Wiadomości | 15.12.21

Ken Block przedstawia Audi S1 e-tron quattro Hoonitron

Audi prezentuje Audi S1 e-tron quattro Hoonitron, które zostało opracowane wyłącznie i wyjątkowo dla amerykańskiego artysty driftu Kena Blocka.

Natychmiast przywraca wspomnienia legendarnego Audi Sport quattro S1, za pomocą którego cztery pierścienie szarżowały na szczyt podczas słynnej imprezy Pikes Peak Hill Climb, znanej również jako „Wyścig do chmur”: Audi prezentuje Audi S1 e-tron quattro Hoonitron, który został opracowany wyłącznie i wyjątkowo dla amerykańskiego artysty driftu Kena Blocka. Całkowicie elektryczny, jedyny w swoim rodzaju samochód będzie bohaterem nowego filmu, który Block produkuje wraz ze swoim zespołem, a którego premiera nastąpi w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

 

„S1 Hoonitron łączy w sobie wiele z tego, z czego Audi słynęło już w latach osiemdziesiątych” – mówi Ken Block, którego entuzjazm dla samochodów rajdowych Audi został wywołany już w młodym wieku. „Na przykład spektakularna aerodynamika samochodu została teraz przełożona na całkowicie nowoczesną formę. Myślę, że to fajne, że projektanci Audi zainspirowali się własną przeszłością i w unikalny sposób przenieśli technologie i wygląd samochodu do teraźniejszości”.

 

Dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła, moc w bród, podwozie z włókna węglowego i pełne standardy bezpieczeństwa określone przez najwyższy organ zarządzający sportami motorowymi, FIA – to tylko statystyki S1 Hoonitron. W listopadzie kierowca po raz pierwszy poznał samochód. „Audi dało mi możliwość przetestowania go przez kilka dni w Niemczech” — mówi Ken Block. „Jestem zaznajomiony z szeroką gamą samochodów wyposażonych w silniki spalinowe i skrzynie biegów, ale było tu wiele nowych rzeczy do nauczenia się. Wkręcenie się w pączka z prędkością 150 km/h bezpośrednio z postoju – tylko prawą nogą – to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Nasza praca koncentrowała się na zdobyciu samochodu i przyzwyczaiłem się do siebie. Dziękuję całemu zespołowi Audi Sport za znakomitą pracę zespołową”.

 

Cały rozwój, w tym technologię, S1 Hoonitron przeprowadził Audi Sport w lokalizacji Neckarsulm – idealnie pasowało do tego projektu, ponieważ tam również produkowane jest Audi RS e-tron GT. Za stylizację odpowiadało Audi Design w Ingolstadt, które dla Marca Lichte i jego zespołu nie było zwykłym zadaniem. „Kiedy po raz pierwszy usłyszeliśmy o tym projekcie, cały zespół był zachwycony: mieliśmy okazję opracować samochód, który łączy ikonę naszej marki z przyszłością” – mówi główny projektant Audi. Wyzwania były ogromne: „Chodziło o stworzenie nowoczesnej, całkowicie elektrycznej interpretacji S1 Pikes Peak. Harmonogram był niezwykle napięty: podczas gdy nasz proces projektowania trwa zwykle od roku do półtora roku, od pierwszego rysunku do ostatecznego projektu mieliśmy tylko cztery tygodnie. Byliśmy w stałym kontakcie z Kenem Blockiem i jego zespołem i prowadziliśmy intensywne rozmowy”.

 

Fani wkrótce będą mogli sami przekonać się o sukcesie amerykańskiej gwiazdy z projektem: pod roboczym tytułem Elektrikhana, Ken Block i jego zespół zamierzają wyprodukować kolejny film z jego słynnej serii Gymkhana z S1 Hoonitron. „Współpraca z Audi to dla mnie bardzo szczególne partnerstwo. Marka i jej pasja do sportów motorowych zmotywowały mnie do startu w rajdach – mówi Ken Block. „To, że Audi opracowało teraz ten samochód dla mnie i mojego zespołu i dołączyło do nas w naszym kolejnym projekcie, spełniło moje marzenie. Hoonitron pisze kolejny rozdział w naszej historii i przenosi naszą historię Gymkhana w przyszłość”.

 

Opowieść o przyszłości, na którą wszyscy w Audi również nie mogą się doczekać: „Świadomość, że opracowujemy samochód do filmu z Kenem Blockiem, który obejrzą miliony ludzi na całym świecie, dostarczyła naszemu zespołowi dodatkowej motywacji”. mówi Marc Lichte. „Te nowe inspiracje są również niezmiernie ważne w naszej codziennej pracy. Rozwój tego samochodu zachęci nas do podejścia do przyszłych projektów z jeszcze bardziej otwartym i postępowym nastawieniem.”



Ponad 320 km na godzinę w nowym tunelu aerodynamicznym Rolling Road
Wiadomości | 13.06.23

Ponad 320 km na godzinę w nowym tunelu aerodynamicznym Rolling Road

Ford ma nowy, najnowocześniejszy tunel aerodynamiczny, który umożliwia ulepszone badania i rozwój aerodynamiki dla pojazdów elektrycznych, hybrydowych i gazowych nowej generacji Forda.

Opel Combo-e nowy kompaktowy van
Elektryczne | 20.01.21

Opel Combo-e nowy kompaktowy van

Właściciele małych firm i fachowcy poszukujący bezemisyjnego pojazdu o szczególnie miejskim charakterze powinni zainteresować się nowym Oplem Combo-e.

Polestar potwierdza nowy model elektrycznego SUV-a Polestar 3
Elektryczne | 09.06.22

Polestar potwierdza nowy model elektrycznego SUV-a Polestar 3

Premiera samochodu oznacza wejście Polestar do jednego z najwyższych marż i segmentów wzrostu w branży motoryzacyjnej, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.