Premiery | 27.05.22

Światowa premiera nowego Maserati MC20 Cielo

Opracowany w Maserati Innovation Lab i produkowany w historycznej fabryce przy Viale Ciro Menotti, spyder jest w 100% produkowany we Włoszech i w 100% w Modenie, podobnie jak wersja coupé.

Supersportowy samochód MC20, teraz także w wersji spyder. MC20 Cielo ogłasza swoje szczególne cechy w swojej nazwie: MC to skrót od Maserati Corse („Wyścigi”); 20 odnosi się do roku 2020, który rozpoczął nową erę marki; Cielo („sky”) podkreśla fakt, że jest to model poświęcony przyjemności z jazdy na świeżym powietrzu, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich przywilejów coupé.

 

Wyposażony w rewolucyjny silnik V6 Nettuno, Cielo oferuje idealne połączenie sportowego charakteru i luksusu, dzięki unikalnej w tym segmencie specyfikacji: innowacyjnemu chowanemu szklanemu dachowi.
W rzeczywistości nowy spyder stanowi punkt spotkania między zuchwałością Maserati a nieskończonym niebem, oferując specjalne „odczucie nieba”.
Model jest wyposażony w najnowocześniejsze okno elektrochromowe (inteligentne szkło), które można natychmiast zmienić z przezroczystego na nieprzezroczyste za dotknięciem przycisku na ekranie centralnym, dzięki technologii polimerowo-dyspersyjnej ciekłokrystalicznej (PDLC) . Dach jest również najlepszy w swojej klasie pod względem izolacji termicznej oraz szybkości otwierania i zamykania (zaledwie 12 sekund).
Dzięki temu uosobieniu technologii, MC20 Cielo zapewnia wielozmysłowe wrażenia z jazdy: wszechogarniające z zamkniętym i nieprzezroczystym dachem; wyjątkowa jasność w kabinie, gdy dach jest przezroczysty; holistyczne z góry na dół.

 

Opracowany w Maserati Innovation Lab i produkowany w historycznej fabryce przy Viale Ciro Menotti, spyder jest w 100% produkowany we Włoszech i w 100% w Modenie, podobnie jak wersja coupé.

 

MC20 Cielo został zaprojektowany z myślą o perfekcji. Waży zaledwie 65 kg więcej niż coupé, co było możliwe dzięki skrupulatnej, precyzyjnej pracy na etapach projektowania samochodu. Oprócz wyjątkowego stosunku masy do mocy, karbonowe podwozie (takie samo we wszystkich trzech nadchodzących konfiguracjach: coupé, spyder i przyszłej wersji elektrycznej) gwarantuje również bezkompromisową sztywność skrętną, oferując połączenie nadzwyczajnego prowadzenia na drodze i na torze.

 

Nowy Spyder to samochód o eleganckim, ale bardzo sportowym wyglądzie. Jego charakter i osobowość naprawdę przyciągają wzrok czystością form i wyrafinowaną aerodynamiką poddaną testom 360° w tunelu aerodynamicznym, niezależnie od tego, czy dach jest otwarty, czy zamknięty.


W projekcie nic nie jest zbędne; wszystko ma swoją funkcję. Jedynym ustępstwem na efekt zaskoczenia są drzwi motylkowe, jak w supersportowym samochodzie MC20.
Drzwi motylkowe zapewniają znacznie łatwiejszy dostęp do i z kabiny, a także eksponują kokpit z włókna węglowego i całkowicie zdemaskowane przednie koło.

 

Z estetycznego punktu widzenia, premierowa wersja posiada nowy trójwarstwowy metaliczny kolor znany jako Acquamarina, dostępny w ramach programu personalizacji Maserati Fuoriserie.
Kolor, który współgra ze światłem, odsłaniając się w zaskakujący sposób. Bazą jest pastelowa szarość inspirowana wyścigami, nawiązująca do sportowego DNA MC20, której towarzyszy opalizująca akwamarynowa mika, która ożywia odcień i czyni go wyjątkowym.

 

Nowy model dodaje również szeroką gamę aktywnych systemów bezpieczeństwa. Oprócz czujników parkowania, kamery cofania i monitorowania martwego pola w MC20 od MY22, nowy Spyder wprowadza autonomiczny hamulec awaryjny, informacje o znakach drogowych i nową kamerę 360°.

 

MC20 Cielo jest wyposażony w opcjonalny system audio High Premium Sonus faber. System MC20 Coupé, nagrodzony przez EISA samochodowy system audio, został specjalnie zoptymalizowany pod kątem wyjątkowych potrzeb akustycznych i pozycjonowania kabiny spydera, umieszczając 12 głośników systemu, aby uzyskać naturalny dźwięk, który wyróżnia systemy audio Sonus faber .
Wreszcie, wrażenia z jazdy są zarządzane z systemu multimedialnego Maserati Intelligent Assistant (MIA) oraz z Maserati Connect.



Rimac Nevera, najszybszy na świecie
Elektryczne | 17.11.22

Rimac Nevera, najszybszy na świecie

Rekordowy Rimac Nevera osiąga 412 km/h, stając się najszybszym produkowanym samochodem elektrycznym na świecie.

Smart udostępnił najnowsze szczegóły dotyczące aerodynamiki swojego pierwszego sportowego coupe #3
Elektryczne | 29.03.23

Smart udostępnił najnowsze szczegóły dotyczące aerodynamiki swojego pierwszego sportowego coupe #3

W pełni elektryczna marka samochodów smart ujawniła dodatkowe szczegóły (wideo) swojego nadchodzącego inteligentnego SUV-a coupe klasy premium #3.

Xpeng prezentuje limitowaną edycję P7 Wing
Elektryczne | 23.11.20

Xpeng prezentuje limitowaną edycję P7 Wing

Chiński producent zaprezentował swój model sedana EV z parą specjalnie zaprojektowanych przednich drzwi w stylu nożycowym.