MotorSport | 28.06.23

Ford prezentuje nowego Mustanga GT4

Kultowy Ford Mustang dalej rozszerza swój legendarny status dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 podczas 24-godzinnego wyścigu na legendarnym torze Spa-Francorchamps.

Mustang GT4 to najnowszy model spod znaku błękitnego owalu, który Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda, nazwał „Ford kontra wszyscy”. Zbudowany został na bazie nowego Mustanga Dark Horse z rocznika modelowego 2024, podobnie jak siostrzany model Mustang GT3.  Dzisiejsza z prezentacją oznacza, że Ford oficjalnie potwierdza swoją nieprzerwaną obecność w zatwierdzonej przez SRO Motorsports Group serii GT4, po raz pierwszy wprowadzonej w 2017 roku.

 

Nowy model otrzymuje śmiałą, barwną grafikę wyścigową, nawiązującą do projektów stworzonych przez Troy Lee Designs dla Mustanga GT3 i SuperVana 4.2. Troy Lee jest uznawany za jednego z czołowych projektantów grafik w świecie sportów motorowych.

 

Wprowadzenie Mustanga Dark Horse w 2022 roku było preludium serii premier całej rodziny wyścigowych Mustangów, które zadebiutują w tym roku. Należą do nich nowy Mustang GT4, niedawno zaprezentowany Mustang GT3, a także zapowiadany Mustang Dark Horse R, na którym nie kończy się seria. Wszystkie będą podtrzymywać reputację Mustanga, jako najbardziej wyczynowego i odnoszącego największe sukcesy modelu Forda, ścigając się na legendarnych torach na całym świecie, od Daytona po Bathurst. Dostępne będą zarówno dla kierowców profesjonalnych wyścigów GT, jak i dla klientów indywidualnych. Mustang naprawdę będzie ścigał się wszędzie.

 

Wraz z nowym Mustangiem GT4 Ford Performance rozszerza ścisłą współpracę z firmą Multimatic, która będzie także konstruktorem egzemplarzy tego modelu zamawianych przez klientów. Wyścigowe silniki V8 Ford Coyote napędzające Mustanga GT4, opracowane w całości przez Ford Performance, będą montowane przez Forda w Dearborn w stanie Michigan.

 

Wyścigowy Mustang GT4 został wyposażony w amortyzatory Multimatic DSSV, przekładnię Holinger typu dog-ring, łopatki zmiany biegów z pneumatycznym sterowaniem, poszycie nadwozia z włókna węglowego, a także specjalny pakiet aerodynamiczny, opracowany z myślą o wyścigach serii GT4.



McLaren Speedtail z Hybrydowym Hyper-GT
Wiadomości | 04.05.20

McLaren Speedtail z Hybrydowym Hyper-GT

Tajemnice Speedtaila. Elektryczny napęd rodem z toru wyścigowego i innowacyjna technologia akumulatorów w hybrydowym McLarenie Hyper-GT. Dzięki niej samochód przyspiesza od 0 do 300 km/h w niewiarygodnym czasie 13 sekund, a jego maksymalna prędkość to aż 403 km/h.

Koenigsegg Regera ustanawia nowy rekord świata w homologowanych samochodach seryjnych
Wiadomości | 16.06.23

Koenigsegg Regera ustanawia nowy rekord świata w homologowanych samochodach seryjnych

Koenigsegg Regera została wymyślona i skonstruowana dziesięć lat temu i nadal jest nie do pobicia, ale w jaki sposób Regera może być dziś szybsza niż 4 lata temu?

106 lat działalności Maserati pokazane w niecałe 4 minuty
Wiadomości | 01.12.20

106 lat działalności Maserati pokazane w niecałe 4 minuty

Święto Maserati od A do Z. Marka weszła w nowy etap swojej historii, kierując się śmiałością wpisaną w jej DNA. Święto przeszłości i spojrzenie w przyszłość łączą się. Wideo