Concept Cars | 17.11.21

Hyundai Motor przedstawia SEVEN Concept SUV submarki IONIQ

Podczas dni prasowych Los Angeles Auto Show Hyundai zaprezentował nowy concept pojazdu, który pokazuje kreatywną wizję Hyundaia i zaawansowany rozwój technologiczny.

Po koncepcie 45 z 2019 r. i koncepcji Prophecy w 2020 r., koncepcja SEVEN otwiera nowy rozdział dla marki IONIQ, dedykowanej prezentacji pojazdów elektrycznych na baterie (BEV). Te zróżnicowane innowacje projektowe i technologiczne stawiają wartości klienta ponad normami branżowymi. SEVEN jest również wyraźnym odzwierciedleniem zaangażowania Hyundaia w neutralność węglową do 2045 roku.


Każdy pojazd opracowany dla marki IONIQ oferuje klientom doświadczenie nowej generacji, które płynnie integruje najbardziej zaawansowane technologie z ustawieniami codziennego życia. Koncepcja SEVEN jest doskonałym przykładem IONIQ, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom przestrzennym i higienicznym funkcjom, które przekształcają pojazd w innowacyjną przestrzeń życiową na kołach.


Koncepcja SEVEN jest oparta na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundai Motor Group, dedykowanej architekturze pojazdów typu BEV. Długi rozstaw osi i płaska podłoga platformy E-GMP umożliwia stworzenie zupełnie nowej klasy pojazdu, oferującego klientom nowe wrażenia.

 

SEVEN ma aerodynamicznie czystą sylwetkę, instynktownie odbiegającą od typowego SUV-a. Niska, przednia krawędź maski, pojedyncza, opływowa linia dachu i wydłużony rozstaw osi stanowią wyraźne odejście od tradycyjnych SUV-ów napędzanych silnikami spalinowymi. Czysta objętość minimalistycznych form SEVEN kontrastuje z potężną sylwetką i władczą, surową prezencją.

 

Potężną prezencję SEVEN na drodze wspierają koła ze zintegrowanymi aktywnymi klapami powietrznymi, które rozkładają się lub chowają w zależności od wymagań dotyczących chłodzenia hamulców lub niskiego oporu.

 

Nawet w ciemności nocy SEVEN jest łatwo rozpoznawalny dzięki charakterystycznym dla IONIQ diodom parametrycznym, które zapewniają powitalną sekwencję światła przy uruchomieniu. Piksele parametryczne zapewniają wspólny wątek projektowy, łącząc style cyfrowe i analogowe, przypominając, że projektanci wzięli pod uwagę każdy aspekt projektu SEVEN, aż do pojedynczego piksela.

 

Priorytetem SEVEN w aranżacji wnętrz jest innowacyjność przestrzeni, która zapewnia naszym klientom większą swobodę niż kiedykolwiek wcześniej. Rozstaw osi SEVEN sięga 3,2 metra, dzięki jego zaleceniu projektowemu, aby wypchnąć koła na zewnątrz, aby maksymalnie wydłużyć rozstaw osi.

 

Płaska podłoga pozwala firmie Hyundai Motor na zbadanie alternatywy dla tradycyjnych układów siedzeń opartych na rzędach, tworząc bardziej płynny układ wnętrza. Bezsłupkowe drzwi autokarowe oferują wspaniałe wejście, które odsłania przyjazne wnętrze z zupełnie nowym wymiarem przestrzeni. Opływowa linia dachu, długi rozstaw osi i płaska podłoga sięgająca trzeciego rzędu otwierają nowe możliwości wyposażenia wnętrza jak luksusowy salon.

 

SEVEN ucieleśnia także przyszłą wizję autonomicznej mobilności Hyundaia. Fotel kierowcy jest wyposażony w wysuwany drążek sterowniczy, który chowa się, gdy nie jest używany. Bez konieczności używania zwykłego wyposażenia kierowcy, ultracienki kokpit i zintegrowane ekrany tworzą wrażenie jak w salonie. Układ siedzeń różni się od tradycyjnych SUV-ów, z obrotowymi fotelami i zakrzywioną ławką. Ten układ siedzeń można dostosować w zależności od trybu jazdy kontrolowanego przez kierowcę lub autonomicznego.

 

SEVEN oferuje elastyczną przestrzeń i różne urządzenia samochodowe, które można dostosować do indywidualnych potrzeb pasażerów. To skoncentrowane na człowieku podejście pozwala SEVEN wyobrazić sobie przyszłość mobilności i łączności, jednocześnie kładąc podwaliny pod przyszłe modele IONIQ.

 

SEVEN posiada konsolę Universal Island, specjalnie zaprojektowane sprzęty AGD oraz wielofunkcyjny graficzny interfejs użytkownika Smart Hub. Kiedy Smart Hub i przednie fotele połączą się z tylnym szezlongiem, SEVEN staje się miejscem, w którym klienci mogą spędzać czas w pojedynkę lub razem w blasku bocznych drzwi. W tranzycie, wbudowana minilodówka SEVEN zapewnia schłodzone orzeźwienie w podróży, a przedziały na buty odświeżają obuwie pasażerów.

 

Dach wizyjny koncepcyjny wyposażony jest w panoramiczny ekran, który nie tylko wyświetla różne treści w oparciu o gusta pasażerów, ale także zmienia ogólną atmosferę wnętrza, aby zagwarantować maksymalny relaks i przyjemność podczas podróży



Silnik Bugatti W16, jedyny 16-cylindrowy silnik na świecie stosowany w samochodzie
Wiadomości | 02.08.22

Silnik Bugatti W16, jedyny 16-cylindrowy silnik na świecie stosowany w samochodzie

8,0-litrowy silnik W16 napędza supersportowe samochody Bugatti od prawie 20 lat. Prawdziwe arcydzieło inżynierii, które stało się ikoną samą w sobie.

Nowy Mercedes-Benz EQS niesamowite wnętrze
Elektryczne | 29.03.21

Nowy Mercedes-Benz EQS niesamowite wnętrze

EQS to w pełni elektryczna luksusowa limuzyna Mercedesa. Dzięki niemu Mercedes-EQ na nowo definiuje ten segment pojazdów.

Bezemisyjny nowy Opel Vivaro-e
Wiadomości | 28.04.20

Bezemisyjny nowy Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e jest pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem użytkowym niemieckiego producenta motoryzacyjnego i pojawia się na rynku w momencie, gdy bezemisyjna dostawa towarów i usług staje się koniecznością w wielu obszarach. Dostępny w trzech długościach i wielu wariantach nadwozia. Całkowicie nowy Opel Vivaro-e to w pełni funkcjonalny samochód dostawczy dla firm o najwyższych wymaganiach. Będziemy mogli go zamówić już tego lata, pierwsze dostawy w ciągu roku. Vivaro-e jest produkowany w tym samym zakładzie na tej samej linii co wersje z silnikami wysokoprężnymi.