Firma XPENG wprowadziła dziś na rynki europejskie dwa najnowsze inteligentne modele pojazdów elektrycznych: flagowy SUV G9 oraz nowy sportowy sedan P7.
Nowe modele XPENG wprowadzają do Europy jedne z najpotężniejszych i najbardziej zaawansowanych technologii pojazdów elektrycznych. XPENG G9 jest wyposażony w nowy układ napędowy z platformą z węglika krzemu (SiC) 800 V do ultraszybkiego ładowania do 300 kW, umożliwiając kierowcom dodanie do 100 km zasięgu w zaledwie pięć minut. Umożliwia to naładowanie akumulatora o pojemności 98 kWh od 10% do 80% w zaledwie 20 minut. G9 może przejechać do 570 km WLTP na jednym ładowaniu (RWD Long Range), co jest wyjątkowe ze względu na rozmiar akumulatora. G9 można wyposażyć w elektryczny hak holowniczy o masie do 1500 kg, co odpowiada europejskiemu stylowi życia.
Nowy P7 został zoptymalizowany pod kątem maksymalnej mocy ładowania do 175 kW, zapewniając szybkie ładowanie od 10% do 80% w zaledwie 29 minut. Zasięg P7 został poprawiony, oferując do 576 km WLTP na jednym ładowaniu (RWD Long Range). Dla jeszcze większego komfortu i wygody wprowadzono elektryczną klapę tylną i miękko domykające się drzwi, a także pompę ciepła i podgrzewaną kierownicę, aby zapewnić bardziej relaksującą jazdę zimą w chłodniejszych regionach Europy.
XPENG G9 i P7 zaprojektowano tak, aby spełniały pięciogwiazdkowe normy bezpieczeństwa E-NCAP i rygorystyczną certyfikację pojazdów EU WVTA.
XPENG G9 i P7 oferują doskonałe osiągi dzięki zaawansowanym systemom i eleganckim profilom aerodynamicznym i są dostępne w konfiguracjach z napędem na wszystkie koła lub z napędem na tylne koła.
Wersja G9 z napędem na wszystkie koła ma moc do 551 KM i maksymalny moment obrotowy 717 Nm, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Dwukomorowy system resorów pneumatycznych zapewnia szeroki zakres regulacji sztywności, aby pomóc pojazdowi radzić sobie w trudnych warunkach drogowych i zapewnić optymalny komfort jazdy.
W przypadku nowego P7 wersja z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy – przewyższając nawet niektóre modele samochodów sportowych. Hamulce Brembo są również dostępne w standardzie, zapewniając kierowcy dodatkowy poziom kontroli. Wszystko to jest opakowane w nadwozie przy użyciu języka projektowego „Dynamic Aesthetics” XPENG, który tworzy bardziej dynamiczną sportową sylwetkę. Nowy P7 jest oferowany w oszałamiającej gamie stylów kolorystycznych, a także w ekskluzywnej edycji Wing z drzwiami nożycowymi.
W obu modelach zastosowano ukryte klamki drzwi o wyjątkowo niskim współczynniku oporu powietrza, co zapewnia mniejsze zużycie energii i większy zasięg.
Zarówno XPENG G9, jak i P7 są wyposażone w opatentowany przez XPENG zaawansowany system wspomagania kierowcy, XPILOT, oferujący wsparcie w zakresie bezpieczeństwa, jazdy i parkowania za pośrednictwem różnych inteligentnych funkcji. Funkcje te są obsługiwane przez 29 czujników, w tym radary pracujące na falach milimetrowych o wysokiej rozdzielczości, czujniki ultradźwiękowe, kamery dookólne i kamery o wysokiej percepcji, umożliwiające pojazdom bezpieczne pokonywanie wielu scenariuszy jazdy.
Ulepszony system operacyjny Xmart w samochodzie oferuje nowy interfejs 3D, który obsługuje języki angielski, niderlandzki, duński, norweski i szwedzki, w zależności od rynku. Xmart OS jest również wyposażony w ulepszonego asystenta głosowego „Hej, XPENG”, który potrafi rozróżnić złożone polecenia głosowe ze wszystkich czterech stref kabiny. Usługi te są wspierane przez szerokie ekrany multimedialne i bibliotekę aplikacji samochodowych, które pomagają, informują i zapewniają rozrywkę kierowcom i pasażerom. G9 i P7 będą również obsługiwać łatwe i bezproblemowe aktualizacje OTA, które umożliwiają ulepszanie zarówno oprogramowania, jak i oprogramowania układowego podczas normalnego użytkowania.
XPENG otworzy również dodatkowe autoryzowane punkty serwisowe z dedykowanymi partnerami w kluczowych krajach europejskich do końca 2023 roku.