Rolls-Royce osiągnął najwyższą w swojej historii roczną sprzedaż w 2022 roku, dostarczając klientom w około 50 krajach na całym świecie swoje wyjątkowe samochody.
Rolls-Royce osiągnął najwyższą w swojej historii roczną sprzedaż w 2022 roku, dostarczając łącznie 6021 samochodów, czyli o 8% więcej niż w 2021 roku, klientom w około 50 krajach na całym świecie. Po raz pierwszy w 118-letniej historii firmy jej sprzedaż przekroczyła 6000 sztuk w ciągu jednego 12-miesięcznego okresu. Wartość zleceń Bespoke (na specjalne zamówienie) również osiągnęła rekordowy poziom, podczas gdy popyt na wszystkie modele Rolls-Royce’a pozostaje wyjątkowo wysoki, a zamówienia z wyprzedzeniem są zapewnione nawet do 2023 roku.
W 2022 roku Rolls-Royce osiągnął wzrost sprzedaży w prawie wszystkich regionach, ze szczególnie silnym wzrostem rok do roku na Bliskim Wschodzie, w regionie Azji i Pacyfiku, w USA i Europie. Co ważniejsze niż sam wolumen, wartość prowizji klientów Bespoke była wyższa niż kiedykolwiek wcześniej. Niemal nieskończone możliwości personalizacji na zamówienie sprawiły, że klienci byli gotowi zapłacić średnio około pół miliona euro za swojego wyjątkowego Rolls-Royce'a. Dzięki wysokiej wartości niezrównanej oferty Rolls-Royce Bespoke i konsekwentnemu skupieniu się firmy na rentowności, marka wniesie znaczący wkład do swojego głównego akcjonariusza (BMW).
Bliski Wschód jest wiodącym regionem marki dla zleceń na zamówienie, z wieloma unikalnymi kreacjami o szczególnie rozbudowanej i indywidualnej personalizacji. W 2022 roku Rolls-Royce otworzył w Dubaju Prywatne Biuro dostępne tylko na zaproszenia, pierwsze poza Goodwood, przybliżając Dom Rolls-Royce'a lokalnym klientom marki. W nadchodzących miesiącach i latach na całym świecie zostaną wprowadzone kolejne gabinety prywatne.
W 2022 roku obie Ameryki odnotowały znaczny wzrost i pozostają największym pojedynczym regionem dla Rolls-Royce'a, a prawie wszystkie rynki osiągnęły wyższą sprzedaż niż w poprzednim roku. Wielkie Chiny mają kluczowe znaczenie strategiczne dla Rolls-Royce'a i są drugim co do wielkości regionem sprzedaży marki. Utrzymujące się tam przeciwności doprowadziły do jednocyfrowego spadku sprzedaży w porównaniu z rekordowymi wynikami z 2021 roku, jednak zostało to skutecznie zrównoważone wzrostem sprzedaży na innych rynkach.
Pomimo poważnych wyzwań geopolitycznych dotykających Europę, region odnotował ogólny wzrost w 2022 roku, notując rekordową sprzedaż na kilku rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Region Azji i Pacyfiku również osiągnął wyższą sprzedaż niż kiedykolwiek wcześniej.
Bezprecedensowy sukces Rolls-Royce'a nadchodzi, gdy w styczniu 2023 roku firma obchodzi 20. rocznicę powstania Domu Rolls-Royce'a w Goodwood. Jej transformacja – od oferowania jednego modelu Phantom i budowania tylko jednego samochodu dziennie – do dzisiejszych rekordowych wyników jest wynikiem długoterminowej strategii opartej na zrównoważonym wzroście, starannym zarządzaniu i planowaniu, a także pomyślnym odkryciu marki na nowo. W szczególności w ostatniej dekadzie firma Rolls-Royce świadomie udoskonalała i odświeżała swoją markę i portfolio produktów, aby odzwierciedlić zmieniające się wymagania, gusta i dane demograficzne klientów, zachowując jednocześnie swoją wrodzoną ekskluzywność i rzadkość. Zarówno jako prawdziwy luksusowy dom, jak i innowacyjna firma kierowana przez inżynierów, Rolls‑Royce, jak zawsze, reprezentuje najwyższy poziom rzemiosła, technologii, luksusu i kreatywności.