Cztery silniki elektryczne, akumulator chłodzony cieczą i system sterowania wytwarzają około 2000 KM w celu przyspieszenia od 0 do 100 km/h poniżej dwóch sekund.
Ford otwiera dziś pierwszy zelektryfikowany rozdział w swojej legendarnej serii Supervan, globalną prezentacją ultra wysokowydajnego Forda Pro Electric SuperVan podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii w 2022 roku.
Ford Pro Electric SuperVan w pełni wykorzystuje potencjał osiągów elektrycznych i ulepszonej łączności, aby osiągnąć najwyższe osiągi ze wszystkich furgonetek Forda w historii i podkreśla ogromne zaangażowanie firmy w elektryfikację.
Cztery silniki elektryczne, akumulator chłodzony cieczą o pojemności 50 kWh i dostosowany do potrzeb system sterowania wytwarzają około 2000 KM w celu przyspieszenia od 0 do 100 km/h poniżej dwóch sekund. Osiągi specjalnie zbudowanego, przystosowanego do jazdy na torze podwozia, w tym komponentów z niedawno zaprezentowanego E-Transit Custom – pierwszej w pełni elektrycznej wersji najlepiej sprzedającego się w Europie vana – są uzupełniane przez ekran dotykowy Ford SYNC od drogowe modele Forda, a także dodatkowe funkcje umożliwiające sterowanie wyjątkowymi możliwościami elektrycznego SuperVana.
Ulepszona łączność na bieżąco informuje kierowcę i umożliwia transmisję danych w czasie rzeczywistym w celu zdalnego zarządzania pojazdem i zoptymalizowania wydajności, podobnie jak zintegrowane usługi, które mogą zwiększyć produktywność ponad 125 000 klientów Forda Pro w całej Europie. Dostępne są również tryby jazdy do wyboru i technologie hamowania z odzyskiem energii, podobne do tych stosowanych w seryjnych samochodach elektrycznych Forda.
Imponujący, w pełni elektryczny pojazd demonstracyjny został opracowany w tajemnicy przez Ford Performance oraz specjalistów ds. zelektryfikowanych rajdów i wyścigów STARD w Austrii, a projekt nadwozia wykonał zespół Ford Design w Kolonii w Niemczech.
Pierwszy SuperVan Forda został zaprezentowany w 1971 roku i był wyposażony w montowany centralnie silnik zaczerpnięty ze zwycięskiego Forda GT40 w Le Mans, aby stworzyć Transita Mk. 1 w przeciwieństwie do innych. Formuła została zastosowana w SuperVan 2; wersja Transita Mk z włókna szklanego. Nadwozie 2 zostało nałożone na monocoque i 590 PS Cosworth V8 samochodu wyścigowego Forda C100. Pojazd ten odrodził się później jako przestylizowany Transit Mk. 3 wyglądający SuperVan 3, napędzany krzyczącym silnikiem Cosworth HB o mocy 650 KM, dzielonym z samochodami Formuły 1 z tamtych czasów.
Ford Pro Electric SuperVan został zaprezentowany dzisiaj na Goodwood Festival of Speed, gdzie dynamicznie debiutuje Ford Ranger Raptor nowej generacji. 5 Zwycięski kierowca wyścigowy i specjalista w elektrycznych sportach motorowych Romain Dumas zasiądzie w kokpicie elektrycznego SuperVana, aby zademonstrować jego możliwości podczas słynnej wspinaczki Goodwood.