MotorSport | 06.12.21

Porsche Vision Gran Turismo, wirtualny samochód wyścigowy przyszłości

Porsche i japońskie studio gier wideo Polyphony Digital Inc., spółka zależna Sony Interactive Entertainment, przedstawiają spektakularną koncepcję pojazdu.

W serii gier „Gran Turismo” od 2017 roku pojawiają się samochody sportowe Porsche, ostatnio Taycan Turbo S. Z okazji premiery siódmej edycji gry, Porsche po raz pierwszy opracowało pojazd przeznaczony wyłącznie do wirtualnego świata. Porsche Vision Gran Turismo to pierwsze studium koncepcyjne producenta samochodów sportowych, stworzone specjalnie do użytku w grze komputerowej. Będzie dostępny wyłącznie w Gran Turismo 7, które ukaże się 4 marca 2022 roku na PlayStation 4 i PlayStation 5.


Dzięki partnerstwu z Polyphony Digital, Porsche nie tylko demonstruje swoje szczególne wizjonerskie podejście, ale po raz kolejny demonstruje również wysoki poziom wiedzy wśród swoich projektantów. Uwolnieni od ograniczeń związanych z opracowywaniem modeli do produkcji seryjnej, mogli wcielić w życie własne pomysły na samochód koncepcyjny Gran Turismo. „Pojazd zaprojektowany wyłącznie z myślą o wirtualnym świecie otwiera przed nami ekscytujące możliwości, które w innym przypadku są mocno kontrolowane w regularnym procesie projektowania samochodu seryjnego”, mówi Michael Mauer, wiceprezes Style Porsche. „Projekty takie jak Porsche Vision Gran Turismo są dla nas szczególnie cenne w procesie twórczym. Dalszy rozwój naszego jasno zdefiniowanego DNA Porsche Design i wymiana z projektantami z innych branż to ważna część naszej pracy”.


Vision Gran Turismo oferuje przyszłościowe wersje znanych elementów konstrukcyjnych Porsche. Samochód koncepcyjny charakteryzuje się typowymi dla marki proporcjami, szczególnie sportowym stosunkiem wysokości do szerokości, niezwykle nisko osadzoną maską i mocno zaznaczonymi błotnikami. Światła w wyjątkowo purystycznym przodzie i zintegrowane wloty powietrza tworzą wizualne połączenie z językiem stylistyki Taycana – ukłon w stronę czysto elektrycznego napędu samochodu. Tył jest ozdobiony wyraźnie wąską listwą świetlną – rozwinięcie sygnatury świetlnej znanej z modeli 911 i Taycan.
Wyraźny nacisk na tożsamość marki jest kontynuowany we wnętrzu, z zakrzywionym wyświetlaczem hologramowym, dostosowanym do kierowcy, który wydaje się unosić nad kierownicą. Niska pozycja siedzenia podkreśla dynamikę samochodu. Istotną rolę odgrywa również realistyczny wygląd powierzchni we wnętrzu. „Spędziliśmy dużo czasu na rozważaniu odpowiedniego projektu materiału składającego się z węgla i tytanu. Celem było zmniejszenie masy przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów” – mówi Markus Auerbach, szef projektowania wnętrz w Porsche. „Ponadto aspekty zrównoważone również odgrywają rolę w projektach perspektywicznych. Na przykład w samochodzie koncepcyjnym użyliśmy wyłącznie całkowicie wegańskich materiałów”.



Aston Martin, Tesla, Apple a teraz Rimac Automobili. Chris Porritt ciekawa historia nowego CTO
Wiadomości | 23.07.20

Aston Martin, Tesla, Apple a teraz Rimac Automobili. Chris Porritt ciekawa historia nowego CTO

Chris Porritt, były Wiceprezes Tesla dołączył do Rimac Automobili jako CTO (dyrektor ds. technologii).

Nowa KIA Sorento eliminuje martwe pole w lusterku
Wiadomości | 08.05.20

Nowa KIA Sorento eliminuje martwe pole w lusterku

Druga para oczu dla twojego bezpieczeństwa. Nowa KIA sorento została wyposażona w nowy wyświetlacz cyfrowy, który został połączony z kamerą w lusterku bocznym, powodując eliminację martwego pola.

Honda ujawnia stylizację zupełnie nowego zelektryfikowanego SUV-a Prologue
Wiadomości | 06.10.22

Honda ujawnia stylizację zupełnie nowego zelektryfikowanego SUV-a Prologue

Prologue został pomyślany jako nowoczesny i świeży projekt. Obszerne wymiary i przestronne wnętrze, które zapewni wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów i ładunku.