MotorSport | 06.12.21

Porsche Vision Gran Turismo, wirtualny samochód wyścigowy przyszłości

Porsche i japońskie studio gier wideo Polyphony Digital Inc., spółka zależna Sony Interactive Entertainment, przedstawiają spektakularną koncepcję pojazdu.

W serii gier „Gran Turismo” od 2017 roku pojawiają się samochody sportowe Porsche, ostatnio Taycan Turbo S. Z okazji premiery siódmej edycji gry, Porsche po raz pierwszy opracowało pojazd przeznaczony wyłącznie do wirtualnego świata. Porsche Vision Gran Turismo to pierwsze studium koncepcyjne producenta samochodów sportowych, stworzone specjalnie do użytku w grze komputerowej. Będzie dostępny wyłącznie w Gran Turismo 7, które ukaże się 4 marca 2022 roku na PlayStation 4 i PlayStation 5.


Dzięki partnerstwu z Polyphony Digital, Porsche nie tylko demonstruje swoje szczególne wizjonerskie podejście, ale po raz kolejny demonstruje również wysoki poziom wiedzy wśród swoich projektantów. Uwolnieni od ograniczeń związanych z opracowywaniem modeli do produkcji seryjnej, mogli wcielić w życie własne pomysły na samochód koncepcyjny Gran Turismo. „Pojazd zaprojektowany wyłącznie z myślą o wirtualnym świecie otwiera przed nami ekscytujące możliwości, które w innym przypadku są mocno kontrolowane w regularnym procesie projektowania samochodu seryjnego”, mówi Michael Mauer, wiceprezes Style Porsche. „Projekty takie jak Porsche Vision Gran Turismo są dla nas szczególnie cenne w procesie twórczym. Dalszy rozwój naszego jasno zdefiniowanego DNA Porsche Design i wymiana z projektantami z innych branż to ważna część naszej pracy”.


Vision Gran Turismo oferuje przyszłościowe wersje znanych elementów konstrukcyjnych Porsche. Samochód koncepcyjny charakteryzuje się typowymi dla marki proporcjami, szczególnie sportowym stosunkiem wysokości do szerokości, niezwykle nisko osadzoną maską i mocno zaznaczonymi błotnikami. Światła w wyjątkowo purystycznym przodzie i zintegrowane wloty powietrza tworzą wizualne połączenie z językiem stylistyki Taycana – ukłon w stronę czysto elektrycznego napędu samochodu. Tył jest ozdobiony wyraźnie wąską listwą świetlną – rozwinięcie sygnatury świetlnej znanej z modeli 911 i Taycan.
Wyraźny nacisk na tożsamość marki jest kontynuowany we wnętrzu, z zakrzywionym wyświetlaczem hologramowym, dostosowanym do kierowcy, który wydaje się unosić nad kierownicą. Niska pozycja siedzenia podkreśla dynamikę samochodu. Istotną rolę odgrywa również realistyczny wygląd powierzchni we wnętrzu. „Spędziliśmy dużo czasu na rozważaniu odpowiedniego projektu materiału składającego się z węgla i tytanu. Celem było zmniejszenie masy przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów” – mówi Markus Auerbach, szef projektowania wnętrz w Porsche. „Ponadto aspekty zrównoważone również odgrywają rolę w projektach perspektywicznych. Na przykład w samochodzie koncepcyjnym użyliśmy wyłącznie całkowicie wegańskich materiałów”.



Toyota AYGO X prologue
Concept Cars | 17.03.21

Toyota AYGO X prologue

Zapowiedź nadchodzącej rewolucji w klasie małych aut segmentu A, czyli samochód o jeszcze bardziej pikantnej stylistyce.

Geneva International Motor Show w Katarze imponuje po 10 dniach ze 180,000 gośćmi!
Wiadomości | 19.10.23

Geneva International Motor Show w Katarze imponuje po 10 dniach ze 180,000 gośćmi!

Geneva Motor Show w Katarze zakończyło się z hukiem! Prawdziwe święto motoryzacji z rekordową liczbą gości i niezapomnianą atmosferą.

Trwa budowa nowej, supernowoczesnej, globalnej centrali Rimac Campus
Wiadomości | 15.11.21

Trwa budowa nowej, supernowoczesnej, globalnej centrali Rimac Campus

Rimac Group, producent hipersamochodów elektrycznych, pokazał postęp prac przy budowie globalnej siedziby firmy o wartości 200 milionów euro.