Wiadomości | 09.09.21

Citroen C5 X sedan nowej generacji

Citroen powraca do segmentu D z innowacyjnym modelem, połączeniem sedana, kombi i SUV-a.

Dzięki C5 X Marka Citroën powraca do segmentu D i oferuje odważny model, który wprowadza innowacje w tradycyjnym segmencie samochodów premium. Było to duże wyzwanie dla projektantów Citroëna. Udało im się zaprojektować spójnego stylistycznie sedana „nowej generacji” z charakterem. Dzięki połączeniu cech kilku segmentów jest idealnie dopasowany do zmieniających się oczekiwań klientów.

C5 X łączy w wyważonych proporcjach elementy stylu charakterystyczne dla różnych nadwozi segmentu D, wnosi powiew nowości oraz nawiązuje do kultowych modeli premium Citroëna. Okrągłe i muskularne kształty w połączeniu z napiętymi i mocnymi liniami dają płynną, dynamiczną i elegancką sylwetkę, która zawiera w sobie to, co najlepsze z trzech światów: prestiż i elegancję limuzyny, dynamikę i wszechstronność kombi oraz nowoczesność i solidny wygląd SUV-a.

 

Citroën dostosowuje się do zmieniającego się społeczeństwa i konsumentów, którzy szukają wszechstronnych produktów zaspokajających wszelakie potrzeby. Produktów opartych na innowacyjnych pomysłach, całkowicie zakorzenionych w swoich czasach. Trend ten obserwowany jest również na rynku motoryzacyjnym. Wprowadzając na rynek model C5 X, Citroën doskonale spełnia zróżnicowane oczekiwania wymagających klientów z segmentu D, którzy poszukują bardziej nowoczesnej i funkcjonalnej alternatywy dla tradycyjnych sedanów, kombi i SUV-ów.

 

Sylwetka C5 X jest muskularna, a zoptymalizowana aerodynamika zmniejsza zużycie paliwa. Smukły profil inspirowany jest stylistyką samolotów i oferuje niespotykane proporcje. Płynność sylwetki wzmacniają napięte i atletyczne elementy nadwozia. Długa maska, wysoka linia boczna i uskok nad tylnym kołem, obrazujące zarówno wyrafinowanie, dynamikę, jak i solidność, są częścią stylistyki kultowych modeli Citroëna.

Oryginalne i precyzyjne osłony wokół nadkoli wzmacniają charakter pojazdu. Podkreślają koła o dużej średnicy, a jednocześnie ułatwiają przepływ powietrza wzdłuż nadwozia. Koła o średnicy 720 mm są wyposażone w opony Tall & Narrow o średnicy 19”. Aluminiowe obręcze kół Aero X o średnicy 19” są wyposażone w błyszczące, czarne wstawki aerodynamiczne, które zapewniają turbinowy przepływ powietrza, zmniejszając opór aerodynamiczny, a tym samym zużycie paliwa.

Wyciągnięta linia dachu kończy się starannie dopracowanym, „pływającym”, aerodynamicznym spojlerem. Chromowane wstawki w tylnych bocznych szybach wizualnie przedłużają górne chromowane listwy okienne, wzmacniając temperament całości nadwozia. Słupki szyby przedniej i okien w kolorze błyszczącej czerni zapewniają optyczną ciągłość przeszklonej powierzchni wokół pojazdu i wzmacniają status C5 X, jednocześnie tworząc wrażenie „pływającego dachu”. Na życzenie klienta dach może być polakierowany na kolor Czarny Perla Nera, który podkreśla staranne wykończenie samochodu.



Opel Manta GSe ElektroMOD
Wiadomości | 15.03.21

Opel Manta GSe ElektroMOD

Opel Manta staje się elektryczny. Nawiązując do legendarnego Opla Manta z 1970 roku łączy oryginalne i nowe technologie oraz design.

Nadchodzi nowy Renault Megane
Wiadomości | 11.09.20

Nadchodzi nowy Renault Megane

Renault Mégane to samochód liczb: 7 milionów sprzedanych samochodów na całym świecie, 4 generacje, 3 rekordy na prestiżowym torze Nurburgring.

Innowacyjne systemy hamulcowe dla elektrycznych pojazdów
Wiadomości | 11.10.23

Innowacyjne systemy hamulcowe dla elektrycznych pojazdów

Samochody elektryczne hamują inaczej niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, wykorzystując silnik elektryczny do odzyskiwania energii hamowania.