Wiadomości | 29.08.23

Porsche przedstawia najpotężniejszego Cayenne wszechczasów

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Najmocniejszy SUV marki to kompleksowo odnowiona trzecia generacja tego topowego SUV-a jako hybryda typu plug-in również w wersji coupe i pakietem GT.

Po udanej premierze nowego Cayenne na początku 2023 r. Porsche uzupełni kompleksowo odnowioną trzecią generację tego udanego SUV-a o nowy, topowy model. Tak jak poprzednio, najmocniejsze Cayenne to hybryda typu plug-in. Porsche udoskonaliło technologię w swoim następcy Cayenne Turbo S E-Hybrid na wiele sposobów, osiągając znaczny wzrost zwłaszcza zasięgu i osiągów na napędzie elektrycznym. Zmiany te szczególnie korzystnie wpływają na codzienną użyteczność i dynamikę jazdy. Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia gruntownie przerobiony 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki napędowe zapewniają łącznie moc 544 kW (739 KM) i maksymalny moment obrotowy 950 Nm. Osiągi Cayenne Turbo E-Hybrid z nawiązką uzasadniają jego miano najwyższej klasy. Nowy Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.

 

W porównaniu do swojego poprzednika, nowe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg na napędzie elektrycznym i krótszy czas ładowania. Dzięki zwiększonej pojemności do 25,9 kWh akumulator wysokonapięciowy zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia zasięg do 82 kilometrów na napędzie elektrycznym. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania w odpowiedniej ładowarce ściennej lub stacji ładowania do poniżej dwóch i pół godziny, pomimo zwiększenia pojemności akumulatora.


Nowe modele Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wykorzystujące nową technologię dwukomorową i dwuzaworową. Dzięki temu można oddzielnie regulować etapy odbicia i kompresji pracy zawieszenia. Technologia ta w równym stopniu zwiększa komfort i bezpieczeństwo, oferując jednocześnie jeszcze szersze spektrum ustawień zawieszenia Comfort i Sport Plus. Zawieszenie łączy w sobie pewne prowadzenie w dynamicznym pokonywaniu zakrętów z charakterystyką zorientowaną na komfort podczas wolnej jazdy i maksymalnym tłumieniem drgań. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) jest również standardem w Cayenne Turbo E-Hybrid. Opcjonalnie dostępne są Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i kierowana tylna oś.

 

Topowy charakter SUV-a i Coupé Cayenne Turbo E-Hybrid jest widoczny w stylistyce obu modeli. Obydwa warianty nadwozia charakteryzują się charakterystyczną stylistyką przodu, zarezerwowaną dla modeli Turbo, z powiększonymi wlotami powietrza chłodzącego, podkreślonymi błyszczącymi czarnymi łopatkami powietrza. Nakładki na nadkola i tylny zderzak w kolorze nadwozia dodatkowo podkreślają nastawiony na osiągi charakter modeli. Inne cechy wyróżniające modele Turbo E-Hybrid to dwie podwójne rury wydechowe ze szczotkowanej stali nierdzewnej i czerwone zaciski hamulcowe.

 

Wewnątrz aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej i wykończenia paneli drzwi podkreślają nacisk na osiągi. Podsufitka pokryta jest Race-Texem. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewaną sportową kierownicę GT, przełącznik trybów umożliwiający szybki i bezpośredni wybór żądanego trybu jazdy oraz skórzane sportowe fotele regulowane w 18 kierunkach. Alternatywnie dostępne są komfortowe fotele skórzane z 14-stopniową regulacją.


Nowe Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT nadaje jeszcze bardziej sportowy ton. Wprowadza do gamy modeli hybrydowych wybrane funkcje wydajnościowe z Cayenne Turbo GT, modelu o wysokich osiągach przeznaczonych do jazdy po drogach, który nie jest już oferowany na niektórych rynkach. Wszystkie układy podwozia i sterowania, w tym zawieszenie pneumatyczne, zostały specjalnie dostrojone pod kątem nowego modelu. Nadwozie znajduje się 10 milimetrów niżej. Łożyska obrotowe specyficzne dla GT zwiększają pochylenie przedniej osi o -0,58 stopnia, a w połączeniu z szerszymi przednimi kołami umożliwiają jeszcze bardziej dynamiczną reakcję układu kierowniczego na zakrętach, wyższą ogólną precyzję kierowania i znacznie lepszą przyczepność na zakrętach. Wysokowydajny hamulec Porsche Ceramic Composite (PCCB) jest również standardem w pakiecie GT. Dynamiczne właściwości Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé można dodatkowo zwiększyć dzięki wyczynowym oponom do standardowych 22-calowych kół GT Design, PDCC i skrętnej tylnej osi.


Nowy Turbo E-Hybrid to drugi z trzech modeli hybrydowych, które Porsche wprowadzi na rynek w 2023 roku. Można go już zamawiać na prawie wszystkich rynkach sprzedaży Porsche, a w Niemczech zaczyna się od 176 324 euro, w tym podatek VAT i wyposażenie specyficzne dla danego rynku. Ceny wersji Coupé zaczynają się od 179 775 euro. Dostępność Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT, której ceny w Niemczech zaczynają się od 208 454 euro, jest ograniczona do rynków, na których Cayenne Turbo GT nie jest już dostępny ze względu na lokalne przepisy. Dotyczy to większości rynków UE, a także Japonii, Hongkongu, Tajwanu i Singapuru.



Mercedes-Benz na targach IAA MOBILITY 2025
Wiadomości | 09.09.25

Mercedes-Benz na targach IAA MOBILITY 2025

Ekskluzywne wydarzenie „Pre-Night” w przeddzień targów celebruje najważniejsze wydarzenia marki w Monachium, w tym światową premierę całkowicie nowego elektrycznego Mercedesa-Benz GLC.

Bezemisyjny nowy Opel Vivaro-e
Wiadomości | 28.04.20

Bezemisyjny nowy Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e jest pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem użytkowym niemieckiego producenta motoryzacyjnego i pojawia się na rynku w momencie, gdy bezemisyjna dostawa towarów i usług staje się koniecznością w wielu obszarach. Dostępny w trzech długościach i wielu wariantach nadwozia. Całkowicie nowy Opel Vivaro-e to w pełni funkcjonalny samochód dostawczy dla firm o najwyższych wymaganiach. Będziemy mogli go zamówić już tego lata, pierwsze dostawy w ciągu roku. Vivaro-e jest produkowany w tym samym zakładzie na tej samej linii co wersje z silnikami wysokoprężnymi.

Pierwsze zdjęcia wnętrza Volkswagena ID.4
Elektryczne | 08.09.20

Pierwsze zdjęcia wnętrza Volkswagena ID.4

Przestronna kabina, oszczędność formy, efektowne oświetlenie i ekologiczne materiały ? wnętrze modelu ID.4 jest nowocześnie zaaranżowane i znakomicie oddaje charakter pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki Volkswagen.