Honda zorganizowała wirtualną konferencję prasową podczas której miała miejsce światowa premiera trzech
pojazdów elektrycznych w wersji COUPE, SUV i GT.
Nazwa „e:N” reprezentuje pragnienie Hondy, by w erze elektryfikacji pobudzać ludzi, którzy próbują robić rzeczy z własnej inicjatywy. Litera „e:” pochodzi od „e:Technology”, wspólnej nazwy marki technologii elektryfikacji Hondy, dzięki której Honda dąży do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Litera „N” oznacza „Nowy/Następny”, co oznacza tworzenie nowej wartości dla mobilności nowej generacji. Linia e:N Series symbolizuje początek w pełni zelektryfikowanej firmy motoryzacyjnej, która rozpocznie się w Chinach. Honda planuje wprowadzić 10 modeli serii e:N w ciągu najbliższych 5 lat, a także przewiduje eksport tych modeli z Chin.
W celu dalszego poszerzenia oferty serii e:N, Honda opracowuje obecnie trzy modele koncepcyjne serii e:N COUPE Concept, e:N SUV Concept i e:N GT Concept, z zamiarem rozpoczęcia sprzedaży tych nowych modeli w ramach następnych 5 lat.
Seria e:N jest rozwijana zgodnie z koncepcją serii „Dynamika, inteligencja i piękno”. Dzięki tej koncepcji Honda stara się urzeczywistniać nową wartość poprzez rozwijanie oryginalnych technologii, które Honda dotychczas zgromadziła, aby zapewnić radość z jazdy nowej generacji.
Dynamika: Architektura e:N opracowana specjalnie dla serii e:N stwarza poczucie jedności między kierowcą a pojazdem, które jest unikalne dla Hondy, i zapewnia sportowe i ekscytujące wrażenia z jazdy.
Inteligencja: e:N OS, zintegrowany system składający się z Honda SENSING, Honda CONNECT i inteligentnego cyfrowego kokpitu, tworzy bezpieczną i przyjemną „przestrzeń” dla mobilności naszych klientów.
Piękno: e:N Design, tożsamość projektowa, która wyraża piękno unikalne tylko dla pojazdów elektrycznych, umożliwia modelom z serii e:N wyjątkową stylistykę, która pozwala ludziom poczuć przyszłość na pierwszy rzut oka i dotknięcie tych pojazdów.