Jeśli jednostka sterująca wykryje zderzenie boczne lub kombinację uderzeń podczas wypadku, centralna poduszka powietrzna zostanie wyzwolona w ciągu kilku milisekund.
Poduszka powietrzna jest wystrzeliwana i napełniana gazem w przestrzeni między przednimi fotelami oraz nad konsolą środkową. Jej zadaniem jest spowolnienie ruchu pasażerów siedzących z przodu i zapobieganie bezpośredniemu zderzeniu ich głów (oraz ewentualnie ramion). Jeśli dojdzie do wypadku po stronie pasażera, a kierowca jest sam w samochodzie, centralna poduszka powietrzna zamortyzuje jego ruch i zmniejszy potencjalne obrażenia (np. uszkodzenia żeber, ramion czy szyi).
Centralna poduszka powietrzna znajduje się w okolicach podłokietnika fotela kierowcy. O jej obecności informuje materiałowa etykieta z napisem „Airbag” umieszczona nad konsolą środkową z boku podłokietnika. Poduszka zapobiega zderzeniu głów kierowcy i pasażera, dlatego jest najbardziej skuteczna w przypadku kolizji bocznych.
Projekt centralnej poduszki powietrznej uwzględnia odmienne ułożenie przednich foteli względem siebie, a także różne typy ludzkich sylwetek. W związku z tym, producent przeprowadził statyczne i dynamiczne testy z wykorzystaniem manekinów. Badania weryfikują funkcjonalność mechanizmu przed zatwierdzeniem go do produkcji seryjnej, a także sprawdzają prawidłowy proces rozwijania się poduszki z fotela w niskich i wysokich temperaturach.
Poduszka powietrzna przechodzi również program symulacji starzenia się materiału, który trwa do 12 tygodni. Część jest testowana w komorze klimatycznej pod wpływem wstrząsów, dużych wahań temperatury, słonej mgły i pyłu. Testy dynamiczne, znane jako zderzeniowe, oferują bardzo dokładną i realistyczną symulację rzeczywistych kolizji samochodowych. W testach tych poduszka powietrzna musi spełniać swoją funkcję powstrzymującą. Następnie oceniane są różne kryteria, takie jak pokrycie potencjalnego obszaru uderzenia głową, wartości biomechaniczne mierzone na manekinach oraz terminowe i prawidłowe odpalenie poduszki powietrznej.
Samochody Skody od dawna należą do najwyżej ocenianych w testach Euro NCAP. Celem utrzymania tego standardu, marka stale udoskonala funkcje bezpieczeństwa w swoich pojazdach. Teraz Skoda wprowadza centralną poduszkę powietrzną jako integralną część nowych modeli.
Volkswagen i Ford już w roku ubiegłym ogłosiły podjęcie kompleksowej kooperacji, obejmującej wspólne tworzenie pojazdów elektrycznych, lekkich samochodów dostawczych oraz podjęcie wspólnych kroków w kierunku rozwoju systemów autonomicznych.
Kia K8 sportowy sedan klasy premium został zaprojektowany z myślą o luksusie z najwyższej półki.
Od 2002 roku łączna liczba wyprodukowanych C3 przekroczyła 4,5 miliona sztuk.