Działania związane z odśnieżaniem czy usuwaniem śliskości przekładają się bezpośrednio nie tylko na komfort jazdy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo kierowców.
Kilka tysięcy osób pracowało w trakcie sezonu zimowego przy zwalczaniu śliskości i odśnieżaniu dróg krajowych, za które odpowiada GDDKiA. Do ich dyspozycji było około 2300 pojazdów, m.in. pługi, pługosolarki czy pługi wirnikowe, a także 292 magazyny soli.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad utrzymuje ok 17 800 km dróg krajowych. Prace ściśle związane z zimowym utrzymaniem dróg (ZUD), w szczególności odśnieżanie i usuwanie śliskości zimowej, prowadzone były w trybie 24-godzinnym, 7 dni w tygodniu. Realizowane były przez wykonawców wyłonionych w drodze przetargów, z którymi GDDKiA zawarła umowy na utrzymanie całej sieci.
W sezonie 2022/2023 do akcji zimowego utrzymania dróg w całym kraju przygotowanych było ok. 3 000 pojazdów. Najbardziej pracowitymi dniami okazały się 11 i 12 grudnia 2022 r. oraz 21 stycznia br., gdy to na drogi pojazdy wyjechały odpowiednio 5 651 razy, 5 400 razy oraz 5 206 razy. W trakcie sezonu zimowego zużyliśmy ok. 388 tys. ton soli drogowej, co jest nieco wyższe od średniej z ostatnich 10 lat.
W sezonie 2022/2023 w okresie od października 2022 do końca marca 2023, GDDKiA na odśnieżanie dróg i zwalczanie śliskości zimowej przeznaczyła ok. 318 mln zł.
Działania związane z odśnieżaniem czy usuwaniem śliskości przekładają się bezpośrednio nie tylko na komfort jazdy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo kierowców oraz innych użytkowników dróg krajowych. Wpływają one również na wydłużenie cyklu życia infrastruktury drogowej.
Dacia ulepszyła i zaktualizowała swój flagowy model. Ta najnowsza wersja zawiera odświeżone elementy konstrukcyjne, najnowsze funkcje i technologię.
Poznaj szczegóły dotyczące dwóch wariantów modelu SSC Tuatara, najszybszego samochodu produkcyjnego na świecie.
Jaguar Racing powraca do elektrycznych wyścigów ulicznych w piątym sezonie Mistrzostw Świata Formuły E. ABB FIA