Tuning | 22.07.20

Ford Mustang MACH-E o mocy 1400 KM w pełni elektryczny prototyp od Ford Performance i RTR

Jedyny w swoim rodzaju prototyp opracowany we współpracy z RTR Vehicles w celu zademonstrowania możliwości napędu elektrycznego. Wideo

Ford przedstawia Mustang Mach-E 1400, całkowicie elektryczną rakietę szosową, która pokazuje, jak duże osiągi można wykorzystać bez kropli paliwa. Lecąc po piętach w pełni elektrycznego Mustanga Cobra Jet 1400 o mocy 1400 koni mechanicznych (1419 KM), ten jedyny w swoim rodzaju Mustang Mach-E z siedmioma silnikami elektrycznymi i dużą siłą docisku jest gotowy na tor, tor drag strip lub tor gymkhana - wszędzie, gdzie może pokazać, jak napęd elektryczny obiecuje ekstremalne osiągi Mustanga.

 

Opracowany we współpracy z RTR i zbudowany na białym nadwoziu Mustanga Mach-E GT, prototyp osiąga maksymalną moc 1400 koni mechanicznych (1419 KM). Podwozie i układ napędowy współpracują ze sobą w wielu konfiguracjach, oferując możliwości inne niż jakikolwiek inny pojazd.

„Teraz jest idealny czas, aby wykorzystać technologię elektryczną, uczyć się na niej i zastosować ją w naszym portfolio” - powiedział Ron Heiser, główny inżynier programu Mustang Mach-E. „Mustang Mach-E będzie przyjemnością z jazdy, tak jak każdy inny Mustang wcześniej, ale Mustang Mach-E 1400 jest kompletnie szalony dzięki wysiłkom Ford Performance i RTR”.

 

Mustang Mach-E 1400 jest wynikiem 10 000 godzin współpracy firm Ford Performance i RTR, mającej na celu wypełnienie luki między tym, co może zrobić pojazd elektryczny, a tym, co klienci sądzą, że potrafi.

 

„Siadanie za kierownicą tego samochodu całkowicie zmieniło moje spojrzenie na moc i moment obrotowy” - powiedział Vaughn Gittin Jr., założyciel RTR Vehicles, mistrz sportów motorowych i zawodowy miłośnik zabawy. „To doświadczenie nie przypomina niczego, co kiedykolwiek sobie wyobrażałeś, może z wyjątkiem magnetycznej kolejki górskiej”.

 

Mustang Mach-E 1400 ukształtował się bez reguł. Zespół projektowy Forda i RTR używały wielu tych samych narzędzi, których używa Ford w swoich samochodach wyścigowych i programach produkcyjnych. Aerodynamika jest zoptymalizowana pod kątem kształtu i położenia, z naciskiem na kanały chłodzące, przedni splitter, samoloty nurkowe i tylne skrzydło.

 

Mustang Mach-E 1400 ma siedem silników - o pięć więcej niż nawet Mustang Mach-E GT. Trzy są przymocowane do przedniego mechanizmu różnicowego, a cztery z tyłu w stylu naleśników, z pojedynczym wałem napędowym łączącym je z mechanizmami różnicowymi, które mają szeroki zakres regulacji, aby ustawić samochód do wszystkiego, od driftingu po szybkie wyścigi torowe. .

 

„Wyzwaniem było kontrolowanie ekstremalnych poziomów mocy dostarczanej przez siedem silników” - powiedział Mark Rushbrook, dyrektor ds. Sportów motorowych, Ford Performance. „Mustang Mach-E 1400 jest wizytówką sztuki możliwego pojazdu elektrycznego”.

 

Podwozie i układ napędowy są skonfigurowane tak, aby umożliwić zespołowi zbadanie różnych układów i ich wpływu na zużycie energii i osiągi, w tym napęd na tylne koła, na wszystkie koła i na przednie koła. Ustawienia driftu i toru mają zupełnie inne konfiguracje przodu, takie jak wahacze i zmiany układu kierowniczego, aby umożliwić ekstremalne kąty skrętu podczas driftu. Dostarczanie mocy można podzielić równomiernie na przód i tył lub całkowicie na jedno lub drugie. Docelowa siła dociskowa przekracza 1000 kg przy 257 km / h (160 mph).

 

Bateria o pojemności 56,8 kilowatogodzin (zainstalowana) składa się z ogniw niklowo-manganowo-kobaltowych, które zapewniają bardzo wysoką wydajność i szybkość rozładowania. System akumulatorów jest zaprojektowany do chłodzenia podczas ładowania za pomocą płynu chłodzącego dielektrycznego, co skraca czas potrzebny między biegami.

 

Zintegrowany elektroniczny wzmacniacz siły hamowania umożliwia seryjne hamowanie regeneracyjne w połączeniu z ABS i kontrolą stabilności w celu optymalizacji układu hamulcowego. Mustang Mach-E 1400 jest wyposażony w hamulce Brembo ™, podobnie jak samochód wyścigowy Mustang GT4, oraz hydrauliczny hamulec ręczny przeznaczony do driftu, który integruje się z elementami sterującymi układu napędowego, umożliwiając odcięcie zasilania tylnych silników.

 

Mustang Mach-E 1400, który niedługo zadebiutuje na wyścigu NASCAR, służy jako stanowisko testowe dla nowych materiałów. Maska wykonana jest z organicznych włókien kompozytowych, lekkiej alternatywy dla włókna węglowego stanowiącego pozostałą część pojazdu.



Rusza kolejny sezon szkoleń techniki jazdy AMG Driving Academy Poland
Wiadomości | 07.06.21

Rusza kolejny sezon szkoleń techniki jazdy AMG Driving Academy Poland

Ósmy sezon wyjątkowej nauki jazdy. Nowy program szkoleniowy, nowe tory, nowy zespół trenerski.

Nazywam się Nivus. Vw Nivus. Już 28 Maja światowa premiera nowego VW prosto z Brazylii
Wiadomości | 22.05.20

Nazywam się Nivus. Vw Nivus. Już 28 Maja światowa premiera nowego VW prosto z Brazylii

( Aktualizacja 28.05.2020. Pełna premiera pod tym linkiem: https://autoshow.media/news/volkswagen-nivus-swiatowa-premiera-nowego-modelu-prosto-z-brazylii ) Już od jakiegoś czasu oddział brazylijski niemieckiego producenta samochodów informował nas na temat nowego SUV-a w całości zaprojektowanego w Brazylii. Wcześniej odbyła się również premiera nowego centrum multimedialnego, które również od podstaw zaprojektowano w Brazylii a swoją premierę będzie miało właśnie w nowym Volkswagenie Nivus. Oczekując premiery proponujemy zobaczyć poniższe wideo na temat powstania nowego systemu multimedialnego: VW Play.

Nowa Toyota Mirai debiutuje w Polsce
Wiadomości | 05.03.21

Nowa Toyota Mirai debiutuje w Polsce

Toyota prezentuje drugą generację elektrycznej Toyoty Mirai zasilanej wodorem oczyszczającej powietrze (Fuel Cell Electric Vehicle FCEV)