Honda wprowadza na rynek swój pierwszy model z napędem elektrycznym.
Przemysł motoryzacyjny zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a zbieżność trendów i kierunków działań kształtuje zupełnie nowe oblicze całej branży. Honda przewiduje, że do 2030 roku rozwój samochodów będzie koncentrował się na elektryfikacji, automatyzacji i usługach. Kwestie środowiskowe, takie jak zmiany klimatu, napędzają popyt na czystą mobilność i przyspieszają proces elektryfikacji pojazdów.
Honda e po raz pierwszy pojawiła się jako samochód koncepcyjny „Urban EV” w 2017 roku. Następnie przedstawiono dostosowany do wymogów produkcyjnych prototyp Honda e Prototype, który zyskał międzynarodowe uznanie podczas Salonu Samochodowego w Genewie, w marcu 2019 roku. Gotowy do produkcji samochód miał swoją globalną premierę podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, we wrześniu 2019 roku.
Hondę e cechuje prosta forma, która na nowo definiuje charakter małej Hondy, subtelnie odzwierciedlając DNA jej przodków. Projektowanie bez kompromisów, z naciskiem na funkcjonalność i łatwość użytkowania, pozwoliło na uzyskanie prostej, czystej bryły nadwozia o niepowtarzalnym stylu.
Dopełnieniem prostej i czystej formy nadwozia jest kabina z subtelnymi, nowoczesnymi materiałami, tworząca relaksujący klimat wnętrza. Duży rozstaw osi zapewnia przestrzeń pasażerską porównywalną z tą oferowaną w samochodach z wyższego segmentu rynkowego, a progi drzwiowe na wysokości podłogi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.
Honda e jest napędzana sprawdzonymi rozwiązaniami elektrycznego układu napędowego, opracowanymi przez inżynierów Hondy. Silnik elektryczny o wysokich osiągach gwarantuje znakomity moment obrotowy, a przy tym jest jednym z najbardziej kompaktowych w swojej klasie. Silnik Hondy e Advance zapewnia moc maksymalną 154 KM (113 kW) i imponujący moment obrotowy 315 Nm, wystarczający do rozpędzenia samochodu ze startu zatrzymanego do 100 km/h w ciągu 8,3 sekundy. Podstawowa wersja Hondy e z silnikiem o mocy maksymalnej 136 KM (100 kW) dysponuje takim samym momentem obrotowym i przyspiesza do 100 km/h w czasie 9,0 sekund.
Honda wprowadza na rynek funkcję szybkiego ładowania, która może zapewnić do 80% zasięgu w czasie zaledwie 30 minut, dzięki szybkiej ładowarce prądu stałego systemu CCS2. Pełen zasięg 222 km (WLTP) i zdolność szybkiego ładowania zespołu napędowego, pozwolą sprostać wymaganiom codziennych dojazdów.