Wiadomości | 09.09.21

Citroen C5 X sedan nowej generacji

Citroen powraca do segmentu D z innowacyjnym modelem, połączeniem sedana, kombi i SUV-a.

Dzięki C5 X Marka Citroën powraca do segmentu D i oferuje odważny model, który wprowadza innowacje w tradycyjnym segmencie samochodów premium. Było to duże wyzwanie dla projektantów Citroëna. Udało im się zaprojektować spójnego stylistycznie sedana „nowej generacji” z charakterem. Dzięki połączeniu cech kilku segmentów jest idealnie dopasowany do zmieniających się oczekiwań klientów.

C5 X łączy w wyważonych proporcjach elementy stylu charakterystyczne dla różnych nadwozi segmentu D, wnosi powiew nowości oraz nawiązuje do kultowych modeli premium Citroëna. Okrągłe i muskularne kształty w połączeniu z napiętymi i mocnymi liniami dają płynną, dynamiczną i elegancką sylwetkę, która zawiera w sobie to, co najlepsze z trzech światów: prestiż i elegancję limuzyny, dynamikę i wszechstronność kombi oraz nowoczesność i solidny wygląd SUV-a.

 

Citroën dostosowuje się do zmieniającego się społeczeństwa i konsumentów, którzy szukają wszechstronnych produktów zaspokajających wszelakie potrzeby. Produktów opartych na innowacyjnych pomysłach, całkowicie zakorzenionych w swoich czasach. Trend ten obserwowany jest również na rynku motoryzacyjnym. Wprowadzając na rynek model C5 X, Citroën doskonale spełnia zróżnicowane oczekiwania wymagających klientów z segmentu D, którzy poszukują bardziej nowoczesnej i funkcjonalnej alternatywy dla tradycyjnych sedanów, kombi i SUV-ów.

 

Sylwetka C5 X jest muskularna, a zoptymalizowana aerodynamika zmniejsza zużycie paliwa. Smukły profil inspirowany jest stylistyką samolotów i oferuje niespotykane proporcje. Płynność sylwetki wzmacniają napięte i atletyczne elementy nadwozia. Długa maska, wysoka linia boczna i uskok nad tylnym kołem, obrazujące zarówno wyrafinowanie, dynamikę, jak i solidność, są częścią stylistyki kultowych modeli Citroëna.

Oryginalne i precyzyjne osłony wokół nadkoli wzmacniają charakter pojazdu. Podkreślają koła o dużej średnicy, a jednocześnie ułatwiają przepływ powietrza wzdłuż nadwozia. Koła o średnicy 720 mm są wyposażone w opony Tall & Narrow o średnicy 19”. Aluminiowe obręcze kół Aero X o średnicy 19” są wyposażone w błyszczące, czarne wstawki aerodynamiczne, które zapewniają turbinowy przepływ powietrza, zmniejszając opór aerodynamiczny, a tym samym zużycie paliwa.

Wyciągnięta linia dachu kończy się starannie dopracowanym, „pływającym”, aerodynamicznym spojlerem. Chromowane wstawki w tylnych bocznych szybach wizualnie przedłużają górne chromowane listwy okienne, wzmacniając temperament całości nadwozia. Słupki szyby przedniej i okien w kolorze błyszczącej czerni zapewniają optyczną ciągłość przeszklonej powierzchni wokół pojazdu i wzmacniają status C5 X, jednocześnie tworząc wrażenie „pływającego dachu”. Na życzenie klienta dach może być polakierowany na kolor Czarny Perla Nera, który podkreśla staranne wykończenie samochodu.



Nowe Porsche 911 Turbo S
Wiadomości | 05.03.20

Nowe Porsche 911 Turbo S

Porsche prezentuje nową generację 911 Turbo S ? samochód o bezprecedensowym poziomie mocy, dynamiki jazdy i komfortu. Nowy topowy wariant 911 trafia na rynek jako Coupé i Cabriolet.

Pojazd badawczy Mercedes-Benz F 400 Carving
Concept Cars | 20.10.21

Pojazd badawczy Mercedes-Benz F 400 Carving

Jednym z przykładów inowacji w inżynierii motoryzacyjnej jest pojazd badawczy F 400 Carving, który marka zaprezentowała na Tokyo Motor Show 20 lat temu.

Mercedes-AMG Driving Performance
Tuning | 31.03.21

Mercedes-AMG Driving Performance

Doświadczenia zdobyte podczas ścisłej współpracy z ekspertami Formuły 1 w Mercedes-AMG High Performance Powertrains i zespołem Mercedes-AMG Petronas F1 Team.