Koenigsegg pokazał pierwszy przedseryjny samochód produkcyjny modelu, który po raz pierwszy zobaczyliśmy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 roku.
Koenigsegg pokazał ostateczną wersję modelu Jesko w postaci przedseryjnego samochodu produkcyjnego, w którym ożywa manifestacja najwyższych osiągów. Malowane w kolorze Tang Orange Pearl ze srebrnymi i akcentami z włókna węglowego, to Jesko jest wizualnym hołdem dla wczesnej oryginalnej palety kolorów Koenigsegg CCR.
Wewnątrz samochód oferuje pełen zestaw zaawansowanych technologicznie udogodnień – w tym inspirowany wyścigami ekran wskaźników SmartCluster za kierownicą (gdzie grafika obraca się tak samo, jak za kierownicą), a także zaktualizowany ekran dotykowy SmartCenter z systemem informacyjno-rozrywkowym system.
„Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością zaprezentowania tej przedseryjnej serii Jesko w połączeniu z rozpoczęciem produkcji 125 samochodów klientów Jesko i Jesko Absolut. W ramach naszej stopniowej rozbudowy wstępny montaż Jesko rozpoczyna się w powiększonym obiekcie o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych – dodaje dyrektor generalny i założyciel Christian von Koenigsegg.
W fazie prototypów Jesko udowodniło, że zapewnia najwyższą responsywność i wrażenia z jazdy. Ostatnie testy pokazują jego niezrównane prowadzenie przypisywane aktywnemu amortyzatorowi triplex dodanemu do przedniego zawieszenia, aktywnej aerodynamice, zintegrowanym z rozwojem opon Michelin, systemowi stabilizacji toru jazdy Koenigsegg.
To, co naprawdę charakteryzuje Jesko, to opatentowana, wewnętrzna przekładnia Koenigsegg Light Speed Transmission (LST). Reprezentuje skalę ewolucji nie widzianą od czasu rozwoju nowoczesnej technologii podwójnego sprzęgła na przełomie wieków.
„Jesko prowadzi się bardzo naturalnie. Dzięki płynnej zmianie przełożeń, zarówno w górę, jak i w dół, wszystko dzieje się znacznie szybciej. Nie ma opóźnień, jest bardzo responsywny i zachowuje się dokładnie tak, jak tego chcesz. Jak na samochód tej wielkości i mocy, jest bardzo zwrotny w sposobie, w jaki reaguje na kierowanie i nie obraca się nawet przy nagłych ruchach na pełnym gazie”, mówi kierowca prototypu Jesko, Markus Lundh.
LST, mająca być najszybszą na świecie skrzynią biegów, składa się z dziewięciu biegów do jazdy do przodu i siedmiu mokrych sprzęgieł wielotarczowych w kompaktowym, ultralekkim pakiecie. Jest zdolny do szalenie szybkich zmian biegów w górę i w dół z prędkością bliską prędkości światła, utrzymując dodatni moment obrotowy. Dzieje się tak dzięki jednoczesnemu otwieraniu i zamykaniu sprzęgieł, które pozwalają na płynne przyspieszanie lub zwalnianie. Tym, co sprawia, że LST zmienia się z imponującego w ewolucyjny, jest to, że korzyści wynikające z czasu zmiany biegów mają zastosowanie podczas zmiany biegów do przodu.
Pierwsze samochody klientów Jesko trafią do sprzedaży wiosną 2022 roku.