Jedyny w swoim rodzaju prototyp opracowany we współpracy z RTR Vehicles w celu zademonstrowania możliwości napędu elektrycznego. Wideo
Ford przedstawia Mustang Mach-E 1400, całkowicie elektryczną rakietę szosową, która pokazuje, jak duże osiągi można wykorzystać bez kropli paliwa. Lecąc po piętach w pełni elektrycznego Mustanga Cobra Jet 1400 o mocy 1400 koni mechanicznych (1419 KM), ten jedyny w swoim rodzaju Mustang Mach-E z siedmioma silnikami elektrycznymi i dużą siłą docisku jest gotowy na tor, tor drag strip lub tor gymkhana - wszędzie, gdzie może pokazać, jak napęd elektryczny obiecuje ekstremalne osiągi Mustanga.
Opracowany we współpracy z RTR i zbudowany na białym nadwoziu Mustanga Mach-E GT, prototyp osiąga maksymalną moc 1400 koni mechanicznych (1419 KM). Podwozie i układ napędowy współpracują ze sobą w wielu konfiguracjach, oferując możliwości inne niż jakikolwiek inny pojazd.
„Teraz jest idealny czas, aby wykorzystać technologię elektryczną, uczyć się na niej i zastosować ją w naszym portfolio” - powiedział Ron Heiser, główny inżynier programu Mustang Mach-E. „Mustang Mach-E będzie przyjemnością z jazdy, tak jak każdy inny Mustang wcześniej, ale Mustang Mach-E 1400 jest kompletnie szalony dzięki wysiłkom Ford Performance i RTR”.
Mustang Mach-E 1400 jest wynikiem 10 000 godzin współpracy firm Ford Performance i RTR, mającej na celu wypełnienie luki między tym, co może zrobić pojazd elektryczny, a tym, co klienci sądzą, że potrafi.
„Siadanie za kierownicą tego samochodu całkowicie zmieniło moje spojrzenie na moc i moment obrotowy” - powiedział Vaughn Gittin Jr., założyciel RTR Vehicles, mistrz sportów motorowych i zawodowy miłośnik zabawy. „To doświadczenie nie przypomina niczego, co kiedykolwiek sobie wyobrażałeś, może z wyjątkiem magnetycznej kolejki górskiej”.
Mustang Mach-E 1400 ukształtował się bez reguł. Zespół projektowy Forda i RTR używały wielu tych samych narzędzi, których używa Ford w swoich samochodach wyścigowych i programach produkcyjnych. Aerodynamika jest zoptymalizowana pod kątem kształtu i położenia, z naciskiem na kanały chłodzące, przedni splitter, samoloty nurkowe i tylne skrzydło.
Mustang Mach-E 1400 ma siedem silników - o pięć więcej niż nawet Mustang Mach-E GT. Trzy są przymocowane do przedniego mechanizmu różnicowego, a cztery z tyłu w stylu naleśników, z pojedynczym wałem napędowym łączącym je z mechanizmami różnicowymi, które mają szeroki zakres regulacji, aby ustawić samochód do wszystkiego, od driftingu po szybkie wyścigi torowe. .
„Wyzwaniem było kontrolowanie ekstremalnych poziomów mocy dostarczanej przez siedem silników” - powiedział Mark Rushbrook, dyrektor ds. Sportów motorowych, Ford Performance. „Mustang Mach-E 1400 jest wizytówką sztuki możliwego pojazdu elektrycznego”.
Podwozie i układ napędowy są skonfigurowane tak, aby umożliwić zespołowi zbadanie różnych układów i ich wpływu na zużycie energii i osiągi, w tym napęd na tylne koła, na wszystkie koła i na przednie koła. Ustawienia driftu i toru mają zupełnie inne konfiguracje przodu, takie jak wahacze i zmiany układu kierowniczego, aby umożliwić ekstremalne kąty skrętu podczas driftu. Dostarczanie mocy można podzielić równomiernie na przód i tył lub całkowicie na jedno lub drugie. Docelowa siła dociskowa przekracza 1000 kg przy 257 km / h (160 mph).
Bateria o pojemności 56,8 kilowatogodzin (zainstalowana) składa się z ogniw niklowo-manganowo-kobaltowych, które zapewniają bardzo wysoką wydajność i szybkość rozładowania. System akumulatorów jest zaprojektowany do chłodzenia podczas ładowania za pomocą płynu chłodzącego dielektrycznego, co skraca czas potrzebny między biegami.
Zintegrowany elektroniczny wzmacniacz siły hamowania umożliwia seryjne hamowanie regeneracyjne w połączeniu z ABS i kontrolą stabilności w celu optymalizacji układu hamulcowego. Mustang Mach-E 1400 jest wyposażony w hamulce Brembo ™, podobnie jak samochód wyścigowy Mustang GT4, oraz hydrauliczny hamulec ręczny przeznaczony do driftu, który integruje się z elementami sterującymi układu napędowego, umożliwiając odcięcie zasilania tylnych silników.
Mustang Mach-E 1400, który niedługo zadebiutuje na wyścigu NASCAR, służy jako stanowisko testowe dla nowych materiałów. Maska wykonana jest z organicznych włókien kompozytowych, lekkiej alternatywy dla włókna węglowego stanowiącego pozostałą część pojazdu.