BMW i Vision Dee to futurystyczna limuzyna klasy średniej w nowym, minimalistycznym języku stylistycznym. „Dee” oznacza Digital Emotional Experience.
BMW Group prezentuje na targach Consumer Electronics Show (CES) 2023 w Las Vegas swoją wizję przyszłych doświadczeń cyfrowych zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. BMW i Vision Dee to futurystyczna limuzyna klasy średniej w nowym, minimalistycznym języku stylistycznym. „Dee” oznacza Digital Emotional Experience – i to jest właśnie jego cel: stworzenie w przyszłości jeszcze silniejszej więzi między ludźmi a ich samochodami. Przyszłe funkcje cyfrowe będą wykraczać daleko poza znany nam dziś poziom sterowania głosem i systemów wspomagających kierowcę. Wyświetlacz BMW Head‑Up rozciąga się na całą szerokość przedniej szyby, dając przedsmak samochodów kolejnej generacji. Od 2025 roku ta innowacja będzie oferowana w modelach Nowej Klasy.
Po spektakularnym debiucie BMW iX Flow Featuring E Ink na targach CES 2022, BMW Group prezentuje pełnokolorową wersję technologii E Ink w BMW i Vision Dee, która po raz pierwszy na świecie zostanie wykorzystana jako zewnętrzna powłoka pojazdu.
BMW i Vision Dee, zamiast po prostu na przemian czarnego i białego, prezentuje teraz wielobarwny, w pełni zmienny i indywidualnie konfigurowalny wygląd zewnętrzny. Aby stworzyć magiczny pokaz kolorów, na karoserię nakładana jest folia e-papierowa partnera BMW Group, firmy E Ink. Umożliwia ona wyświetlenie do 32 kolorów.
Powierzchnia karoserii BMW i Vision Dee podzielona jest na 240 segmentów E Ink, z których każdy sterowany jest indywidualnie. Dzięki temu w ciągu kilku sekund można wygenerować i zmieniać niemal nieskończoną ilość wzorów. Proces cięcia laserowego wykorzystywany do przycinania folii oraz projekt sterowania elektronicznego zostały opracowane we współpracy z E Ink. Adaptacja tej technologii dla zakrzywionych powierzchni oraz programowanie animacji zostały opracowane przez wewnętrznych inżynierów BMW Group - umożliwiając w ten sposób unikalną w całym sektorze motoryzacyjnym formę personalizacji.
Najczęstszymi powodami, dla których kierowcy wybierają właśnie ten rodzaj auta są m.in. kwestie ekologiczne, wysoki komfort jazdy oraz znacznie niższe koszty eksploatacji.
Automobili Lamborghini przedstawia Urusa w nowej edycji designu, Pearl Capsule: początek nowych przygód w nowych kolorach i funkcjach dla super SUV-a Lamborghini.