Concept Cars | 27.11.21

Futurystyczny samochód pokazowy AIR4 inspirowany kultowym Renault 4

Aby zakończyć obchody 60. rocznicy Renault 4, producent samochodów postanowił stworzyć futurystyczny samochód pokazowy, będący reinterpretacją tego kultowego modelu.

W 2021 roku przypada 60. rocznica Renault 4L, samochodu, który przez ponad 30 lat sprzedał się w ponad 8 milionach egzemplarzy w ponad 100 krajach. To znacznie więcej niż samochód, 4L to prawdziwa ikona. Aby uczcić 60. rocznicę swojego istnienia, Renault organizuje rok obchodów, na które składa się szereg inicjatyw. Podsumowując, marka zdecydowała się połączyć siły z przeczącym ziemi centrum projektowym TheArsenale, aby stworzyć samochód pokazowy, który daje futurystyczną i niecodzienną reinterpretację 4L.

 

Oryginalne Renault 4 było prostym, wydajnym i wszechstronnym pojazdem zbudowanym w latach 1961-1992. Samochód „niebieskie dżinsy”, jak określał go były szef Grupy Renault, Pierre Dreyfus. Prawdziwa ikona, która przewodzi rodzinom, firmom i żandarmom, a także La Poste, a także pomaga kilku pokoleniom młodych kierowców zasiąść za kierownicą. Jego wartości i cechy przekonały TheArsenale do współpracy z Renault w celu przeprojektowania 4L zaprojektowanego do jazdy po nieoznakowanych autostradach nad naszymi głowami.

 

AIR4, RENAULT 4 „VOLANTE”
Renault nawiązało współpracę z The Arsenale przy tym naprawdę wyjątkowym projekcie, a rezultat jest bezprecedensowy. AIR4 jest symbolem niezależności i wolności, zrodzonym ze świadomości, że ruch uliczny się nasila, życie staje w miejscu, a świat nad nami jest nieskrępowany. W ten sposób AIR4 twierdzi, że powietrze jest nową drogą przyszłości.

Projekt AIR4 zaowocował reinterpretacją ikony retro autorstwa TheArsenale, daleką od nowoczesnego języka projektowania samochodów. Pojazd, w całości wykonany z włókna węglowego, zachowuje te same linie i zawiera masę oryginalnego 4L, ale prezentuje nowe możliwości dynamiczne. Sztywność została całkowicie zmieniona, aby uwzględnić nowe koncepcje, takie jak ciąg lub unoszenie, co wymagało godzin obliczeń i testów. Opierając się na generatywnych technikach projektowania wykorzystujących sztuczną inteligencję, inżynierowie TheArsenale byli w stanie przetestować terabajty danych, aby ulepszyć i dopracować pomysły projektantów, jeszcze przed rozpoczęciem pierwszych prób w świecie rzeczywistym.

 

Aby jeździć, AIR4 nie ma kół. Zamiast tego ma cztery śmigła dwułopatowe, po jednym w każdym rogu pojazdu. Podwozie znajduje się pośrodku ramy obrotowej, a kierowca może uzyskać dostęp i usiąść w użytkowej kabinie pojazdu, podnosząc przeprojektowaną skorupę Renault 4, która jest zawiasowa z przodu.

Z technicznego punktu widzenia AIR4 jest zasilany bateriami litowo-polimerowymi 22 000 mAh o łącznej pojemności 90 000 mAh. Pojazd liczy na poziomą prędkość maksymalną 26m/s, z nachyleniem 45° podczas lotu i maksymalnym nachyleniem do 70°. Może latać na wysokości do 700m z prędkością startu 14m/s, ze względów bezpieczeństwa zatrzymana na 4m/s, a prędkość lądowania 3m/s. Wreszcie, AIR4 oferuje maksymalny ciąg wektorowy wynoszący 380 kilogramów, czyli 95 kg na śmigło.

AIR4 został wymyślony, zaprojektowany, skonstruowany i zmontowany w całości we Francji, w samym sercu pierwszego europejskiego parku technologicznego w Sophia Antipolis na Lazurowym Wybrzeżu.


The Arsenale wychodzi z założenia, że ??ikony kultury samochodowej są wieczne. Ten pojazd jest pierwszym produktem dywizji ROAD TO AIR firmy TheArsenale, która przewiduje, że przyszła sieć transportowa będzie w przestworzach. AIR4 to pomysł Patrice'a Meignana, dyrektora generalnego i założyciela TheArsenale, który starał się stworzyć nowy rodzaj pojazdu, który wywołuje emocje, ustanawia tożsamość marki i zapewnia przyjemność.

 

Po cyfrowej prezentacji 26 listopada, AIR4 będzie można oglądać publicznie od poniedziałku do końca roku w tętniącym życiem centrum Paryża w Atelier Renault na Polach Elizejskich, obok innych historycznych wersji Renault 4. Na początku 2022 roku AIR4 wyląduje na amerykańskim lotnisku w Miami, a następnie w Nowym Jorku, przed pit stopem w Makau.



CUPRA Born początek nowej ery dla marki
Elektryczne | 29.09.21

CUPRA Born początek nowej ery dla marki

CUPRA rozpoczęła seryjną produkcję swojego pierwszego w 100% elektrycznego samochodu, w największej w Europie fabryce pojazdów elektrycznych w Zwickau w Niemczech.

Dzika konwersja Le Mansory Forda GT o mocy 700 KM
Tuning | 30.06.20

Dzika konwersja Le Mansory Forda GT o mocy 700 KM

Ford GT jest jednym z najlepszych supersamochodów, a model, który tu widzisz, jest przeróbką już prawie idealnego supersamochodu. To nie są tylko niektóre nowe naklejki i niektóre aktualizacje zewnętrzne, pojazd ten jest aktualizowany przez Mansory i obejmuje pełną konwersję, radykalnie zmienioną konstrukcję i zwiększoną wydajność.

Całkowicie nowa Kia Sportage
Premiery | 01.09.21

Całkowicie nowa Kia Sportage

Premiera online pierwszej wyłącznie europejskiej wersji Sportage w jej 28-letniej historii, również jako wersja hybrydowa typu plug-in. Na żywo podczas IAA Mobility w Monachium.