Oraz zapowiada wersję Koenigsegg Gemera HV8 (Hot V8). HV8 wynosi Gemera poza wszelkie hipersamochody lub megasamochody i przenosi wszystko na wyższy poziom.
Atelier Gripen obejmuje 11 000 m2 powierzchni rozwojowej, projektowej, produkcyjnej, biurowej i wystawienniczej poświęconej gamie Gemera i przyszłym modelom, dzięki czemu łączna powierzchnia zakładów Koenigsegg wynosi 30 000 m2. Gripen Atelier umożliwia firmie Koenigsegg efektywne rozwijanie i wspieranie programu Gemera równolegle z dwumiejscowym składem.
Jako pierwszy na świecie 4-osobowy megasamochód, wyróżniający się budzącą podziw mocą ponad 1 megawata, Gemera już wtedy była uderzającym osiągnięciem inżynierii. Jednak wersja specyfikacji klienta idzie jeszcze dalej dzięki pionierskim ulepszeniom.
Początkowo planowano włączyć system Koenigsegg Direct Drive do Gemery, jak zaprezentowano w samochodzie pokazowym Gemera 2020 i zastosowano w pierwszych prototypach. To pomysłowe i unikalne rozwiązanie, z powodzeniem zastosowane w programie Regera, oferowało doskonałe połączenie wydajności, mocy i właściwości jezdnych.
Jednak podczas procesu projektowania w uznanym Jesko wprowadzono przekładnię Light Speed Transmission (LST), która zapewnia niezrównane emocje i wydajność. Jego zdolność do usunięcia koła zamachowego i sprzęgła z silnika podnosi zaangażowanie i radość kierowcy do niespotykanych dotąd poziomów.
Aby uzupełnić silnik i LSTT, zespół badawczo-rozwojowy opracował również silnik elektryczny „Dark Matter” – 800-konny, 1250 Nm, zgłoszony do opatentowania silnik elektryczny Raxial Flux, który stanowi ewolucyjny skok w dziedzinie napędu elektrycznego, reprezentujący najbardziej potężny silnik elektryczny klasy samochodowej z technologią 6-fazową. Jeden Dark Matter jest teraz sparowany z LSTT, zamiast 3 Quarks E-silników z systemem Direct Drive. Dzięki temu układ napędowy jest lżejszy, mniejszy i jeszcze bardziej wciągający. Napęd na cztery koła LSTT z wektorowaniem momentu obrotowego na cztery koła może być napędzany albo silnikiem elektrycznym Dark Matter o mocy 800 KM, silnikiem TFG z podwójnym turbodoładowaniem, albo ich kombinacją, co daje maksymalną moc 1400 KM i 1850 KM. Nm.
Dzięki nowemu, lżejszemu elektrycznemu układowi napędowemu i zoptymalizowanemu wykorzystaniu zakresu obrotów TFG z LSTT, przyspieszenie i osiągi Gemery zostały znacznie ulepszone w porównaniu z poprzednią wersją, która już była wyjątkowo sprawna i szybka.
Specyfikacja klienta Gemera nie tylko zachowuje swoje nieodłączne cechy, ale także dodaje lekkości i responsywności LST w postaci LSTT. „Dodaliśmy „Tourbillon” do nazwy LST, ponieważ ten mechanizm reprezentuje samochodowy odpowiednik wysokiej klasy szwajcarskiego zegarka i jest po prostu piękny”, wyjaśnia Christian von Koenigsegg.
Zaprojektowanie skrzyni biegów, która mieści cztery siedzenia, centralną pozycję silnika, napęd elektryczny i nadal zapewnia dziewięć biegów, wektorowanie momentu obrotowego i napęd na cztery koła przy masie niższej niż kiedykolwiek wcześniej, wymagało ogromnej kreatywności i innowacyjności.
Wiosną 2020 roku świat był świadkiem wprowadzenia niezwykłej koncepcji Koenigsegg Gemera. Teraz Koenigsegg przedstawia specyfikację klienta Gemera i miejsce jej narodzin, Gripen Atelier, w kampusie Koenigsegg w Ęngelholm w Szwecji.
Mimo to mamy jeszcze jedną ekscytującą zapowiedź — wersję Koenigsegg Gemera HV8 (Hot V8). HV8 wynosi Gemera poza wszelkie hipersamochody lub megasamochody i przenosi wszystko na wyższy poziom. Zanim wymyśliliśmy LSTT, nie mogliśmy uwierzyć, że możemy zmieścić konfigurację V8 z centralnie umieszczonym silnikiem w Gemerze, biorąc pod uwagę dużą przestrzeń dla pasażerów w porównaniu do kompaktowych rozmiarów Gemery.
Jednak układ LSTT pozwolił nam to zrobić. Aby tak się stało, musieliśmy przekształcić Jesko V8 w tak zwany Hot V8, w którym wydech wychodzi w górnej środkowej części, ale poza tym jest bardzo podobny do silnika Jesko.
Połączenie wspaniałego brzmienia, responsywności i mocy Jesko V8 z odważną inżynierią Gemery naprawdę tworzy nową rasę.
Dzięki tej nowej konfiguracji silnika, Gemera może pochwalić się zdumiewającą mocą 1500 KM z HV8 oprócz 800 KM zapewnianych przez silnik elektryczny Dark Matter, co daje w sumie 2300 KM i 2750 Nm momentu obrotowego – nowy rekord świata dla samochód produkcyjny.
„Gemera HV8 to nie tylko najmocniejszy i najbardziej ekstremalny samochód produkcyjny na planecie Ziemia, ze zdumiewającą mocą 1,11 KM na kg, ale także najbardziej praktyczny i łatwy w obsłudze samochóddrugi samochód sportowy, jaki kiedykolwiek stworzono. Jego niesamowita reakcja, prowadzenie, dźwięk silnika, rześka skrzynia biegów, przestronne wnętrze i układy napędu na cztery koła składają się na niespotykane i niezrównane wrażenia z jazdy, gotowe do ustanowienia wielu rekordów osiągów na torach wyścigowych i na prostych. Jesteśmy niezwykle dumni, że ożywiliśmy Gemera HV8 i nie możemy się doczekać dostarczenia tego nowego poziomu wydajności i technologii naszym cenionym klientom i fanom” – mówi Christian.
Gemera rozpocznie produkcję w Gripen Atelier pod koniec 2024 roku, a dostawy do klientów w pierwszej połowie 2025 roku.