Wiadomości | 29.08.23

Porsche przedstawia najpotężniejszego Cayenne wszechczasów

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Najmocniejszy SUV marki to kompleksowo odnowiona trzecia generacja tego topowego SUV-a jako hybryda typu plug-in również w wersji coupe i pakietem GT.

Po udanej premierze nowego Cayenne na początku 2023 r. Porsche uzupełni kompleksowo odnowioną trzecią generację tego udanego SUV-a o nowy, topowy model. Tak jak poprzednio, najmocniejsze Cayenne to hybryda typu plug-in. Porsche udoskonaliło technologię w swoim następcy Cayenne Turbo S E-Hybrid na wiele sposobów, osiągając znaczny wzrost zwłaszcza zasięgu i osiągów na napędzie elektrycznym. Zmiany te szczególnie korzystnie wpływają na codzienną użyteczność i dynamikę jazdy. Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia gruntownie przerobiony 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki napędowe zapewniają łącznie moc 544 kW (739 KM) i maksymalny moment obrotowy 950 Nm. Osiągi Cayenne Turbo E-Hybrid z nawiązką uzasadniają jego miano najwyższej klasy. Nowy Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.

 

W porównaniu do swojego poprzednika, nowe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg na napędzie elektrycznym i krótszy czas ładowania. Dzięki zwiększonej pojemności do 25,9 kWh akumulator wysokonapięciowy zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia zasięg do 82 kilometrów na napędzie elektrycznym. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania w odpowiedniej ładowarce ściennej lub stacji ładowania do poniżej dwóch i pół godziny, pomimo zwiększenia pojemności akumulatora.


Nowe modele Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wykorzystujące nową technologię dwukomorową i dwuzaworową. Dzięki temu można oddzielnie regulować etapy odbicia i kompresji pracy zawieszenia. Technologia ta w równym stopniu zwiększa komfort i bezpieczeństwo, oferując jednocześnie jeszcze szersze spektrum ustawień zawieszenia Comfort i Sport Plus. Zawieszenie łączy w sobie pewne prowadzenie w dynamicznym pokonywaniu zakrętów z charakterystyką zorientowaną na komfort podczas wolnej jazdy i maksymalnym tłumieniem drgań. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) jest również standardem w Cayenne Turbo E-Hybrid. Opcjonalnie dostępne są Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i kierowana tylna oś.

 

Topowy charakter SUV-a i Coupé Cayenne Turbo E-Hybrid jest widoczny w stylistyce obu modeli. Obydwa warianty nadwozia charakteryzują się charakterystyczną stylistyką przodu, zarezerwowaną dla modeli Turbo, z powiększonymi wlotami powietrza chłodzącego, podkreślonymi błyszczącymi czarnymi łopatkami powietrza. Nakładki na nadkola i tylny zderzak w kolorze nadwozia dodatkowo podkreślają nastawiony na osiągi charakter modeli. Inne cechy wyróżniające modele Turbo E-Hybrid to dwie podwójne rury wydechowe ze szczotkowanej stali nierdzewnej i czerwone zaciski hamulcowe.

 

Wewnątrz aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej i wykończenia paneli drzwi podkreślają nacisk na osiągi. Podsufitka pokryta jest Race-Texem. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewaną sportową kierownicę GT, przełącznik trybów umożliwiający szybki i bezpośredni wybór żądanego trybu jazdy oraz skórzane sportowe fotele regulowane w 18 kierunkach. Alternatywnie dostępne są komfortowe fotele skórzane z 14-stopniową regulacją.


Nowe Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT nadaje jeszcze bardziej sportowy ton. Wprowadza do gamy modeli hybrydowych wybrane funkcje wydajnościowe z Cayenne Turbo GT, modelu o wysokich osiągach przeznaczonych do jazdy po drogach, który nie jest już oferowany na niektórych rynkach. Wszystkie układy podwozia i sterowania, w tym zawieszenie pneumatyczne, zostały specjalnie dostrojone pod kątem nowego modelu. Nadwozie znajduje się 10 milimetrów niżej. Łożyska obrotowe specyficzne dla GT zwiększają pochylenie przedniej osi o -0,58 stopnia, a w połączeniu z szerszymi przednimi kołami umożliwiają jeszcze bardziej dynamiczną reakcję układu kierowniczego na zakrętach, wyższą ogólną precyzję kierowania i znacznie lepszą przyczepność na zakrętach. Wysokowydajny hamulec Porsche Ceramic Composite (PCCB) jest również standardem w pakiecie GT. Dynamiczne właściwości Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé można dodatkowo zwiększyć dzięki wyczynowym oponom do standardowych 22-calowych kół GT Design, PDCC i skrętnej tylnej osi.


Nowy Turbo E-Hybrid to drugi z trzech modeli hybrydowych, które Porsche wprowadzi na rynek w 2023 roku. Można go już zamawiać na prawie wszystkich rynkach sprzedaży Porsche, a w Niemczech zaczyna się od 176 324 euro, w tym podatek VAT i wyposażenie specyficzne dla danego rynku. Ceny wersji Coupé zaczynają się od 179 775 euro. Dostępność Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT, której ceny w Niemczech zaczynają się od 208 454 euro, jest ograniczona do rynków, na których Cayenne Turbo GT nie jest już dostępny ze względu na lokalne przepisy. Dotyczy to większości rynków UE, a także Japonii, Hongkongu, Tajwanu i Singapuru.



Aston Martin Valour, produkcja ograniczona do 110 sztuk na całym świecie
Super Cars | 13.07.23

Aston Martin Valour, produkcja ograniczona do 110 sztuk na całym świecie

Specjalnie zaprojektowana 6-biegowa manualna skrzynia biegów w wyjątkowy sposób połączona z 5,2-litrowym silnikiem Twin Turbo V12 oraz ponadczasowy klasyczny wygląd.

Odrestaurowany retro-futurystyczny Hyundai Pony Coupe
Concept Cars | 19.05.23

Odrestaurowany retro-futurystyczny Hyundai Pony Coupe

Przywrócony do życia przez Hyundai Motor Company koncepcyjny model Pony Coupe ma swoją światową premierę prawie 50 lat po pierwotnym debiucie nad włoskim jeziorem Como.

Nowy Fiat Tipo Cross nowe silniki, design i technologia
Wiadomości | 27.10.20

Nowy Fiat Tipo Cross nowe silniki, design i technologia

Gama Tipo w wersji 4- i 5-drzwiowej oraz Kombi, została całkowicie odświeżona i poszerzona o nowego Tipo Cross: brakujące ogniwo w nadwoziu crossovera.