód jest kontynuacją wprowadzenia na rynek limitowanej linii sneakersów inspirowanych Bentleyem.