Wiadomości | 09.02.21

Hyundai ELANTRA Nowej Generacji

Całkowicie nowa siódma generacja sedana w stylu coupe już dostępna.

Aby uzyskać nowy wygląd czterodrzwiowego coupe, inżynierowie i projektanci Hyundai wydłużyli, obniżyli i poszerzyli samochód w porównaniu z modelem szóstej generacji. ELANTRA Nowej Generacji ma o 5,5 cm długości całkowitej i 2 cm rozstawu osi więcej, a całkowita szerokość została zwiększona o 2,5 cm. Całkowita wysokość zmalała o 2 cm, a przednią część maski odsunięto o prawie 5 cm. Te niewielkie zmiany radykalnie zmieniły kształt samochodu. Większość kluczowych wymiarów wnętrza również wzrosła.

 

Zastosowana platforma trzeciej generacji K3 znacząco poprawia ogólny wygląd, bezpieczeństwo, wydajność, osiągi oraz właściwości jezdne samochodu. Dzięki nowej platformie ELANTRA Nowej Generacji waży mniej, ma mniejsze spalanie oraz jest sztywniejsza w porównaniu do poprzedniego modelu. Zastosowanie nowej platformy pozwoliło również inżynieriom na obniżenie środka ciężkości, co też wpłynęło na poprawę właściwości jezdnych. Dzięki zastosowaniu wielu ścieżek rozpraszania energii poprawie uległo również bezpieczeństwo.

ELANTRA Nowej Generacji jest napędzana przez wolnossący silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 123 koni mechanicznych. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa skrzynia manualna (6MT) lub opcjonalna bezstopniowa skrzynia automatyczna z możliwością wyboru trybów jazdy (CVT). Wariant ze skrzynią 6MT rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 200 km/h. Dla wersji CVT wartości te wynoszą odpowiednio 10,7 sekundy i 195 km/h. Zastosowanie skrzyni CVT sprawiło, że nowa generacja osiąga prędkość 100 km/h o 0,9 sekundy szybciej, a zużycie paliwa jest niższe aż 1,0 litra. W zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego spalanie wynosi od 5,9 do 6,2 litra. Natomiast emisja CO2 jest niższa o ponad 10 procent.

 

Obie wersje napędowe dostępne są z trzema wersjami wyposażenia. Podstawowa wersja wyposażenia Modern ze skrzynią manualną kosztuje 81 900 złotych oraz 87 000 złotych ze skrzynią automatyczną CVT. Dla wersji Smart ceny wynoszą odpowiednio 93 900 złotych oraz 100 400 złotych. Topowy wariant Executive ze skrzynią 6MT kosztuje 113 900 złotych, natomiast za wersję z przekładnią CVT trzeba zapłacić 120 400 złotych.



Dacia Spring, grubo ponad 100 tysięcy zamówień od momentu premiery
Wiadomości | 30.03.23

Dacia Spring, grubo ponad 100 tysięcy zamówień od momentu premiery

Zaprezentowana wiosną 2021 roku Dacia Spring stała się trzecim najczęściej sprzedawanym pojazdem elektrycznym w Europie wśród klientów prywatnych.

1,1 miliona dolarów za pierwszego w historii zelektryfikowanego Chevroleta Corvette E-Ray
Wiadomości | 17.04.23

1,1 miliona dolarów za pierwszego w historii zelektryfikowanego Chevroleta Corvette E-Ray

Podczas aukcji Barrett-Jackson w Palm Beach pierwszy produkcyjny egzemplarz Chevrolet Corvette E-Ray z numerem VIN 001 został sprzedany za 1,1 miliona dolarów.

Zupełnie nowy Ford F-150 Raptor
Wiadomości | 02.02.21

Zupełnie nowy Ford F-150 Raptor

Jutro premiera najbardziej wydajnego pickupa Forda.